Gå til innhold

Da var jeg høygravid gitt! (samme som mars 2012)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med 40 dager igjen til termin, 8 dager igjen på jobb...

(begynner 4 uker før)

Formen er grei sånn sett, men sover dårlig, våkner ofte og sliter med å sovne inn igjen. Dertil veldig trett neste dag, men slik er det jo bare...

Jobber 80 % og er stolt over at formen har holdt seg såpass at jeg har kunnet jobbe 80 % helt fram til permisjon. Ikke mange som har så god form, iallefall ikke når det er 3. mann de venter. Håper bare jeg ikke "får igjen" under fødselsen...

Ellers har jeg veldig vondt i magen i dag, noe som er uvanlig meg -ialllefall i dette svangeskapet, men husker at jeg fikk veldig vonde kynnere 6 uker før termin med nr 1 også. Våknet av dem om natten og tenkte at hvis stigningen på smertene skulle være like bratt fram til fødselen, så ville jeg ikke klare meg igjennom fødselen...Jeg kom meg fint igjennom, og babyen kom nesten 2 uker før termin...

Har fremdeles ikke begynt å handle inn det jeg skal ha. Har kjøpt meg brystpumpe, sengesett og en kommode. Hentesettet er nesten ferdig strikket, mangler bare noen kanter her og der, men har jo det meste etter 2 barn så det går nok helt fint...

Hvordan har dere andre det og hvor langt har dere kommet i redebyggingen?

Andre "ny" høygravide her?

Tar alt med knusende ro, huset står på hodet pga oppussing, så jeg håper at den lille vil holde seg inne i magen i iallefall 3 uker til slik at vi får kommet i orden og vasket ut litt støv!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venter nr 2, og har 37 dager igjen, termin 17. mars :-). Sliter med det samme som deg, såver dårligt på nettene og har vanskeligheter for å sovne igjen. Eg er 50% sykemeldt eg da, men også pga bekkenet. Greit å kunne jobbe litt, da går heller ikke tiden så seint :-)

Har det meste klart til snuppa kommer, bare litt småting igjen, fødte en mnd før termin sist gang så har følt at eg har hatt litt dårlig tid denne gangen, men håper for all del at eg går lengre denne gang, ivertfall til mars :-) lykke til videre!

Skrevet

38 dager gjen her, termin 18.mars :)

Sliter med å sovne på kveldene, ligger ofte til 2 før jeg slokner. Så opp for å gå på do, våkner hver gang jeg skal snu meg. Opp 7 med lillemor på 6 år, sende hun ut døra med pappaen, og Så sovner jeg i mange timer! Hehe, godt jeg er sykmeldt for å hvile, for jeg trenger nok gode 10 timer søvn nå..

Sykemeldt pga. svangarskapsforgiftning sist, da ble snuppa tatt med hastesnitt i uke 35+5, så nå er jo snart hver dag en bonus! Og alle prøver ser flotte ut så langt :)

Ellers er vi stort sett klare. Han kan godt bli født nå, null stress. Mangler å sy sammen et vognteppe, og henge opp en hylle etc. Men de andre tingene er på plass, litt føre var pga sist.

Til og med bleier og kremer og alt, haha.

Blir lange uker om vi går til termin, slipper heldigvis overtid.

Og vi GLEDER oss til å treffe han, begynner å glede meg til fødselen også jeg - ble litt snytt forrige gang.

Lykke til damer, spennende å følge med på hvordan dere har det!

Skrevet

Har 26 dager igjen til termin 6 mars, og nå har søvnproblemene tatt meg. Våkner og får IKKE sove igjen. Har de siste par ukene jobbet 50%, og starter permen på tirsdag - det skal bli godt!

Venter nr to, og prøver å finne frem til tøy fra 1 mann som blir 6 år i mars. Her er IKKE alt klart, hehe!

Skrevet

Koffor slipper du overtid Rockmama!?

Eg hadde og svangerskapsforg sist og fødte i uke 35+0!

Alt er fint så langt denne gangen, og d føles godt!!! Tenker som deg at d blir lange uker til termin,men e bare å være forberedt!

Termin 18mars:)

Skrevet

Hoho... Da kan visst jeg også melde meg inn her :) Har termin 19. mars.. skal ikke gå over termin jeg heller på grunn av blødersykdom og svangerskapsdiabetes! De vil ikke risikere og måtte ta et KS med tanke på blødningsfaren og pga. diabetesen er barnet litt større enn normalt! Ikke mye da heldigvis :)

Skrevet

Koffor slipper du overtid Rockmama!?

Eg hadde og svangerskapsforg sist og fødte i uke 35+0!

Alt er fint så langt denne gangen, og d føles godt!!! Tenker som deg at d blir lange uker til termin,men e bare å være forberedt!

Termin 18mars:)

Slipper overtid pga. komplikasjonene forrige gang, er det jeg har fått beskjed om - har ikke bedt om det.

Jordmor sa sist: Du er en av de vi ikke vil ha på overtid, vet du, vi vil ikke presse kroppen din mer enn nødvendig. Så har igangsettingssamtale mandag 19.mars om han fortsatt er der inne.

Fikk akutt alvorlig. sv.forgft. sist, og måtte ha hastekeisersnitt etter kun noen timer på observasjonen på sykehuset. Blodtrykk 200/125. Etter fødselen fikk jeg HELLP, så det ble litt komplisert. Høyt blodtrykk lenge etter fødselen.

Så jeg setter pris på at de følger med denne gangen! :)

Og alt ser så bra ut, kjempefint at det ser bra ut for deg også, Happy H!

Skrevet

Jeg også, termin 15 mars!

Jobber fortsatt 80%, skulle egentlig ønske jeg hadde planlagt permisjon tidligere... Det er tungt å gå på jobb, vanskelig å holde fokus. Og det er så mye jeg vil ha istand før babyen kommer! Har fått ordna en hel del, men fortsatt mye som skal organiseres. Ikke så greit når jeg er så utslitt etter jobb at jeg ikke greier noenting! Pluss at jeg har ti tøybleier igjen å sy, og fortsatt mangler jakken til hentesettet. Mannen er lite behjelpelig, han er av det overtroiske slaget som helst hadde sett at alt var som før inntil babyen kommer hjem... Heldigvis respekterer han at jeg trenger tid i forkant til å vaske tøy etc pluss at de hjemmelagde tingene tar tid og ikke lager seg selv, så mye har jeg fått lov til... Men seng, stellebord etc er ikke aktuelt før baby er født! Akk, han skal sannelig få lov til det mens vi er på føden (de har siesta med pappaforbud her hos oss).

Baby ligger i sete og var umulig å snu, skal ta endelig avgjørelse om forløsningsmetode på tirsdag. Tror jeg går for vaginal fødsel... Førstegangsfødende. Sukk.

Skrevet

Med 40 dager igjen til termin, 8 dager igjen på jobb...

(begynner 4 uker før)

Formen er grei sånn sett, men sover dårlig, våkner ofte og sliter med å sovne inn igjen. Dertil veldig trett neste dag, men slik er det jo bare...

Jobber 80 % og er stolt over at formen har holdt seg såpass at jeg har kunnet jobbe 80 % helt fram til permisjon. Ikke mange som har så god form, iallefall ikke når det er 3. mann de venter. Håper bare jeg ikke "får igjen" under fødselsen...

Ellers har jeg veldig vondt i magen i dag, noe som er uvanlig meg -ialllefall i dette svangeskapet, men husker at jeg fikk veldig vonde kynnere 6 uker før termin med nr 1 også. Våknet av dem om natten og tenkte at hvis stigningen på smertene skulle være like bratt fram til fødselen, så ville jeg ikke klare meg igjennom fødselen...Jeg kom meg fint igjennom, og babyen kom nesten 2 uker før termin...

Har fremdeles ikke begynt å handle inn det jeg skal ha. Har kjøpt meg brystpumpe, sengesett og en kommode. Hentesettet er nesten ferdig strikket, mangler bare noen kanter her og der, men har jo det meste etter 2 barn så det går nok helt fint...

Hvordan har dere andre det og hvor langt har dere kommet i redebyggingen?

Andre "ny" høygravide her?

Tar alt med knusende ro, huset står på hodet pga oppussing, så jeg håper at den lille vil holde seg inne i magen i iallefall 3 uker til slik at vi får kommet i orden og vasket ut litt støv!

Hvor finner du ut at du er høygravid når du har 40 dager igjen? Har søkt mye på dette, men finner ikke noe endelig svar. Bare hundre forskjellige ;)

Skrevet

Jeg har lest at du er høygravid når du har 40 dager igjen, og dagsventende fra har 3 uker igjen.

Prøvde å finne noe "pålitelig" informasjon, men fant ikke noe, bare masse rart...

Det jeg leste som jeg syntes var mest fornuftig, var at man var høygravid fra det punktet når magen står på det høyeste, og det skal vistnok være i uke 36..

Så i følge den definisjonen må jeg vente en uke til siden jeg er 35+0 i dag...

Ikke vet jeg hva som er rett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...