Gå til innhold

Spikermatte. Kan jeg virkelig ikke bruke det som gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter så fryktelig med vondt i ryggen. Har ikke sovet mer enn noen små dupper på over to døgn og det er så slitsomt. Hver gang jeg legger meg ned, så kommer verken og det er umulig å sove. I dag var det så ille, at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Har prøvd ispose, varmepute, varmt vann, bevegelse, å være i ro, prøve å strekke ut den vonde muskelen osv osv. Var helt desperat, og da kom mammaen min innom med spikermatta si. La meg på den og det vonde forsvant for en stund. Det stakk litt, det gjorde det jo, men det var så deilig med en pause. Tenkte å bestille meg en slik, men kom over informasjon som sa at gravide ikke skulle bruke dette pga noen av punktene i ryggen kunne være riestimulerende.

Jeg er i uke 26. Er det noen med erfaring på dette området her? Skulle egentlig til å legge meg på den igjen, men ble så i tvil. Samtidig orker jeg ikke mer vondt heller. Tror dere damer at det gjør noe å bruke den? Noen som har erfaring med å bruke spikermatte under svangerskapet?

Setter stor pris på svar. Er littegrann desperat her. Og viss noen har noen lure råd mot vond ryggmuskel, så kom med de!

Skrevet

Det er bare ikke anbefalt å bruke den før man er i 4 mnd :)

Så bare bruk den med god samvittighet :)

Skrevet

Det er bare ikke anbefalt å bruke den før man er i 4 mnd :)

Så bare bruk den med god samvittighet :)

Så fantastisk. Da gjør jeg det, og håper på å få sove litt i natt. Takk! Vond rygg er noe herk! Var ikke slik i de forrige svangerskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...