Steget Skrevet 8. februar 2012 #1 Skrevet 8. februar 2012 Det er karneval i barnehagen i neste uke. Noen som har forslag til et enkelt kostyme? Vil helst slippe å kjøpe noe, men sliter litt med kreativiteten også. Vesla er 19 måneder og skjønner ikke mye av det hele, så alle forslag tas i mot med takk!
2010 Mammaen Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Har en på 20 mnd selv og jeg bet i det sure eplet og kjøpte på Toys r us. Er så lite kreativ og valgte den enkleste løsningen. Kostet vel 159 for en løvedrakt.
drømmen Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Går barnet ditt i Espira Thorsbergskogen bhg?
sillyfilly og Olivia Skrevet 9. februar 2012 #4 Skrevet 9. februar 2012 Jeg må bare spør, for jeg lurer. Jeg har aldri selv vært på karneval da jeg ble oppdratt litt strengt. Hva går det ut på?? Kler barna seg ut og that's it?? Eller er det en form for feiring, sånn som fastelavn/påske?
Løvinna30 Skrevet 9. februar 2012 #5 Skrevet 9. februar 2012 Bestilte på ebay.com. Fikk tigergutt-drakt til 129 kr INKL frakt. (Pappaen til barnet gjorde det). PRIKK lik kostyme koster 299-300 på BRIO .....
Steget Skrevet 9. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 9. februar 2012 Ebay var smart! Det får bli til neste år, nå er det litt liten tid. Jeg googlet litt igår og leste om ei som hadde sendt barnet utkledd som røde hunder. Har ledd godt av det (røde klær + røde prikker i ansiktet). Men blir nok en tur på lekebutikken en av de nærmeste dagene, om jeg ikke plutselig kommer på noe lurt. Vi går ikke i barnehagen nevnt over. Jeg vet heller ikke hva de egentlig gjør når det er karneval. Kan tenke meg at de har en felles samling og kanskje spiser noe ekstra? Har bare fått beskjed om at de som vil kan kle seg ut den dagen.
bitthen Skrevet 9. februar 2012 #7 Skrevet 9. februar 2012 I barnehagen vår skal de ha Sjørøver- karneval, du er litt fastlåst da altså.. Gidder ikke bruke masse penger på noe som skal bukes en gang. Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe til mini her på 20 mnd, har et tørkle med hodeskaller på, en stripete Jean- paul t- skjorte og ei svart kortbukse..
kirsty*2barnsmamma Skrevet 10. februar 2012 #8 Skrevet 10. februar 2012 Jeg kjøpte løvedrakt, og den kan lillebror få arve når det blir hans tur Men er jo mye en kan ordne selv. Hva med å kle på henne røde klær, finn noe sart tøy dere ikke bruker mer og klipp ut noen store sirkler som du syr på ryggen hennes, og hun er marihøne hehe. eller du kan kle henne i brumt og male i ansiktet, og hun kan da bli apekatt, løve, katt eller hund, alt etter sminken. Samme med grønt, kan bli krokodille, larve, ta på finkjolen og kjøp billige vinger og tiara på hennes og mauritz, fargerike klær med klovnesminke, grå/svarte/brune/rosa klær og kjøpe hare/katte/muse/grise ører og sminke osv osv
Pumba78 Skrevet 11. februar 2012 #9 Skrevet 11. februar 2012 Vi fant ut at vi må kjøpe noe uansett, så spleiset på et jordbærkostyme med venninner, siden vi ha karneval på forskjellige dager. Så ble det billig + at jeg ikke må bruke mye tid på det.
Pumba78 Skrevet 11. februar 2012 #10 Skrevet 11. februar 2012 Vi fant ut at vi må kjøpe noe uansett, så spleiset på et jordbærkostyme med venninner, siden vi ha karneval på forskjellige dager. Så ble det billig + at jeg ikke må bruke mye tid på det.
Gjest Alimka Skrevet 14. februar 2012 #11 Skrevet 14. februar 2012 Ensfarget body og strømpebukse i hvitt, sort, brunt, orange, rosa pluss sminke/maling kan fort bli til katt, kanin, isbjørn eller nesten hvilket som helst annet dyr. ører og hale kan evt. lages, eller kjøpes. Laken gir spøkelse Ta på pen kjole og hun er prinsesse Synes det er en fin ting å bruke noe man har. Særlig når de er så små, hun har jo ikke noen krav. Er det noen dere kan låne av? Her i huset har vi et kostyme i str. 2 år (som noen i familien kjøpte til storebror i sin tid). Det er unisex, som jeg synes er en fordel med så små kostymer. Nå skal lillesøster bruke det på karneval, og det har i mellomtiden vært utlånt til flere små gutter og jenter.
Anonym bruker Skrevet 14. februar 2012 #12 Skrevet 14. februar 2012 Høres morsomt ut med karneval hvor man kan bestemme selv hva de skal kles ut som. I barnehagen vår er det gørrkjedelige temaet TROLL for andre år på rad imorgen, jippi, hvor spennende er ikke det liksom. Må vel finne frem noe brune filler igjen, og klæsje på med litt "skitt" i fjeset hennes. Hadde vært morsomt å kunne være litt mer kreativ og fargerik synes jeg, men men..
MammaBrum Skrevet 14. februar 2012 #13 Skrevet 14. februar 2012 Jeg kjøpte nattdrakt med sjørøver- og snekkermotiv på KappAhl. Rimelig, og kan brukes hjemme om natta etterpå, så føler jeg det varer litt lenger
It's all about me Skrevet 14. februar 2012 #14 Skrevet 14. februar 2012 Var overlykkelig da jeg fant karatedrakt til min på 22 mnd til hele 10 kroner på BR leker. Men ellers hadde jeg nesten vurdert å sende han i badekåpa utkledd som Hugh Heffner, ha ha ha.
lillenims Skrevet 14. februar 2012 #15 Skrevet 14. februar 2012 Byttelåning med venninne var jo smart Her skal jenta være mus, med muselue og hale som mamma sydde til meg for uhorvelig mange år siden, og grå joggebukse + jakke, og litt maling i fjeset. Hårbøyle/diadem kan også brukes til å feste ører på, ørene kan du lage av stoffbiter, papp eller noe fra fretex. Tipper at det feks. er mulig å finne billige leopardbluser på bruktbutikker. Klipp av ermene og lag den passe vid, og ha brune klær under. Søk etter "face paint" og dyret du prøver kle ut ungen som for ideer til ansiktsmaling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå