Rose -3. troll i 2012 Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Er 35+0 i dag og har kynnere hele dagen. De siste dagene har vært grusomme og det sliter meg helt ut.. Noen kynnere bare kommer, mens andre er virkelig ubehagelige. Men siden jeg vet hva jeg har i vente så kan de ikke defineres som vonde enda... Leste i dagboken min fra forrige svangerskap at det var akkurat likt der og da startet fødselen 8 dager før termin, så jeg er ikke særlig redd for at fødselen skal starte enda, men det er skikkelig slitsomt... I tillegg løper beina mine marathonløp om kveldene slik at jeg ikke får sove. La meg kl 22 i går fordi jeg var så sliten og sovnet ikke før 02. Klarte selvfølgelig å forsove meg i dag.. Er veldig glad jeg skal starte permisjon snart - bare 6 dager igjen på jobb... Men det blir lange dager når man er så sliten, selv om jeg bare jobber 80 % Noen som har det noenlunde likt og vil slå følge? Kan gjerne utvikle denne tråden til en klagetråd hehe
Drømmeprinsen<3 Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Er 35+0 i dag og har kynnere hele dagen. De siste dagene har vært grusomme og det sliter meg helt ut.. Noen kynnere bare kommer, mens andre er virkelig ubehagelige. Men siden jeg vet hva jeg har i vente så kan de ikke defineres som vonde enda... Leste i dagboken min fra forrige svangerskap at det var akkurat likt der og da startet fødselen 8 dager før termin, så jeg er ikke særlig redd for at fødselen skal starte enda, men det er skikkelig slitsomt... I tillegg løper beina mine marathonløp om kveldene slik at jeg ikke får sove. La meg kl 22 i går fordi jeg var så sliten og sovnet ikke før 02. Klarte selvfølgelig å forsove meg i dag.. Er veldig glad jeg skal starte permisjon snart - bare 6 dager igjen på jobb... Men det blir lange dager når man er så sliten, selv om jeg bare jobber 80 % Noen som har det noenlunde likt og vil slå følge? Kan gjerne utvikle denne tråden til en klagetråd hehe Er førstegangs, og har noen kjøringer i korsryggen innimellom, vet ikke om dette er kynnere? Men ble sykemeldt da jeg var 34 + 5 gr. vond rygg... er 36 + 1 i dag, og kjenner at jeg er mektig lei... Kjeder meg hjemme, ingen andre som er hjemme som jeg kan besøke heller på formiddagstid... utrooolig kjedelig siden jeg heller ikke får gjort noe særlig i huset.. Kan ikke strikke lenger heller for hendene mine er så hovne.. Alt er handlet inn og pakket og klart, så for meg må bare lilleprinsen komme!!
Camillok Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Tja, ikke hele dagen nå, men har vært bortimot hele dager tidligere... Spesielt da jeg var på ferie i India (!) i begynnelsen av siste trimester og kjørte en hel dag på ekstremt humpete veier... Ga opp tellinga, men ca 60-70-100? Litt stressa da, langt utpå landsbygda i India. Skulle ikke gjort det. Ellers har jeg vært plaget av kynnere i alle former fra tidlig i svangerskapet, fra uke 15 har det vært plagsomt. Noen lange, andre korte, noen som jeg bare blir kvalm av, noen hvor jeg holder på å tisse på meg, noen jeg må puste meg gjennom, og nå den siste tiden også noen vonde (men ikke gått bak i ryggen ennå). Cervix er myk, men lang og lukket. Heldigvis. Er i uke 35+4 i dag, jobber 80%, men denne uken har jeg vært til gynekolog/forsøk på ekstern vending og CTG sjekk 3 dager så langt, og har vanlig jordmor kontroll i morgen. Det blir 4/5 arbeidsdager, og jeg kan ikke si det gjør det noe lettere å holde fokus på jobben... Litt under 2 uker igjen, skulle ønske jeg hadde tatt ut permisjon tidligere... Har bekymret meg en del for at baby er i seteleie, gruet meg veldig for forsøk på vending og var såååå lettet (merkelig nok) over å være ferdig med forsøket i går - han lot seg ikke rikke en mm, så her blir det setefødsel. Lettere når man vet hva man skal forholde seg til. Nesten glad jeg ikke har født før, nå vet jeg ikke hva jeg skal grue meg for... MEN: i dag ringte de fra føden og sa at CTG fra etter vendeforsøket ikke var helt fin og ville ha meg inn for ny CTG umiddlebart. Satt midt i en konsultasjon med pasient, tror jeg fikk det hele i land, men ble stresset selv om jeg innerst inne visste at alt var ok - det kjentes finfint ut inni magen, baby var aktiv og virket til å ha det topp - og CTG i dag var helt suveren, puh =) Jepp, det var mine klager over kynnere og litt til... Er ellers i god form, sover som en stein - men greier ikke mye fysisk - da kommer kynnerne for fult. Kan jo nevne at kvalmen har kommet tilbake, kastet opp i går morges og holdt på å kaste opp i dag Snart over nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå