Gå til innhold

Våkner mye og står opp tidlig! sliiiiiten!

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Dette er en liten utblåsning og ønske om tips/råd)

Jeg er gravid og sliten.. spesielt fordi lillegull på 15 mndr fortsatt ikke sover om natten.. han har alltid slitt med søvnen.. han ble nesten 1 år før vi fikk fast rutine på at han sov 19-05.. og han sov hele denne perioden en stund, men nå våkner han gjerne 3-4 ganger i løpet av natta igjen.. jeg går inn (ellers skriker han lenge og våkner mer og mer)... jeg tilbyr han vann og sier "nå må du sove, det er natta".. så stryker jeg litt på han og går.. da kommer den noen ynk, men han sovner.. problemet er at jeg får ikke sove igjen med en gang.. jeg ligger gjerne opp til en time før jeg får sove (selv om jeg er stup trøtt), og da er det ikke lenge til neste gang han våkner.. pappan kan ikke ta han på natta for da sovner han ikke slik som med meg.. dessuten jobber han og ikke jeg.. jeg er bare så UTROLIG sliiiiten av å stå opp på natta.. what to do? kan han ikke bare sove liksom!

En annen ting er jo at han skal opp så himla tidlig også.. mellom 5 og 6 starter morgenen, og da er det ikke snakk om å sove mer.. han vræler til han blir tatt opp..

jeg har lurt litt på sånn kid sleep klokke, har hørt det har hjulpet mange, men vil han forstå det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss hjalp ikke Kid Sleep klokka, dessuten vil jeg tro han er litt for liten. Minstemann våknet også flere ganger om natta, og etter et tips kledde jeg på ham mer om natta. Ullpysj, genser utenpå, sokker og ullsokker, pledd oppå dyna. Nå våkner han bare 1 gang i løpet av natta (heldigvis før vi legger oss), og sover til kl 6. Han våknet rett og slett av at han var kald!

Skrevet

hm.. kanskje det er derfor han våkner!! han NEKTER nemlig å ha på seg dyne.. det er bare helt klin umulig siden han bare sparker den av seg.. han legger seg heller oppå den! han sover i en nøstebarnpysj med fot, og de er jo ganske varme.. har ikke fått inntrykk av at han fryser.. men kanskje det faktisk er det han gjør.. :(

Skrevet

Min sparker også konsekvent av seg dyna (men den ligger som regel på plass nå som vi har pledd oppå), han er forresten 18 mndr. Jeg fikk heller ikke noe inntrykk av at han frøs, foruten noen småkalde hender av og til. Men tenkte jeg skulle prøve, og det funket heldigvis :-)

Good luck!

Skrevet

Jeg skal legge dyna + et teppe oppå han etterpå.. og kle på han mer i morgen natt.. hvis dette funker kommer jeg til å være deg evig takknemlig! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...