Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man søke om søskenforsøk 2 ganger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du egentlig? For å få det 3. barn, eller?

Skrevet

Hei, Tellefanten.

Du har allerede to barn, eller tar jeg feil? I så fall er det tvilsomt at dere får flere forsøk i det offentlige - såvidt jeg vet setter klinikkene strek ved to barn, i alle fall når man har hatt 2 forsøksrunder. (Det kan være at noen klinikker gjør andre vurderinger dersom første svangerskap gav tvillinger.)

Skrevet

Ja det er det jeg mener. Hadde 3 for å få første og fikk 3 nye som vi brukte for å få søsken. Har lyst på flere, men vet ikke hva vi bestemmer oss for. Vil bare vite hva slags muligheter vi har.

Skrevet

Du syns kanskje jeg vil ha i pose og sekk her MK73, men vil bare utforske mulighetene. Ikke noe i veien for å gå privat heller da.

Vi fikk tvillinger i første runde, men mistet ene gutten vår når han var 6mnd, så det føles som om noe mangler. Dette sa de ingenting om når vi søkte om søskenforsøk sist.

Skrevet

På St Olav får du søskenforsøk for å få barn nr 3 men du må betale behandlingen selv. Tror et forsøk koster 14.000 kr ca.

Skrevet

Du syns kanskje jeg vil ha i pose og sekk her MK73, men vil bare utforske mulighetene. Ikke noe i veien for å gå privat heller da.

Vi fikk tvillinger i første runde, men mistet ene gutten vår når han var 6mnd, så det føles som om noe mangler. Dette sa de ingenting om når vi søkte om søskenforsøk sist.

Heisan!

Nei, det synes jeg ikke, mente ikke å være negativ. Her må alle sikte mot det de ønsker, tenker nå jeg, og da må man som du sier selvsagt se hvilke muligheter man har.

Så trist med gutten din, det har jeg ikke fått med meg før. Skjønner godt at dere kjenner på det hulrommet og at det er vanskelig. Tror det må være noe av det aller verste man kan oppleve. Var han syk?

Jeg får vel si som jeg pleier å si - det aller beste er å ta en telefon til den aktuelle klinikken, så får du et sikkert svar ift din situasjon.

Jeg ser det nevnes muligheten for full egenbetaling. Vi fikk tilbud om det ved Ullevål - men fikk også beskjed om at man da stiller bakerst i køen mhp prioritering etc (ift å måtte stå over en ekstra måned f.eks). Greit å dobbeltsjekke hvordan det faktisk vil funke i praksis før man går inn på en slik løsning, tenker jeg.

Skrevet

Har sjekket St.Olavs sine sider og de er litt uklare, men skal uansett ringe de på fredag så kan spørre da.

Ja Mk73, han var veldig syk. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30. Han lå derfor 14 uker uten fostervann. Han fikk aldri komme hjem, så vi bodde på sykehuset denne tiden. Dette var i 2004 og vet ikke om du var så aktiv her da.

Vet enda ikke hva vi bestemmer oss for, vi burde jo være fornøyd. Ikke noe problem med egenbetaling. Et isci koster rundt 17000 og så kommer medisinene i tilegg og der får man dekket alt over 15000 pr barn eller pr 3 forsøk.

Skrevet

Er enig at nettsidene til St Olav er litt uklare. Jeg spurte faktisk om dette på mandag da det viste seg at jeg testet neg. Har jo ett fryseegg igjen, så vi får se etter det forsøket hva som skjer.

Iallefall, de sa vi kan få behandling mot full betaling. Men som MK sier at det kan hende man havner bak i køen etc, det vet jeg ikke noe om, så det er best å høre med dem selv.

Veldig trist at du mistet barnet ditt. Kan ikke forestille meg hvilken sorg dere har vært igjennom.

Har du testet forresten? Eller holder du deg til testdagen?!;)

Skrevet

Hei Tellefanten!

Vi "hørte" også til St.Olavs med våre to første barn. De ringte meg etter at jeg hadde fått nr 2 og gratulerte, samt at de manglet noen papirer fra sykehuset jeg fødte på. Og da sa hun som ringte at vi kunne få søskenforsøk videre på St.Olavs men måtte betale alt selv + at vi stilte bakerst i køen. Vi valgte derfor å gå privat (både fordi det var nærmere, samt at vi fikk komme til veldig fort). Så i dag hadde jeg uttak på Hausken i Haugesund.

Lykke til med å finne ut hva dere ønsker. Må være tøfft når en har mista et barn, selv om det er 8 år siden nå. Så kan godt forstå at dere har et tomrom som dere ønsker å "fylle" med en liten krabat til. (Selv om dere alltid vil ha ett barn for lite............)

Skrevet

Har sjekket St.Olavs sine sider og de er litt uklare, men skal uansett ringe de på fredag så kan spørre da.

Ja Mk73, han var veldig syk. Hadde vannavgang på ene tvillingen i uke 16, de ble født i uke 30. Han lå derfor 14 uker uten fostervann. Han fikk aldri komme hjem, så vi bodde på sykehuset denne tiden. Dette var i 2004 og vet ikke om du var så aktiv her da.

Vet enda ikke hva vi bestemmer oss for, vi burde jo være fornøyd. Ikke noe problem med egenbetaling. Et isci koster rundt 17000 og så kommer medisinene i tilegg og der får man dekket alt over 15000 pr barn eller pr 3 forsøk.

Uff... Fryktelig, fryktelig trist. Sender deg en klem. Det er slikt man for alltid har med seg - at årene går mildner det hele, men sorgen forsvinner aldri. Håper dere får ønsket om ett barn til oppfylt dersom dere bestemmer dere for at dere vil det - på den ene eller den andre måten.

Skrevet

Nei har ikke testet, men vet innerst inne hvilken vei det går. Har gjort dette så mange ganger nå, og kjenner etterhvert kroppen min veldig godt. Har skikkelig mens smerter nå, såkanskje jeg tester i morgen, bare så jeg kan kutte medisinene og få mens.

Sorgen vil alltid være der og gutten min vil alltid mangle en tvillingbror, men vi er heldige som fikk beholde ham. Få leger som trodde jeg skulle komme så langt at noen av dem overlevde. Ingen nye barn kan erstatte ham og vi har vært veldig heldige som har fått to friske barn.

Takk for trøst og klem. Vi får se hva det blir...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...