maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 8. februar 2012 #2 Skrevet 8. februar 2012 Er det så veldig billig da? Er selv derfra, og ser jo at det er billigere der enn der jeg bor nå (som er en større by), men det var faktisk en del billigere for noen år siden.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Fordi det er et utrolig kjedelig sted å bo med enda styggere dialekt man kan forestille seg?? Huff...Karmøy suger...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #4 Skrevet 8. februar 2012 Er ikke Karmøy kjekk plass da? Hva er galt der? Man har jo kjøpesenter, butikker ellers, andre fritidsaktiviteter, barnehage, skole osv vel?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #5 Skrevet 8. februar 2012 Fordi det er et narkohøl? Karmøy er jo beryktet for narkomiljøet sitt. Hadde aldri flyttet dit med barna mine. For en dag blir de tenåringer som kjeder seg og når miljøet allerede er så etablert på Karmøy... Nei takk.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Var en del på Karmøy for noen år siden. Synes det er veldig fint der, men miljøet var ikke bra på den tiden. Mye narkotika!!! Hver eneste gang jeg var der hang der "savnet" plakater overalt av ungdommer som hadde rømt o.l. Kunne ikke gå på butikken uten å bumpe borti en gjeng med ville tenåringer eller bli tilbudt narko. Haugesund var gjerne hakket verre igjen. Vet ikke hvordan det er der nå, men sånn var det i hvertfall før....
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #7 Skrevet 8. februar 2012 Må si jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt i det flere av dere sier..Narkohøl? Av alle de jeg har gått på skole med er det et par av de som har kommet skjevt ut ja, men sånn er det vel alle plasser? De jeg kjenner som havnet på kjøret hadde i tillegg et dårlug utgangspunkt ned foreldre som var alkoholikere osv. Og savnet plakater og bli tilbudt dop på butikken? Vet ikke hvilken butikk du var på jeg, men i alle de årene jeg bodde der ble jeg ikke tilbudt narko hverken på butikken eller nie annet sted. Og jeg var absolutt ikke blant de mest forsiktige på den fronten! Jeg elsker hjemplassen min, og håper en dag å kunne flytte tilbake og la barna mine vokse opp der:)
Ulldott Skrevet 8. februar 2012 #8 Skrevet 8. februar 2012 Nå er jeg fra Haugesund da, men kan ikke akkurat si jeg kjenner meg igjen i beskrivelsen om at Karmøy er et narkohøl! Det er ikke akkurat verdens navle og derfor er det billige tomter og hus der. Øya er stor og det er ofte langt å kjøre til butikker ol hvis en ikke bor på Åkra, i Kopervik eller Skudesneshavn. I tettstedene går prisene opp. Men igjen, hvis en bor på Åkra er det lang vei til sivilisasjonen( dvs Haugesund:) så derfor er det rimligere å kjøpe tomt der enn i byn.
Gjest Heartbroken Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Boligprisene vet jeg ikke noe om, men det er en ukoselig og kald plass. Det blåser alltid og har et goldt landskap. Kunne aldri bodd der!
Ulldott Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Og det er mulig at dialekten drar prisene litt ned;)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Boligprisene vet jeg ikke noe om, men det er en ukoselig og kald plass. Det blåser alltid og har et goldt landskap. Kunne aldri bodd der! Skudesneshavn ble kåret til norges beste sommerby. En kjempefin plass!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Sånn utfra min smak vil jeg tro at det er fordi store deler av bebyggelsen ser ut som landsbygda i tidligere østblokkland. Det finnes noen fine hus, men resten av stedet ser fattig, ustelt og slitt ut. Kombiner med vær, narkotikaproblemer og særdeles høy harryfaktor så finner du forklaringen?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #13 Skrevet 8. februar 2012 Haha, ja dere har rett. Det er helt forferdelig med vind der, og der er rimelig flatt og nakent. Men det andre må jeg bare le av. Så lurer jeg på hvorfor dere snakker om Karmøy som 1 sted. Kommunen er stor og består av mange bygder, og de er ikke spesielt like på hverandre. Prisene varierer veldig, og det er faktisk veldig mangen fine hus der. Noen steder mer slitt og guffent enn andre steder, men alt i alt har boligene på Karmøy en høy standard.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 Jeg har vært mye på Karmøy og denne høye standarden det refereres til er det sjelden jeg ser.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #15 Skrevet 8. februar 2012 Hmm... Kanskje fordi det er en liten plass hvor det ikke skjer så mye?
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #16 Skrevet 8. februar 2012 Det er ikke en liten plass, og det skjer ikke lite. Men det er en kommune med mange små steder, så det er litt spredd over et stort område.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #17 Skrevet 8. februar 2012 Karmøy er vel en sjarmerende kommune, men om prisene er lave så er det vel fordi ikke så mange vil kjøpe der. Enkelt og greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå