Gå til innhold

Når en person har veldig store pupiller, men virker helt rolig..

Anbefalte innlegg

cat 69: ROLIG er da ikke det samme som SLØV!! hERREGUD ta deg ei bolle!! noe sier meg at du er tidligere rusmisbruker, så "peiling" som du hadde på dette liksom!!

Så når man begynner å gå tom for argumenter så kommer personangrepene. Vel jeg er slettes ingen tidliger rusmisbruker. og bolle er godt det ;)

Fortsetter under...

Vet om et par stk som går på "lykkepillen", de har store pupiller.

Da spekulerer jeg VELDIG på hva slags lykkepiller dem går på som gir store pupiller??

Store pupiller er da ikke helt uvanlig bivirkning å få på f eks Cipralex.

Og kanskje enda mer vanlig på Seroxat.

vel nå leste jeg på felleskatalogen om Cipralex, stod ikke noe om store pupiller der.

http://www.hieronimu...d=artikkel.show

På SPC'n til Cipralex står mydriasis som en bivirkning, som er utvidete pupiller... På Efexor depot sin SPC står unormal akkommodasjon som bivirkning, som vil være samme greia. Mange "lykkepiller", antidepressiva, medisiner som virker på sentralnervesystemet kan gi dette som en bivirkning, men kan være litt vanskelig å finne i felleskatalogtekstene eller forkortete medisintekster, hvis man enten ikke skjønner alle medisinske uttrykk som er benyttet, eller hvis teksten er såpass forkortet at kun det aller viktigste er med.

Betyr det da at dem heller ikke trekker seg sammen i sterkt lys?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...