Gå til innhold

* typisk min flaks! *

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 uker siden ble jeg innkalt til Sykehuset fordi jeg har hatt celleforandringer på livmortappen. De prøvene kom selvfølgelig tilbake positive, så jeg må inn på sykehuset igjen * typisk min flaks *. å fjerne det området på livmortappen som det er celleforandringer på.

Dette "passet" jo meg veldig dårlig da vi akkurat har begynnt å prøve. Vi er nå i vår 3 pp. Jeg har visst at det har vært små celleforandringer, men etter en kort samtale med legen så fikk jeg inntrykket av at dette var ganske vanlig blandt kvinner å ikke så mye å uroe seg for.

Er det noen som har vært borti dette før? Etter operasjonen må man vente med samleie i 3 uker, så det er jo ganske naturlig at prøvingen blir utsatt. Men det er denne uken jeg har eggløsning. Så skal vi prøve denne perioden? eller er ikke det så smart i forhold til at jeg skal inn til sykehuset neste uke?

Kan denne operasjonen påvirke mine muligheter for å bli gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er litt i samme situasjon som deg.... :(

Hvor lang tid har du hatt mellom celleprøvene du har tatt? Vet du hvilke nivå celleforandringen ligger på? og evt hvor lang tid det tok før de nok til dette nivået?

ønsker deg masse lykke til videre:) Tror nok det lureste er å sette prøvingen på vent til du har vært på sykehuset,og å følge legens råd. :)

Skrevet

Jeg har tatt celleprøver 1-2 gang i året i 3 år, men ble innkalt til sykehuset nå for å ta en vevprøve for 14 dager siden.

Jeg har ingen anelse hva slags nivå dette ligger på, da det ikke sto noe i brevet jeg fikk fra sykehuset. Men det er mulig at jeg får vite det når jeg skal dit igjen.

Tusen takk! :)

Skrevet

Ok. Men du har nå fått beskjed om at de skal brenne/fryse av litt av livmortappen? Har du hatt celleforandringer i 3 år,siden du har vært ofte til kontroll?

Har forstått at det er veldig vanlig, visste ikke at så mange opplevde celleforandringer.. Bra vi lever i et land hvor de er så flinke til å følge opp dette,slik at man får tidlig behandling før ting rekker å utvikle seg til noe skummelt.

Masse lykke til :)

Skrevet

Ja jeg har fått et brev fra sykehuset hvor de forklarer at de skal fjerne nederste del med laser. Noe mer enn det vet jeg ikke.

Slik som jeg har forstått det med celleforandringer så er det noe "nesten alle" kvinner går igjennom èn gang i løpet av livet. å det er helt normalt. Men når celleforandringene blir for store så velger de å fjerne det området hvor celleforandringen oppstår. Slik at det ikke kan utvikle seg til da evt kreft med årene.

Ja jeg er veldig glad for at jeg har gått til disse kontrollene hvert år, så slipper jeg å tenke noe mer på det :)

Tusen takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...