Gå til innhold

Når en person har veldig store pupiller, men virker helt rolig..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De kanha store pupiller.

De kan ha lite lysømfintlige øyne

De kan gå på medisiner som påvirker pupillen

Det kan være hundre årsaker til det.

Det lan også være enkelte former for sentralstimulerende stoffer

Noen mennesker er bare sånn. Noen medisiner gjør det. Ellers får man det av lite oksygen til hjernen, hjerneslag, hodeskade eller om man er død innenfor de siste par timer. Regner med de siste her ikke er relevant nå, ;)

Du lurer sikkert på hvilke narkotiske stoffer som kan virke slik, og da sier google dette: hasjisj, kokain, crack, amfetamin, ice

Pappaen min er sånn, han har hatt betennelse på øynene som har ført til at pupillen har grodd fast i en stilling så de kan hverken utvide eller trekke seg sammen. Han er temmelig lysømfintlig og er helt avhengig av solbriller i sterkt lys.

Annonse

det er en ting at noen enkelte kan ha sykdommer i øyet eller andre sykdommer som fører til dette. Mend et er IKKE normalen. Så hvis en person til stadighet virker trett og sløv, og som dessuten har pupiller store som tefat som dessuten ikke trekker seg sammen i lys, så er det større sannsynlighet at der er snakk om noe hasj feks, en en sykdom.

Mamma har kjempestore pupiller, men går ikke på noenting. Noen bare er sånn. Hvorfor bry seg?

Så du mener at dem ikke trekker seg sammen noe som helst i lys da, lell om dem er store i utgangspunktet? Og hun går rundt og virker trett og sløv?

Annonse

Vet om et par stk som går på "lykkepillen", de har store pupiller.

Da spekulerer jeg VELDIG på hva slags lykkepiller dem går på som gir store pupiller??

Store pupiller er da ikke helt uvanlig bivirkning å få på f eks Cipralex.

Mamma har kjempestore pupiller, men går ikke på noenting. Noen bare er sånn. Hvorfor bry seg?

Så du mener at dem ikke trekker seg sammen noe som helst i lys da, lell om dem er store i utgangspunktet? Og hun går rundt og virker trett og sløv?

Hvem har sagt at mamma virker trett og sløv? Det er hun slettes ikke. Mamma er født med store pupiller, de fungerer som normalt, hun er ikke lyssky, de er bare store. Thats it! Herregud, så opphengt du ble i dette..!

Til HI; når bioposer blir maniske er det mange som får store pupiller, men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor dette er noe å bry seg om dersom personen virker rolig og normal.

Cat er visst en hasjekspert som har bestemt seg for at alle, inkludert de nevnte mødre og fedre, er hasjiser. ;p

hvordan i alle dager kunne du trekke den konklusjonen??

Jo jeg tenkte at jeg fikk litt lyst å plage deg, så da kokte jeg i hop det der da vet du. ;)

Nei jeg tror absolutt ikke det er noen rusmidler denne går på. Kanskje medisiner. Altså jeg fordømmer ingen i det hele tatt, bare lurte, av nysgjerrighet, fordi jeg ikke visste noe om det. Nå vet jeg at det finnes mange ting som kan gi dette.

HI

Da spekulerer jeg VELDIG på hva slags lykkepiller dem går på som gir store pupiller??

Og kanskje enda mer vanlig på Seroxat.

Hvem har sagt at mamma virker trett og sløv? Det er hun slettes ikke. Mamma er født med store pupiller, de fungerer som normalt, hun er ikke lyssky, de er bare store. Thats it! Herregud, så opphengt du ble i dette..!

Til HI; når bioposer blir maniske er det mange som får store pupiller, men jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor dette er noe å bry seg om dersom personen virker rolig og normal.

Nei akkurat, Hi sier at personen virker rolig hver gang de møtes og at pupillene hans ikke trekker seg sammen i lys. De to tingene sammen ville fått meg å spekulere. Du sier at din mor KUN har store pupiller , ikek virker sløv og jeg regner med at til tross for at dem er store i utgangspunktet så vil de uansett trekke seg noe sammen i lys.

Jeg synes det er noe å bry seg om da store pupiller som ikke trekker seg sammen i lys kan inndikere rusbruk Men selvsagt hvis slikt ikke er viktig for en som person, så trenger man jo ikke å bry seg..

vel nå leste jeg på felleskatalogen om Cipralex, stod ikke noe om store pupiller der.

http://www.hieronimus.org/cgi-bin/hieronimus/imaker?id=988&method=artikkel.show

Stod ikke noe om store pupiller på felleskatalogen om seroxat heller.

http://www.felleskatalogen.no/medisin/seroxat-glaxosmithkline-563860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...