_FIVRELLA_ Skrevet 9. februar 2012 #1 Skrevet 9. februar 2012 Eller skal benytte seg av det? begynner i jobb om 1 mnd og gruer meg skikkelig!
Lenemora Skrevet 9. februar 2012 #2 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har tenkt å benytte meg av det ja. Mini er 6,5 mnd når jeg og faren skal ta ut gradert permisjon. Skal jobbe bare 50% første måneden, deretter 80%. Jobber bare 5 minutt hjemmefra, så kan stikke hjem og amme hvis det er behov for det
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 9. februar 2012 #3 Skrevet 9. februar 2012 Jeg har hatt ammefri fra 8,5 mnd til nå som han blir 1 år. Har gått en time før. Det er betalt permisjon hos oss frem til året. Har vært helt uproblematisk.
_FIVRELLA_ Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. februar 2012 Hvordan og hvor søkte dere da?
Maitrollet Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Kommer an på om du jobber i offentlig eller privat. Har krav på to timer i offentlig og en time i privat. Søker administrasjonen på arbeidsplassen (personalansvarlig eller lignende).
lillenims Skrevet 9. februar 2012 #6 Skrevet 9. februar 2012 Ammefri er det arbeidsgiver som gir, så du må finne ut hvilke regler som gjelder på din arbeidsplass. Sjekk personalhåndboka eller snakk med personalavdeling og/eller fagforening. Reglene for hvordan du søker og om det kreves dokumentasjon varierer, men dersom du trenger fri til å amme så SKAL du ha det (om du får betalt varierer dessverre). http://ammehjelpen.no/artikkel/54/Ammefri har noe informasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå