Dagfrid Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Har ei datter som ble 2 i desember. Vi har pleid å spørre om hun vil sitte på do, og som regel vil hun det både morgen og kveld. Det er to av MANGE ganger at hun har tissa på do. De siste dagene har vi ikke spurd henne, men sett om hun kom på det selv, noe hun ikke har gjort. Har det egentlig noe for seg å sitte på do når hun egentlig ikke er klar? Er det like greit å vente til hun gir uttrykk for at hun vil selv? Noen erfaringer? Syns dette er kjempe vanskeligt:)
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Jeg tenker at så lenge hun ikke protesterer eller blir lei seg når det ikke skjer noe så er det ihvertfall ikke dumt å gjøre det. Tror heller det er greit at hun er "forberedt" på at snart blir bleia fjernet på en måte. Jeg begynte med potte da min jente var 18 måneder. Spurte om hun ville sitte på potta og et par ganger har hun vært heldig og tisset i den. Men nå ser det ut til at hun vil bruke doring heller. Hun sier fra når hun har bæsjet i bleia og jeg regner med å få henne tørr til sommeren. Så jeg tenker at dere kan da bare fortsette så lenge jenta di synes det er greit. Kanskje en gang i tida så skjønner hun vitsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå