Petrine84 Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Jeg lurer på om noen av dere har tips til meg? Vi kjøpte stasjonsvogn i fjor, men ser jo nå at vi har bomma litt med tanke på større bilstol... Har en VW Golf 2007 modell, og det er ganske trangt i baksetet! Har nå et Akta Graco-sete 0-13 kg med base. Det er da akkurat slik at vi har plass i passasjersetet foran, både jeg og pappan er nesten 180 høye. Begynner å tenke på neste bilstol, vi skal bytte ut til sommeren da søster skal ha baby og låne den vi bruker nå. Noen tips til stoler som ikke tar så stor plass?? Snuppa er fire og en halv mnd nå.
Valiana Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Har hørt at Britax Hi-way skal være bra i så måte (0-25 kg, kun bakovervendt). I tillegg er det plus-godkjent så det må jo være bra. Er også hakket rimeligere enn en del andre seter. Vi har dette setet og er godt fornøyd - litt mer klurete med selene enn hva jeg var vant med fra maxicosien, men helt ok. Måtte også bruke medfølgende kloss under setet for å ikke få for skarp vinkel.
Petrine84 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. februar 2012 Takk for tips! Skal sjekkes ut
PetitAnge Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 IKKE BeSafe X3 ihvertfall! Makan til ENORM innretning skal du lete lenge etter.. Nydelig stol, og sikkert også supertrygt for barnet, men i vår store stasjonsvogn (BMW 5-serie) får det nesten ikke plass..! Må ha det på passasjersiden, og passasjeren foran har nå minimalt med benplass. Dette var en strek i regningen for oss. Men ellers et supert sete altså - mini er kjempefornøyd!
Petrine84 Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2012 Da skal BeSafe X3 inn på NEI-lista.
Matrosen og Meg:) Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Vi har besafe x3, og har nå satt det i min bil, som er en liten peugeot. Men nå skal det sies at med mine 159, så trenger man jo ikke så mye benplass. En ting som jeg ikke likte med x3 var monteringen, er liksom ikke bare å løfte setet over i mannen sin bil. men, når man først har brukt så mye penger på et bilsete, er det jo surt å måtte kjøpe et nytt nå, så vi får bare bruke det:D
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Acta graco duologic 2 er grei-ikke liten, men heller ikke så stor. Babyen/barnet sitter hvertfall veldig godt. Om du går på en butikk får du nok prøve seter i bilen. Det er hvertfall verdt å spørre
Hobbiten Skrevet 8. mars 2012 #9 Skrevet 8. mars 2012 Vi kjøpte nettopp stol Nr 2. Britax maxway ( tidl hiway), vi har Volvo v70.... Jeg er 1.57 høy og får så vidt plass foran!! Ikke fornøyd med plassen, men setet er jo bra er vel ikke bra for passasjer foran og sitte så close i dashbordet med tanke på airbag??? Vet ikke hva vi kan gjøre med det.... Trodde Volvo var stor bil, men er visstnok liten inni tror alle setene tar mye plass så lenge de er bakovervendt....
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #10 Skrevet 8. mars 2012 Vi har nettopp kjøpt Britax hiway II og er veldig fornøyd (Storebror har "romskipet" besafe x3 og det var ikke plass til et likt sete bak førersetet, da kunne ikke far kjørt bilen lenger). Vi har montert Britax hiway II i midten bak og lillesøster sitter kjempebra. Eneste minus er at forankringsselene er festet slik at førersetet ikke kan kjøres helt bak (mangler et par cm), men mannen min er ikke lenger enn 180 så det går bra for han og jeg er som pygme å regne, så for meg er det iallfall ikke noe problem. Det er faktisk bedre benplass til barnet i Britax hiway II enn det er i besafesetet... Vi vurderte også maxway (butikken hadde nettopp tatt det inn) da vi skulle handle, men siden jeg ikke hadde hørt om setet fra før og ikke lest noen tester på det, så valgte jeg "gamlemodellen" hiway II, de er forholdsvis like, men maxway har en ekstra støtte rundt barnets hode (slik som besafe har) samt en enklere måte å regulere vinkelen på setet fra liggende til sittende enn hva Hiway II har.
Petrine84 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 8. mars 2012 Tusen takk for tips! Skal dra på en butikk å høre om det er mulig å få prøvd noen seter. Uansett greit å høre andres erfaringer, ser jo her at det er delte meninger rundt like seter
holahopp Skrevet 8. mars 2012 #12 Skrevet 8. mars 2012 jeg har besafe x3 i en 2001 golf og vi har grei plass foran. De målte hvor mye plass den stolen tok i forhold til en jeg ikke husker navnet på men skal være liten og tror det skilte 3 cm eller noe.
Petrine84 Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. mars 2012 Akkurat vært å prøvd en Besafe x3 i bilen. Det ble alt for trangt, men det var da med beltefester. Kanskje den som har isofix ikke tar så stor plass? Når vi skal bytte bil en gang har vi iallefall lært å sjekke størrelsen på baksetet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå