Gå til innhold

Avslutte nattmåltidet. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i samråd med helsesøster snakket om å avvenne med nattmåltidet til småjentene mine. De er snart 6 mnd og ikke spesielt higne på mat på morran når dem har spist på natta. Derfor mener jeg at det nok nbare er en uvane å få flaske på natta. Spiser somregel rundt 2-2.30, har da sovet fra 19 og sover til kl 6.

Leste et sted at noen tynnet ut MME, eller bare tilbød vann. Hva gjør folk da?

Storesøster bare slutta sånn helt selv, så dette tror jeg kan bli litt mer utfordring, spes siden dem er to!

Takknemlig for tips og svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi avsluttet nattepuppen først ved 9 mnd da, men det som funket for oss var to ting:

1. pappaen tok hysje/roe-økten som måtte til for å få henne inn i drømmeland igjen (de første dagene tok det ca 1 time)

2. Vi hadde 100% bestemt oss for at nå skulle hun nattavvennes. Dvs ikke gi pupp selv om det hadde vært minste motstandsvei...

Nattavvenningen gikk veldig mye bedre enn fryktet, så innser jo nå at hun nok i lengre tid har spist på natten av gammel vane. Men mor har ikke klart å ta kampen på natt før- måtte få viljen på plass først - da gikk det greit :-) For nå spiser hun godt om morgenen, men er på ingen måte utsultet, og kan ta seg tid til å studere plakaten bak ryggen på meg før hun tar sugetak ;-)

Ellers anbefaler jeg å begynne på avvenningen på en torsdag, slik at far kanskje er litt sliten på jobb fredag, men innen mandag og ny arbeidsuke så er forhåpentligvis nettene allerede blitt bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...