Gå til innhold

Gravid igjen...

SologLillegull

Anbefalte innlegg

Skulle egentlig ha et par måneders pause fra prøvinga, men, men;) Har gått og kjent på symptomer noen dager, og når tr ikke kom i går (har sykluser på 30-32 dager til vanlig men noen ganger blir det 35 og det var i går) så bestemte jeg meg for å teste. Tok en blodprøve og fikk svar med HCG på godt over 4000, som stemmer fint med nesten 5 uker på vei.

Har lyst til å være glad, men kjenner at jeg har en hodepine som bygger seg opp, og det har vært første tegnet på at det har gått galt hver gang tidligere, så ser ikke så lyst på det. Skal få tatt en blodprøve til om et par dager, så får vi se, i mellomtiden får jeg prøve å tenke på noe annet, men det er ikke enkelt!

Fortsetter under...

Hei! :) gratulerer med graviditeten. Skjønner godt at du ikke tør å glede deg for mye, men forhåpentligvis blir det anderledes denne gangen :) går du på noen medisiner?

Jeg testet positivt i går, så det kan virke som om vi er nesten like langt på vei jeg er i slutten av uke 4. Starter på blodfortynnende i dag og skal ta 1. Hcg sprøyte i morgen. ( hvis jeg klarer å sette den på meg selv da...) :P

Jeg krysser fingrene for oss begge ;) vi lykkes denne gangen ;)

Har begynt å blø, og alle symptomene er borte, så det gikk nok som jeg fryktet denne gangen også... Litt av en morsdag...

Får i alle fall begynt med utredning nå håper jeg, for dette blir den tredje offisielle. Har hatt en veldig tidlig for en måned siden, som telte for meg, men gy mente det var en kjemisk, og at den ikke telte.

Har begynt å blø, og alle symptomene er borte, så det gikk nok som jeg fryktet denne gangen også... Litt av en morsdag...

Får i alle fall begynt med utredning nå håper jeg, for dette blir den tredje offisielle. Har hatt en veldig tidlig for en måned siden, som telte for meg, men gy mente det var en kjemisk, og at den ikke telte.

å, så trist å høre.... Håper det går bra med deg!

Annonse

Takk for gode tanker. Det går bra, var forberedt på det denne gangen, og "heldigvis" skjedde det tidlig, ikke i uke 13 som sist gang... Har fått svar på blodprøve nummer to, HCG har gått ned fra 4731 til 3501, så det er ikke tvil. Er mest frustrert nå, for har fortsatt ikke begynt å blø skikkelig, bare spotting på fjerde dagen. Tidligere har det gått fort, en til to dager fra spotting begynte til alt var ute, men denne gangen går det treigt. Hadde tenkt meg til legen for en sjekk når alt var ute, for UL og rhesus sprøyte (ikke sikker på om det trengst så tidlig, men skal spørre) men om det ikke skjer noe snart må jeg ta meg en tur før. Håper bare jeg slipper utskraping.

Akkurat nå håper jeg bare å bli ferdig med dette før helga, for hadde planlagt en jentetur før jeg fant ut at jeg var gravid, og den trenger jeg virkelig nå!

Hvordan går det? Har kroppen klart å ordne opp selv?

Angående Rhesus-sprøyten, så er det kun nødvendig å ta den dersom svangerskapet har vart lenger enn 7-8 uker. Før den tid har nemlig ikke fosteret klart å produsere egne stoffer som mors kropp kan reagere på. Det er dessuten viktig å ta den tidlig, helst innen 72 timer etter abort eller fødsel, for at den skal ha effekt. Selv syntes jeg det var litt pes å vite om jeg hadde tatt den i tide. Ved en fødsel er det jo greit, man vet når barnet ble født, men ved en abort - skal man regne fra første blødning eller "hovedblødningsdagen"? Jeg har endt opp med å ta sprøyten etter alle svangerskapene, inkludert de som endte med abort, for å være på den sikre siden.

Jeg kjenner igjen følelsen av å være "lettet" over å miste før uke 13. Det er en verden av forskjell på en tidlig og sen abort, både fysisk og psykisk.

Håper du klarer deg gjennom denne nedturen også, og er klar for et nytt svangerskapsforsøk etter hvert. Blir du forresten med venninnene dine på jentetur i helgen? Det fortjener du nemlig etter dette... :)

Kroppen kom seg i gang, begynte å blø skikkelig onsdag kveld, og det kom ganske masse i går. Var på sykehuset for en sjekk i dag, og HCG er nede på 1500. På ul var det fortsatt noe igjen, som lignet på en deformert sekk, så fikk cytotek og beskjed om å komme tilbake for ny sjekk på mandag. Slapp rhesus sprøyte, for er nå offisielt rhesus positiv... Ligger i grenseland, og har derfor tidligere blitt regnet som negativ, men nå har de testa fem ganger og er sikre på at jeg er positiv. Veldig fasinerende tilfelle for legene visstnok;)

Har også fått time til utredning, om en måned, så "gleder" meg til å komme i gang med det.

Og jentetur blir det, har dradd rundt på en koffert hele morgenen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...