Gå til innhold

Sønnen min får utslett av ull... Erfaringer ang bomull og ull sammen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvis du tenker på klær med ull/bomull i kombinasjon er det bortkastede penger. Ikke fordi det nødvendigvis klær, men fordi det er en like god og mye billigere løsning å velge vanlige bomullsklær innerst og heller tykkere ull utenpå.

Begge mine barn har atopisk eksem og blir verre av å ha ull innerst mot kroppen. Han ene har kunnet bruke Devoll sitt ullundertøy med superundertøy på innsiden, han andre tror jeg får eksem av det også. Hvertfall har han vært mye plaget av eksem de periodene han har brukt det. Nå har vi en ny periode uten for å se om eksemet blir bedre da. Ull som mellomlag bruker begge uten problemer.

Gjest eelis+kian ♥

Har du prøvd devold sine ullplagg? De klør ikke i det hele tatt, og jeg tror han vil tåle de. :) Vi bruker nesten kun devold her i hus.

Vel, han klør ikke av ull, han får utslett av ull, og utslettet klør. Tør ikke å bruke ull rett mot huden, uansett hvor fint det måtte være, hehe. Og det er så dumt, for han fikk så mye fint til jul, og bare sånn anti-klø ull... Skulle så gjerne sett at han fikk brukt det.

Annonse

Har du prøvd devold sine ullplagg? De klør ikke i det hele tatt, og jeg tror han vil tåle de. :) Vi bruker nesten kun devold her i hus.

Vel, han klør ikke av ull, han får utslett av ull, og utslettet klør. Tør ikke å bruke ull rett mot huden, uansett hvor fint det måtte være, hehe. Og det er så dumt, for han fikk så mye fint til jul, og bare sånn anti-klø ull... Skulle så gjerne sett at han fikk brukt det.

Tipper hun mener det samme som jeg mener hvor innsiden er superundertøy. Vår ene sønn har som jeg skrev lengre opp kunnet bruke det uten problemer og jeg har lest flere andre her inne si det samme om sine barn med eksem. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et sett og sett om han tåler det eller ikke.

Gjest eelis+kian ♥

Tipper hun mener det samme som jeg mener hvor innsiden er superundertøy. Vår ene sønn har som jeg skrev lengre opp kunnet bruke det uten problemer og jeg har lest flere andre her inne si det samme om sine barn med eksem. Hvis jeg var deg ville jeg kjøpt et sett og sett om han tåler det eller ikke.

Kanskje jeg må prøve det da! Hvor får jeg kjøpt Devoll?

De dobbelvevde ullplaggene som er bomull innerst og ull ytterst ser også jeg på som bortkastede penger.

De plaggene til Devold som er superundertøy innerst og ull ytterst er fine, men de er kjempedyre så det er ikke snakk om å ha mange sett av dem altså.

Har selv to barn med atopisk hud som er allergisk mot ull, de blir rødflammete, vablete, hovne og får eksem/utslett som klør av det.

Jeg bruker stort sett superundertøy innerst og hjemmestrikkede plagg i ullblanding som mellomlag. De er aldri kalde. Men siden de ikke tåler ull er jeg nøye med at ytterste laget har høy kvalitet da så vi kjøper bare dresser som er 100% vanntette.

Superundertøy får du overalt, rimelige varianter på Europris og dyrere typer på Obs!, sportsbutikkene osv. Jeg har best erfaring med de fra sportsbutikkene, de holder lenger og kan vaskes igjen og igjen uten å bli nuppete og slitt.

Når det ikke er så veldig kaldt, som i dag med 2-3 minus holder det lenge med bomull innerst, strikkeplagg som mellomlag og en god dress.

Signerer de som sier du bør prøve devold sitt active kids. Har flere sett til lillebror og han reagerer ikke på det, men han kan ikke ha meriono ull eller noe som er ull uansett hvor fint det ser ut eller høres ut. Devold active kids kjennes ikke som ull, det er mykt og kjennes behagelig å ha på. Det er det eneste lillebror vil gå med i alle fall :)

Min sønn får også utslett av ull, har prøvd all mulig ull + ull med bomull innerst. Vil anbefale deg å prøve angoraull, kjøpt et sett her f.eks https://www.boots.no/butikk/s/products/category.html?d-1342853-p=1&action=C&categoryId=1289 :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...