Gå til innhold

Hvilken potetmos fra pose bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Burde vel egentlig ikke spørre om det.. for alle her inne lager jo maten sin fra bunnen av.

Men jeg bruker vanligvis Mills sin men i dag kjøpte jeg Toro. Jeg ble positivt overasket.

Jeg har vondt i ryggen og klarte ikke å bøye meg til nederste hylle måtte ta den som sto litt høyere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er ikke av de som må lage ting fra bunnen av, men med potetmos må jeg det. Etter å ha smakt det en gang (min samboer som lagde det) kommer jeg aldri til å gå tilbake til pose.

Husker ikke hvilken av de jeg brukte før. Men likte godt med gressløk :)

Skrevet

Jeg er HI.. er jo helt enig i at det er best med hjemmelagd potetmos, men innemellom er det godt med posen og.

Jeg jobber på en SFO og vi lager potetmosen selv de gangene vi har det. Jeg kjøper poteter ferdig kokte fra ASKO og bruker moser og stavmikser. :) så litt flink er jeg.

Skrevet

Kjøper den i frysedisken jeg, den var helt ok.

Skrevet

Tror det er Mills sin vi bruker, den som er mest blå hvertfall.

Mikser den sammen med stavmikeren, og da liker alle den. Om jeg ikke gjør så er det en av fire unger som spiser den. Hjemmelaget lager jeg bare når jeg har tid. Potetmos har vi når vi skal ha raske middager.

Skrevet

Jeg fikk en sånn gratis potetmospose på en "åpen-bondegård"-dag. Posen var brunaktig i farge, men jeg husker ikke hva den heter. Det er den beste jeg har smakt av pose-potetmos!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Nora hjemmelaget fra frysedisken. Litt salt, pepper og gressløk, og melk og smør, selvsagt - nøyaktig som hjemmelaget.

Skrevet

Et tips om man har det for travelt til å lage fra bunn av, er bare å koke opp vann på morningen, legge oppi poteter (og skru av plata offkårs) også er de mykna ferdig til du er hjemme fra jobb. Da er det bare å smelte smøret og ha oppi melka, eller hva dere nå enn foretrekker. Hjemmelaga på notime!

Skrevet

Jeg lagde fra pose da jeg bodde på hybel... Det er jo (nesten) like lettvint å lage hjemmelaget? Jeg kutter potenene i minibiter før jeg koker de så er de ferdig etter 5- 10 min. Så meierismør og kremfløte og salt og pepper og kanskje hvitløk..

Men tror jeg brukte Toro da, men smaker jo dritt...

Skrevet

Et tips om man har det for travelt til å lage fra bunn av, er bare å koke opp vann på morningen, legge oppi poteter (og skru av plata offkårs) også er de mykna ferdig til du er hjemme fra jobb. Da er det bare å smelte smøret og ha oppi melka, eller hva dere nå enn foretrekker. Hjemmelaga på notime!

Det hørtes faktisk ganske lurt ut, men det vil jo fortsatt ta evigheter å skrelle potetene på morgningen da, og det er jo ofte like travelt da. Men blir ikke vannet potetene har trukket i kaldt etter en hel dag? Varmer du det opp igjen på noen måte?

Når vi kjøper pose, så kjøper vi Toro, og så tilsetter jeg en grønnsaksbuljong, da blir det mye bedre smak :) Men hjemmelaget er så klart best!

Skrevet

Når jeg til tider tyr til posestapp, så bruker jeg mills sin, den med gressløk. Men må piffe den opp med litt smør, fløte, salt og pepper, for at den skal bli spiselig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...