Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Datteren min er snart 2,5 år, og hun elsker te:) Får te til frokost i helgene, og det er stor stas. Men ettersom hun er såpass ung, så får hun kun grønn te uten koffein.
Girl Next Door Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Det er greit nok. Svart te derimot.. Når?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Datteren min er snart 2,5 år, og hun elsker te:) Får te til frokost i helgene, og det er stor stas. Men ettersom hun er såpass ung, så får hun kun grønn te uten koffein. Grønn te inneholder faktisk koffein, men mindre enn i svart te. http://www.nrk.no/he...sstil/1.3204065 "Grønn te inneholder koffein, og har derfor en oppkvikkende effekt."
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Datteren min er snart 2,5 år, og hun elsker te:) Får te til frokost i helgene, og det er stor stas. Men ettersom hun er såpass ung, så får hun kun grønn te uten koffein. Grønn te inneholder faktisk koffein, men mindre enn i svart te. http://www.nrk.no/he...sstil/1.3204065 "Grønn te inneholder koffein, og har derfor en oppkvikkende effekt." Endel grønn te inneholder koffein, men ikke urtete, fruktte og rooibos. Ihvertfall ikke fra merkene Pukka og Yogi. Holle har også en barnete som inneholder kamille, anis og karve.
Fiemamma Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg begynte å drikke sort te når jeg var 7 år
PeppaPig Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Fikk sort te omtrent inn med morsmelka, men så er jeg britisk og da.. Jenta mi på 2.5 elsker te, men jeg gir henne grønn te uten koffein.
Gullunger Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Det finnes te som babyer kan drikke fra de er født. Når det er sommer og veldig varmt, er det en kjempefin tørstedrikk. Barna mine elsket det. Jeg har brukt noe som heter "Fencheltee" (den er tysk, tror det heter fennikelte på norsk...).
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 når sønnen min på snart 5 mnd var nesten 3mnd og var forskjøla å nesten ikke ville ha "mat"/melk så fikk jeg beskjed av legen at han kunne få camillete
MrsMilla Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Uproblematisk mener jeg, så lenge teen ikke er for varm og koffeinfri. Svart te mener jeg man må se barna litt an på, koffein er vel ikke noe de fleste vil ha i ungene sånn i store doser (stooor aktivitet kanskje.....) - men samtidig så gir jo folk ungene sine kola, som det er koffein OG sukker i (dæven da blir det liv tenker jeg...).
petrine71 Skrevet 15. mars 2012 #11 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har laget et blogginnlegg om te. Har undersøkt hos flere kilder: http://gladerebarn.blogg.no/1328010305_barnevennlig_te.html
Iselilja Skrevet 15. mars 2012 #12 Skrevet 15. mars 2012 Jeg har drukket sort te så lenge jeg kan huske, men den ble tynnet ut med ganske mye melk. Er fortsatt en ivrig te-drikker, og barna på 6 og 7 får det når de vil ha (da også med melk, og selvfølgelig uten sukker). De får både grønn, sort og hvit te samt rooibos, men det blir uansett ganske sjelden, under 1 gang i uka. Usøtet te er faktisk bra for tennene, da te inneholder noe fluor. Urtete, rooibos (rød te) og fruktte er ikke grønn te.
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. mars 2012 #13 Skrevet 15. mars 2012 min gutt får svart te. Han er 3 og har drukket te kanskje i et års tid. Det er ikke ofte, da. Kanskje en gang i uka han ber om det. Lager en litt svak te som jeg blander 50/50 med varm melk. man Blir ikke mye koffein det
helene0: jan09+jun11 Skrevet 15. mars 2012 #14 Skrevet 15. mars 2012 Når det gjelder varm drikke synes jeg faktisk dette er et bedre alternativ enn både varm saft og kakao, blir fort mye sukker i begge deler.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #15 Skrevet 2. oktober 2017 Barn skal ikke ha fenikkelte pga at det kan være kreftfremkallende Anonymkode: 97121...6db
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #16 Skrevet 2. oktober 2017 Min toåring får svart te med melk i ny og ne. Seksåringen får kaffe med melk. Cola får de i blant også. Det blir nok folk av dem likevel. Anonymkode: 822c6...5de
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2017 #17 Skrevet 2. oktober 2017 Svart te inneholder koffein, så det gir jeg ikke til små barn. 10-åringen min lager seg en kopp svart te med melk innimellom, men de yngre får ikke. Alle barna får eplete, nypete og det vi ellers har av koffeinfrie alternativer. Anonymkode: 8ff31...620
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå