Gå til innhold

Hjelp!!! ang påkledning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det e jammen ikke lett å kle på disse små tassene, :) men men det er første gang vi bruker dunpose og sportsdelen da og før brukte vi bare vinterdress på mini og dyne oppi bagen sin, men nå er det jo annerledes da (dunposen) og jeg tenkte å kle på hn sånn,,

ullbody+ strikkete dress + fleece genser og bukse og inn i posen så er det skinn + ull pledd... er det for lite eller mye eller passelig da???

takk for svaret!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns spontant at det høres mye ut. Ville droppet fleeceklærne jeg.

Skrevet

Hehe, det kommer jo an på hvor kaldt det er ute og hvor tykk strikkadress/fleece du har på. Hvis posen din er i nærheten av så varm som posen vår syns jeg kanskje det hørtes litt varmt ut hvis det ikke er skikkelig beinkaldt. Er du i tvil kan du jo putte et termometer nedi posen så kan du se hvor varmt det blir inni? Jeg har kjøpt et digitalt ute-/innetermometer på clas og hatt nedi vogna med utedelen nedi posen.

Skrevet

Det er minus 3 her i Drammen imorra hehe, ja cent god ide skal kjøpe en sånn da... men posen er easygrow sin har ikke erfaring siden det er førstegangs bruk

Takk Mandalas

Skrevet

Hvis det er -3 grader her bruker jeg ullundertøy og en varm ullfleecedress. Hun ligger under et teppe i dunposen sin, og har på ullsokker, ull"sko", ullvotter og lue:) sjekker hun inn i mellom, men også når hun våkner. Kjenner at hun er god og varm på føttene, hendene, og i nakken når jeg har tatt henne opp:)

Skrevet

De posene er varmere enn man først tror altså! Vi har voksi urban og han har på seg tynt lag ull innerst, tykk genser og fleecejakke og bukse + ekstra par sokker. Det er veldig ofte for varmt, han blir jo helt svett stakkar. Og ofte når vi skal ut tenker jeg at han kan jo ikke ha på seg noe mindre, men er det varmere enn -3 så blir det i overkant varmt nedi der, hehe;) Du får bare se an, bedre å ha flere lag så kan du jo bare evt kle av når du kjenner etter:) Det er jo forskjell på de små også, tror nok min gutt er veldig varm av seg.

Skrevet

Jeg tenker at poenget med en slik pose nettopp er at man skal slippe å kle på for mye. Jeg kler vanligvis LITE på snuppa mi på 4 mnd i de posene. Er det varmegrader tar jeg bare de vanlige klærne på, men om det er noen minus tar jeg på en strikkajakke og ullsokker. Er det mange minus tar jeg kanskje et strikka teppe rundt henne. Lue har jeg selvsagt også på. Hun er alltid god og varm når jeg tar henne opp. Jeg har riktignok bag enda, så det kommer vel litt an på f.eks. vind når du bruker sportsdelen. Eller har du kanskje fotpose? Den er jo ikke vindtett. Men varm det er den - om du har dunjakke selv, så blir det jo litt det samme, bare at du ligger godt pakka nedi den med hele kroppen lunt og godt (blir nesten svett bare av å tenke på det!).

Skrevet

Jeg synes også det høres litt mye ut, og ville i hvert fall droppet fleecedressen.

Når det er mild vinter sånn som nå (rundt 0, +/- noen grader) pleier jeg å ha på babyen ullklær i bunn (ullbody og ullstrømper e.l.), og ullsokker på bena samt en ullgenser, ulllue og votter sånn at overkroppen holdes varm selv om den "stikker litt ut" av posen. Da holder hun seg varm og fin. :)

Hvis det er kaldt har jeg en ulldress i stedet for ullgenser, slik at hun blir varmere også nedi posen.

Men alle babyer er forskjellige, da, så du får kjenne med jevne mellomrom om h*n er varm eller kald nedi posen, og så justere klærne ut fra erfaringene neste gang. :)

Skrevet

Hjelpes syntes det hørtes litt mye ut :) Jeg kan fint kun ha ullstrømpebukse og ullbody på min nedi dunposen, og da er han varm og fin. Jeg har en lammy og en tth pose som jeg bytter litt på alt ettersom.

Er han derimot oppe og ser seg om, med overkroppen ute, har jeg såklart en tynn ullgenser og strikkejakke, eller en dunjakke på han:) Bruker i blandt votter, og såklart en lue:-)

Skrevet

Tusen takk jenter:) hehe det va litt for mye ja, og æ som trodde at dt e lite. Vi har droppa ulldressen og ullteppe og. Ble bare tyn helseteppe+skinn +dunposen og da va hn riktig varm og god. :)

Skrevet

Hei!

Det e jammen ikke lett å kle på disse små tassene, :) men men det er første gang vi bruker dunpose og sportsdelen da og før brukte vi bare vinterdress på mini og dyne oppi bagen sin, men nå er det jo annerledes da (dunposen) og jeg tenkte å kle på hn sånn,,

ullbody+ strikkete dress + fleece genser og bukse og inn i posen så er det skinn + ull pledd... er det for lite eller mye eller passelig da???

takk for svaret!!!

Poenget med posen er jo å slippe alle klærne. Vi bruker ullbody og ullbukse (tynne) og votter og lue med hals i dunposen. Thats it. Skulle vi hatt på strikkedress og fleecedress i tillegg måtte vi droppet dunposen. Babyer tåler ikke for mye varme! Vi har skinn under posen, ikke noe over. Han er mer enn varm nok, nesten klam når han tas opp derfra!

Skrevet

De posene er varmere enn man først tror altså! Vi har voksi urban og han har på seg tynt lag ull innerst, tykk genser og fleecejakke og bukse + ekstra par sokker. Det er veldig ofte for varmt, han blir jo helt svett stakkar. Og ofte når vi skal ut tenker jeg at han kan jo ikke ha på seg noe mindre, men er det varmere enn -3 så blir det i overkant varmt nedi der, hehe;) Du får bare se an, bedre å ha flere lag så kan du jo bare evt kle av når du kjenner etter:) Det er jo forskjell på de små også, tror nok min gutt er veldig varm av seg.

Herregud stakars gutt!! Har du tre lag tykke varme klær i tillegg til posen. Ikke bra å bli så varm at han svetter da, du må kle på mindre!! Mange som kler på alt for mye. De produserer masse varme disse små altså.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...