zassy☆ Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Hvor lang tid tar det egentlig før de begynner å komme seg rundt på egenhånd..hun snur seg og snur seg og snur seg..og hyler og hyler og hyler..hehe, blir deilig når hun kommer seg litt rundt og til leker uten å bli så frustrert. Men lurt å la henne ligge litt der for å få øvd seg??
1frafør_1påvei Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Her gikk det ca 3 mnd fra rulling til åling Rullet bevisst første gang melom 3-3,5 mnd og nå er han 6,5 mnd og åler seg framover som bare det Jeg lot han ligge der litt selv om han var frustrert, prøvde å motivere han ved å ligge ved siden va han. Den beste motivasjonen her var mobiler, PCer, fjernkontroller, kamera og alt han egentlig ikke får lov til å holde på med. Plutselig var det ikke Så tungt men merker at han er litt lat, selv om han er veldig aktiv, hvis ting ligger FOR langt unna, så begynner han å sutre og vil at jeg skal hente de for han
Matrosen og Meg:) Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 åh, slenger meg på tråden din og følger med på svar, for her er det akkurat det samme om dagen. vil ikke sitte i vippestolen fordi det er mer gøy å rulle, men så fort han kommer over på magen så blir det hyl og vræl. Jeg tar han opp eller snur han når han skriker for da bare ligger han rett ut og gidder ikke mer ser det ut som. Han kommer seg derimot bakover da, men skjønner ikke at dette kan være en måte for å komme seg rundt, blir bare sint fordi han ikke kommer seg fremover.
Cruella De Vil Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Hehe, vi har det samme kjøret her, en litt slitsomt periode... Det kan ta en stund før de begynner å krabbe, det er ganske forskjellig fra baby til baby. Storebror var raskt ute, så da tok det ikke mange ukene fra han snudde seg til han krabbet, så vi får se om lillesøster er likedan. Vi har hatt noen uker nå allerede med snuing, men foreløpig ingen tegn til å stille seg på alle fire, så vi må nok smøre oss med tålmodighet noen uker til, tenker jeg... Hun er nærmere å åle seg fremover, men hun har ikke helt knukket koden der heller... Jeg tenker hun gjerne kan ligge litt, men hvis hun bare hyler, blir det vel bare frustrerende for alle parter. Jeg pleier å gi henne en leke eller smokken eller noe slikt, så vil hun ligge litt lenger. Men som regel er hun jo sliten når hun først begynner å hyle, og da er det ikke så mye å gjøre...
zassy☆ Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. februar 2012 Åh 3 mÅneder!! hehe.. hender hun ligger en stund pÅ mage da hvis hun tilfeldigvis landet ved en leke eller hvis jeg legger meg Å motiverer, men sÅ bare ligger hun Å "flyr" med armene hvis dere skjønner og da er hun jo ikke i nærheten av Å komme seg noen vei. Mamma til Augustnurk2011 det er kanskje vanlig at de kommer seg bakover først? spent pÅ nÅr det skjer noe her jeg, er jo veldig morsomt at hun ruller sÅ ivrig men var godt nÅr hun kunne ligge litt pÅ rygg og leke en stund ogsÅ, hehe. Kanskje jeg skal prøve med fjernkontroller osv. Hun er forresten 6 mnd og har vel rullet i en halv mÅned eller noe slikt.
Matrosen og Meg:) Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 ja jeg har hørt noen rykter om at det ofte kommer først. Men om det skulle evt falle på arv sånne ting, så krabbet hverken jeg eller pappaen, da vi begge begynte å gå når vi var 9 mnd. og hoppet over åling og krabbing. Merker det er slitsomt når han ikke klarer og vil så gjerne. dagene blir lange med mye sutring. + at ryggen min har blitt veldig vond, så jeg sliter med å bare komme meg ned på gulvet. Håper det ikke tar 3 mnd, det kan bli lange tre mnd. Min er snart 6 mnd han også, og har rullet i to uker vel.
zassy☆ Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. februar 2012 Minni75 ja hun er vel sliten når hylinga begynner for hun har jo faktisk LITT tålmodighet på mage også, i blant iallefall Får vel bare vente og se da, verst er det når hun ruller rett etter måltid, som nå, for da blir det jo bare gulp, men på mage skal hun, kjedelig å ligge på rygg nå ja!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 9. februar 2012 #8 Skrevet 9. februar 2012 Det er så utrolig stor forskjell.. Min 1. rullet når han var 3 mnd, ålte seg fremover ved 6 mnd og krabbet ved 8, gikk alene når han var 11 mnd. Lillebror kan rulle (rulla 1. gang bevist ved 4 mnd), men gidder ikke, ligger stort sett på magen. Han kommer seg bakover og rundt i sirkel, men ikke fremover. Han har stått å gynget på alle fire i noen uker nå, så jeg mistenker at han kommer til å hoppe over ålingen. han er snart 8 mnd. Han er en veldig bedageligfyrog blir heldigvis ikke så veldig frustrert. Jeg prøver å ha på han klær som ikke er så glatte og legger han på teppe som er litt "trått" så sklir han ikke så mye og da år det kanskje litt lettere for han. Her går det mye i ullbukse og sisalteppe
zassy☆ Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 9. februar 2012 Mamma til Augustnurk2011, er det vanlig at det går på arv altså? Aner ikke om jeg krabbet jeg men begynte å gå ved 10 mnd og samboer ved 11. Men i grunn synes jeg godt hun kan krabbe noen måneder før hun går istedet for å ligge på mage og hyle Morsomt at de er ca like gamle og har rullet ca like lenge, vi får følge med hverandre og rope ut om vi ser framskritt så den andre kanskje får litt håp! hehe. Skjønner det er vondt for ryggen din ja, kan ikke være noe særlig. Ser nå at hun står på en måte i push up stilling, tar skikkelig i på strake armer, men blir bare sliten og sint, så på en måte ut som hun ikke skjønte hvordan hun skulle komme seg ut av det igjen, helt til hun falt sammen da hun ble for sliten. Spennende tid da selv om det er litt slitsomt
zassy☆ Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #10 Skrevet 9. februar 2012 helene lurt det med å ha på ikkeglatteklær osv, hun blir veldig ivrig her når vi på kveldene lar henne ligge i bare bleia eller helt naken før bading, kaster seg hit og dit, blir vel litt lettere i kroppen. Skulle gjort det mer men er litt gulvkaldt her så tør ikke ha henne så naken så mye. Ser liksom ikke for meg hvordan hun skal komme opp i krabbestilling en gang for hun er så tung i kroppen liksom, men er det det at de setter rumpa opp og så kommer seg opp kanskje?
Cruella De Vil Skrevet 9. februar 2012 #11 Skrevet 9. februar 2012 Hvordan er det forresten med denne "flyingen"? Prompeline gjør også det, og jeg mener å huske at det er et tegn på at de forsøker å komme seg fremover eller noe slikt? Jeg forsøkte å google det, men fikk bare opp helt feil resúltater (baby som skal fly, engelske sider osv. ).
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 9. februar 2012 #12 Skrevet 9. februar 2012 Her knakk småen koden å rulle når hun var fylt 6 mnd, og ålingen begynte rundt 9 mnd. Nå er hun 10 mnd i neste uke, og har virkelig fart på ålingen fordi hun óg bruker beina til å spenne seg frem. Knakk også koden å rulle fra mage til rygg rundt 9 mnd:) Hun lå også på magen og sprelte med armer og bein før hun klarte å komme seg noen vei, og gjør det enda om hun ikke kommer seg dit hun vil kjapt nok, hehe..
Matrosen og Meg:) Skrevet 9. februar 2012 #13 Skrevet 9. februar 2012 nei vet ikke om det er arvelig sånne ting! bare funderte litt på det, for da kan det jo hende det ikke skjer noe før han begynner å gå, men som deg, så håper jeg han kan åle og krabbe litt i mellomtiden. hehe. her skyter han rompa i været og har strake armer. men ikke samtidig. er rompa i været er armene rett ut og ansiktet i gulvet, og er armene strake så skjer ingenting med rumpa. men kan kommer seg som sagt bakover. istad når jeg skulle lage grøt til han, så lå han på gulvet å lekte, så hørte je sutringa og gikk inn i stua, da hadde han klart å vikle seg bakover inn i spisestolen hans som står to meter unna og satt fast. hehe. er morsomme tider ja:) men ser for meg at dagene kan bli litt lettere når han kommer seg rundt. men da må man jo passe på at alle kriker og kroker er trygge. så blir sikkert litt mas det også. hehe roper ut om han plutselig skal knekke koden:)
zassy☆ Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 9. februar 2012 Minni75 fant dette på en side: "Hei, Sara! Det er helt vanlig at barn gjennomgår dette "flygetadiet". Vi kaller det for pivotering. Det er flott at du lar gutten din ligge mye på magen. Etterhvert vil han ta mer støtte på underarmer og bli sterkere i skuldrene. Barn sørger selv for pauser når de blir slitne og det er ikke skadelig å bli sliten av fysisk aktivitet. Tvert om,- det fører bare til at barnet utvikler nye ferdigheter og blir sterkere. Hilsen Elin" Så var det bare å google pivotering, hehe.
Valiana Skrevet 9. februar 2012 #15 Skrevet 9. februar 2012 Lillemor rullet ved 3,5 mnd alder og ålte seg ved 7 mnd (fremover, aldri gått bakover). Men begynte å spinne fort rundt i sirkel ved ca 5,5-6 mnd (tror jeg det var), så da kom hun seg litt mer rundt og ble mer fornøyd. Begynte å krabbe da hun var 9 mnd, og nå er hun overalt på null komma niks (og katte-toalettet er jo bare sååå spennende - så en utfordring å holde henne ute av det rommet....). (Er nå 9,5 mnd).
Cruella De Vil Skrevet 9. februar 2012 #16 Skrevet 9. februar 2012 Hehe, takk Zazzy. Jeg ble ikke så veldig mye klokere av "pivotering", men ut fra andre treff (relatert til sport osv.) gjetter jeg at det har med balanse og ønske å komme fremover å gjøre? Jeg får spørre hs når jeg skal dit til uken.
Tosta <3 Skrevet 9. februar 2012 #17 Skrevet 9. februar 2012 Her rulla snuppa fra rygg til mage rett før hun var 6 mnd, tok 2 uker før hun begynte å åle/dra seg fremover. Men det er bare når hun ligger på golvet at hun klarer det,klarer det ikke på matta(den er nok for sjur) Første gang hun gjorde det så satt jeg på golvet med henne og med pcen på fanget, så var nok den som var lokka mat! Utrolig morro når det skjer så gled deg
Mini84 Skrevet 9. februar 2012 #18 Skrevet 9. februar 2012 Jeg mener at hun begynte å rulle da hun var rundt 3-4 mnd. Hun hadde også en sånn periode der hun var veldig frustrert. Her tok det ikke så veldig lang tid før hun begynte å åle, jeg tror det var rundt 5 mnd. Det gikk treigt i starten, men så tok det seg opp. Jeg vet ikke helt hva som er lurt å gjøre, de sier jo at man skal la dem ligge en stund, men vi har aldri latt henne ligge å grine/bli sint. Jeg tok henne opp med en gang hun var lei, etter hvert kunne hun ligge og leke alene i opptil en time.
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. februar 2012 #19 Skrevet 9. februar 2012 Åh 3 mÅneder!! hehe.. hender hun ligger en stund pÅ mage da hvis hun tilfeldigvis landet ved en leke eller hvis jeg legger meg Å motiverer, men sÅ bare ligger hun Å "flyr" med armene hvis dere skjønner og da er hun jo ikke i nærheten av Å komme seg noen vei. Mamma til Augustnurk2011 det er kanskje vanlig at de kommer seg bakover først? spent pÅ nÅr det skjer noe her jeg, er jo veldig morsomt at hun ruller sÅ ivrig men var godt nÅr hun kunne ligge litt pÅ rygg og leke en stund ogsÅ, hehe. Kanskje jeg skal prøve med fjernkontroller osv. Hun er forresten 6 mnd og har vel rullet i en halv mÅned eller noe slikt. Min har nettopp begynt med denne rullingen, og ligger Å "flyr" med armene som din Hun er 4 mnd neste uke, sÅ hvis det tar 3 mnd før hun klarer Å beveger seg blir nok min rygg helt ødelagt. Min blir sÅ fort sint, har litt av ett temperament denne jenten Hyler til nÅr hun har holdt pÅ pittelitt fordi hun er frustrert over Å bare fly hehe..
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Jeg lar min ligge på en sånn "puslematte" fra toys are us. Tror dere hun vil klare å "lære" seg å åle på denne, eller er dette noe de må lære på gulvet??
Knotten & lille persille Skrevet 9. februar 2012 #21 Skrevet 9. februar 2012 Lillesøster her rullet da hun var 3 mnd og nå når hun er 5 mnd har hun sluttet å bli sint når hun ligger på magen. Hun drar bena innunder seg og kommer seg på et vis litt fremover, men tror det er mest tilfeldig. Da hun skjønte at det gikk an å løfte seg opp på armene, se litt rundt og få tak i leker i denne stillingen så ble alt mye bedre. Fikk tips av hs om å rulle sammen et teppe og legge det under armhulene hennes for å støtte henne litt i "oppreist" stilling. Det hjalp mye. Før la hun hodet ned etter en kort stund og skjønte ikke helt vitsen. Jeg har det ikke travelt med kryping, håper ikke hun har det heller. Blir så mye å passe på da:)
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. februar 2012 #22 Skrevet 9. februar 2012 Fikk tips av hs om å rulle sammen et teppe og legge det under armhulene hennes for å støtte henne litt i "oppreist" stilling. Det hjalp mye. Takk for tips Funket jo kjempe bra!!
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. februar 2012 #23 Skrevet 9. februar 2012 Fikk tips av hs om å rulle sammen et teppe og legge det under armhulene hennes for å støtte henne litt i "oppreist" stilling. Det hjalp mye. Takk for tips Funket jo kjempe bra!! Knotten & lillepersille!
Valiana Skrevet 9. februar 2012 #24 Skrevet 9. februar 2012 Jeg lar min ligge på en sånn "puslematte" fra toys are us. Tror dere hun vil klare å "lære" seg å åle på denne, eller er dette noe de må lære på gulvet?? Her måtte gulvet til for at det skulle bli fart i ålingen. For mye motstand i matten, så det ble for tungt for henne. Først når hun fikk skikkelig dreisen på ålingen, gikk det også greit på matten.
♥ Min engel ♥ Skrevet 9. februar 2012 #25 Skrevet 9. februar 2012 Jeg lar min ligge på en sånn "puslematte" fra toys are us. Tror dere hun vil klare å "lære" seg å åle på denne, eller er dette noe de må lære på gulvet?? Her måtte gulvet til for at det skulle bli fart i ålingen. For mye motstand i matten, så det ble for tungt for henne. Først når hun fikk skikkelig dreisen på ålingen, gikk det også greit på matten. Oki, da skal hun først få bli litt sterkere i overkroppen før jeg legger henne på gulvet Så får vi se hvordan det går med ålingen da. Men har ikke dårlig tid, blir nok kjempe travelt med en gang de begynner å åle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå