Gå til innhold

du som er sykemelt? kan eg spørre om grunnen?

Anbefalte innlegg

Eg er 22 uker på vei og er inne i en veldig trøtt periode.. Har en gutt på 2 som krever sitt..

Jobber i barnehage, og situasjonen der har blitt anerledes..

veien Fra å trives veldig og bare har gledet seg til å gå på jobb og til å ikke trives lengre var veldig kort..

Har fått ny leder (nr2), som bare sliter oss totalt ut. Folk har sluttet fordi de ikke trives. Vi har tatt ting opp med hovedleder som virker som er enig med oss.. men ingenting skjer..

Med førstemann gikk eg på jobb helt til eg begynte i permisjon.. joda, var sliten og trøtt.. tungt i slutten.. men bare det at eg likte meg så godt holdt motet oppe til å fortsette.. Legen tilbydde meg sykemelding et par ganger, men følte eg klarte meg fint på jobb..

Nå gruer eg meg til å gå på jobb, for eg vet det blir veldig slitsomt..

(vi mangler folk, og den nye lederen tror ho kan gjemme seg vekk og slippe å jobbe) så da er vi plutselig veldig få, og eg må løfte o.l. som eg føler eg ikke bør..

Hva hadde dere gjort i min situasjon??

dagens klageinlegg!! det var godt :P

Fortsetter under...

arbeidsgiver er pliktig å tilrettelegge for deg når du er gravid. Du kan gå til legen, og få en "sykemelding" der det er kommentarfelt til arbeidsgiver om at de må tilrettelegge. så kan du gi dette til sjefen din, og si væresegod, les og fiks! Du må stå på kravene dine, og sett deg selv og barnet foran jobb! .. bare min mening i løse luften da :)

100% sykemeldt fra uke 7.. Arbeidsplassen min fikk anledning til å tilrettelegge for meg (bekkenløsning) og halvere arbeidsdagen, men de ville ikke. Måtte jo alikevel leige inn ekstra bemanning som skulle gå "oppå" meg og gjøre det jeg ikke kunne gjøre. Vet av erfaring at tilretteleggingen ville som i ditt tilfelle fungert av og til, men jobber på sykehjem der en ikke kan planlegge "hvor syke" pasientene er fra dag til dag..

Be om sykemelding om du må, det er ingen som takker deg for å slite deg totalt ut. Det er ikke jobben som kommer først! Ta først og fremst vare på deg selv.

takk for svar... men på min arbeidsplass vet eg at den tilretteleggingen funker kanskje i 2 dager så detter den ut..

Svangerskapspenger? Jeg jobber som hjelpepleier på sykehjem, og jordmoren min skal skrive under på en søknad om svangerskapspenger for at jeg skal slippe å jobbe på tidspunkt som jobben min ikke kan tilrettelegge. Dette blir helge- og kveldsvakter og utgjør 38% svangerskapspenger av min stilling.

Jeg skal først til legen og blir nok sykemeldt av henne, frem til svangerskapspengene blir innvilget og sykemeldingene blir da gjort om til det. Jobben må også dokumentere at de ikke kan tilrettelegge på disse tidspunktene, det regner jeg med går i orden. Alternativet er sykemelding og det må jobben selv betale av. Svangerskapspenger blir dekket av staten.

Annonse

100% sykemeldt fra uke 7.. Arbeidsplassen min fikk anledning til å tilrettelegge for meg (bekkenløsning) og halvere arbeidsdagen, men de ville ikke. Måtte jo alikevel leige inn ekstra bemanning som skulle gå "oppå" meg og gjøre det jeg ikke kunne gjøre. Vet av erfaring at tilretteleggingen ville som i ditt tilfelle fungert av og til, men jobber på sykehjem der en ikke kan planlegge "hvor syke" pasientene er fra dag til dag..

Be om sykemelding om du må, det er ingen som takker deg for å slite deg totalt ut. Det er ikke jobben som kommer først! Ta først og fremst vare på deg selv.

Hun er ikke syk, jobben kan bare ikke tilrettelegge nok, og derfor sliter kroppen hennes. Svangerskapspenger er altfor lite brukt i slike tilfeller. Hadde hun sittet på kontor, hadde sykemelding vært eneste alternativ, men hun har jo faktisk en jobb som belaster både henne og barnet!

stå på kravene dine, tenk på deg og barnet, ingen takker deg for at du sliter deg ut!!!!!!!! tilrettelegger de ikke så får arbeidsgiver en dyrere løsning å ta seg av, nemlig sykemelding og det er deres problem og ikke ditt, gjør det som er best for deg og barnet, husk også at tiden etter fødselen blir bedre med en mor som ikke er tolalt uslitt, man må tenke langsiktig:) lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...