Gå til innhold

Hva syns dere om disse jentenavnene??

Anbefalte innlegg

Litt usikre på hvilket navn vi skal velge.... Ønsker meg et enkelt og greit navn. Et navn hun ikke trenger å dele med halve klassen men som samtidig ikke er for gammeldags....

Noen som kan hjelpe... Kom gjerne med navn i samme gata og si din mening om navnene jeg har funnet til nå...

Pia

Helen

Susan

Heidi

June

Janne

Sabine

Kirsti

Moa

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143908022-hva-syns-dere-om-disse-jentenavnene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange fine navn her, Pia er koselig og søtt. Heidi og Janne er fine, og gode navn.Kirsti og Sabine er fine og litt orginale.

Liker egentlig alle navnene dine kanskje bortsett fra Moa som blir litt kallenavn for meg, men det er jo et kult navn synes jeg.

Annonse

Pia - Helt ok.

Helen - Nei! Hverken Heeeelen eller Helén klinger fint, syns jeg. Helene er penere.

Susan - Veldig unorsk, liker ikke.

Heidi - Ja, veldig pent!

June - Dette er fint.

Janne - Aldri vært noe glad i.

Sabine - Njoa... Helt ok.

Kirsti - Ja, det er fint. Foretrekker Kjersti da, syns det er koseligere.

Moa - Klarer ikke til å vende meg til noe annet enn at det er en kortform for Mohammed, dessverre. Vet det er en annen uttale, men likevel. Sånn er det å vokse opp i Oslo sentrum. :P

Sabine og Moa liker jeg! Det eneste jeg er litt "redd" for, er at Moa fort er et kallenavn for Mohammed.. Kommer jo litt an på hvor i landet dere bor, men iom at Mohammed er det mest brukte guttenavnet i Oslo per dags dato, så ville jeg nok ikke brukt det her.. Mia, Mila, Mira, Milla, Sienna?

Annonse

Pia - Kjedelig

Helen - Pent, og lite brukt nå til dags :) Tommel opp!

Susan - Altfor amerikansk. Da heller Susann eller Susanne

Heidi - Pent

June - Nydelig!

Janne - Absolutt ikke

Sabine - Herlig navn!

Kirsti - Synes Kjerstin er søtere, men Kirsti er det ingenting i veien med :)

Moa - Moa er kallenavn for Mohammad og også et stort kjøpesenter i ålesund. Blant de største i Norge faktisk.

Moa blir altfor kallenavn

Litt info fra Sverige om Moa:

"Moa är en av 90-talets största moderaketer. Toppen nåddes i slutet av 1990-talet då Moa blev ett av de tio vanligaste förnamnen bland nyfödda. För 30 år sedan fanns det bara 66 personer, unga som gamla, som hette Moa. år 2010 fanns det 15 265 kvinnor med förnamnet Moa, och 1 man."

Heier fortsatt på June som jeg syns er nydelig. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...