Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Er ikke det litt sært/ gnitent? Komme med en flaske vin som om det var et vanlig vorspiel?
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Er nok sært ja. Men jeg har en gang lest dødsannonse der det stod at de som kommer i minnestund måtte smøre med seg niste selv... Det synes jeg er enda verre!
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Tenker at det er fordi de vil ha gaver, men ikke har råd til å betale festen... Har bodd sammen flere år og har barn, så det er ikke veldig unge folk som "må" gifte seg heller... Får vel bare møte opp med en smil - sukk ;-)
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Heller god mat og litt vin til maten, og så ta med drikke selv til festen, enn middels mat og fri bar. Jeg forventer absolutt ikke å få gratis alkohol hele kvelden. Så å ta med selv er ikke noe jeg hadde leet på øyelokket for.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Tenker at det er fordi de vil ha gaver, men ikke har råd til å betale festen... Har bodd sammen flere år og har barn, så det er ikke veldig unge folk som "må" gifte seg heller... Får vel bare møte opp med en smil - sukk ;-) Er i såfall utrolig kynisk hele greia. Fysj! Gaver skal dem ha, men koste noe, nei det vil de ikke.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Jeg syns det er helt ok, har vært i et slikt bryllup selv. Så lenge man vet om det på forhånd syns jeg nesten det er bedre enn bryllup med "kjøpebarer" for det blir fort veldig dyrt.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 Skjønner ikke hvorfor folk gjerne skal drikke seg sørpe fulle i bryllup? Kommer ikke til å ha fri bar i bryllupet mitt hvis jeg skulle gifte meg. Greit nok å drikke et par glass vin/par øl, men sjarmen med å rave rundt fulle må jeg si at jeg ikke ser.... For ikke å snakke om hvor dyrt det blir.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Jeg synes det blir meget spesielt. Når vi giftet oss så hadde vi fri bar med masse forskjellig drikke. Var 50 gjester og omtrent alle drakk, så ja det ble dyrt. Men det var helt klart verdt det. De fleste ble ganske fulle også, inkludert meg og min mann.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #9 Skrevet 9. februar 2012 Har ikke planer om å rave rundt, men syns det er gnitent. Inviterer man folk så står man for gildet. Får bli en rimelig presang da :-P
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #10 Skrevet 9. februar 2012 Jeg vet ikke hva som er "vanlig", men jeg har aldri hørt om noen som tar med egen drikke i et bryllup. At man må betale for drikken på bryllupsfesten er nå én ting, men medbrakt alkohol........????
It's all about me Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Inkluderer dette at dere må ta med drikke til maten også, eller er det bare festen etterpå det gjelder? Må dere selv stå for drikke til maten er det ganske gnient (selv om jeg selv faktisk har vært i bryllup hvor vi måtte betale maten også), men er det bare dere ønsker å drikke etterpå dere må ha med synes jeg det er helt greit.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Jeg syns det er mye snakking om hva andre velger å gjøre i sitt eget bryllup. Det virker som om det bare har blitt til "åå, hva får vi å spise, håper drikke er gratis".. Jeg er kjempeglad for å bli bedt i bryllup jeg, og ser på det som noe ganske stort at brudeparet vil dele dagen med nettop meg. Må også nevne at det er litt trist med brudepar som kommer med denne "er ikke 500 kr litt lite i bryllupsgave, maten kostet faktisk så mye". å gifte seg burde bare handle om en ting : den du gifter deg med. Hilsen ei som gifter seg til sommeren og har fri bar.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 Vi skal gifte oss i utlandet og inviterer til vennefest etterpå her hjemme. Vi serverer mat og drikke til maten (vin, øl og mineralvann), samt kaker og kaffe avec (cognac, likør etc.). Det gjestene evt. ønsker å drikke ut over dette tar de med selv. Synes dette er en fair fordeling, spesielt med tanke på at vi har mange venner som drikker myyye og er veldig glad i en fuktig fest. Regner også med at mange kommer til å avslutte kvelden på byen da lokalet vi leier stenger klokken 02:00 og ligger i sentrum, og da drikker de gjerne deretter.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2012 #14 Skrevet 9. februar 2012 Inkluderer dette at dere må ta med drikke til maten også, eller er det bare festen etterpå det gjelder? Må dere selv stå for drikke til maten er det ganske gnient (selv om jeg selv faktisk har vært i bryllup hvor vi måtte betale maten også), men er det bare dere ønsker å drikke etterpå dere må ha med synes jeg det er helt greit. Betale maten???? Hahaha, det får nå være måte på. De ønsker ingen utgifter, og fine gaver i tillegg. Ingen som har vært i bryllup der bruden ba om bidrag til å kjøpe brudekjole? :P
It's all about me Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Inkluderer dette at dere må ta med drikke til maten også, eller er det bare festen etterpå det gjelder? Må dere selv stå for drikke til maten er det ganske gnient (selv om jeg selv faktisk har vært i bryllup hvor vi måtte betale maten også), men er det bare dere ønsker å drikke etterpå dere må ha med synes jeg det er helt greit. Betale maten???? Hahaha, det får nå være måte på. De ønsker ingen utgifter, og fine gaver i tillegg. Ingen som har vært i bryllup der bruden ba om bidrag til å kjøpe brudekjole? :P Det er mer å si om den kvelden, å betale maten var ikke alt. Men det er nok så unikt at skriver jeg om det her blir jeg gjenkjent hvis feil person leser. Men tenk det er mer, he he.
Hønemor30 Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Nå blir vel ikke de fleste mennesker ravende fulle av et par glass med alkohol da i alllefall ikke de jeg kjenner. Og i et bryllup som gjerne strekker seg over mange timer så går det fort med en del drikkevarer. Jeg hadde ikke tenkt noe særlig over det om jeg måtte ha med drikke selv, men hadde kanskje stusset litt hvis de ikke holdt velkomstdrikk,drikke til maten og kaffe avec selv. Drikke for utover det ser jeg ikke på som merkelig å ta med selv. Heller det enn kjøpebar på stedet som ofte er shitdyrt! Syns det er blitt for mye fokus på hva alle syns og for lite personlighet over bryllupene, de er snart helt like alle sammen!
ellen-propellen Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har vært i bryllup hvor vi hadde med egen drikke. Vi fikk drikke til maten + aveck,men selve festen hadde vi egen drikke til. Dette var veldig ok. Det var 50 venner invitert i tillegg til familien og det ville de antagelig ikke hatt råd til ellers. Ett kjempegøy bryllup
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå