Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Uten mannen/samboeren en natt, eller dere som har menn som reiser? Jeg har begynt å fele mye...er så ubehagelig..må holde meg langt unna nyheter etc, blir bare enda verre. Er livredd for noen skal bryte seg inn i huset mens jeg sover alene, slike ting. Er dette normalt å tenke??
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Hva i alle dager er fele? Vet at det er instrument, men ... Når mannen min er borte koser jeg meg med babyen og når ho er i seng koser jeg meg med film og snop jeg og legger meg når jeg er trøtt. Føler meg trygg, men det er kanskje fordi vi har et våpenskap med hagle i hus
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Feler???? Jeg må være dum. Skjønner ikke hva feler betyr. Feler som i mange fioliner. Enlighten me! Mener du at du er redd på noe vis så er vel ikke det uvanlig for mange når de er alene hjemme, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Dialekt. Feler = redd for å være alene/skremmer meg selv osv...skjønner? Vi sier "feler" her. HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Nei, alldeles ikke noen "feling" her. Jeg elsker det når mannen er borte, og han har en reisejobb, så jeg er mye alene. Ahhh... min tv, min pc, min musikk, min fjernkontroll og best av alt... MIN seng! Ingen andre enn meg som snorker og fiser oppi der. Elsk!
Gjest Hercule Poirot Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Åååååå... Skulle nesten ønske mannen her var borte litt mer enn 4-5 netter i året... Det er bare SÅ deilig å få ha hus og seng for seg selv! Det aller beste er når han tar med seg både barn og bikkjer, og jeg får være h e l t alene!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 hehe, ok..så bra da:) er selv også en del alene, og har nylig begynt å fele ganske mye...men tenkte jeg skulle finne en øks eller hammer og ha under sengen nå....just in case:/ HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Ja jeg er veldig redd for å være alene. I natt var faktisk mannen min borte, og han er det kanskje 2 netter i året. Jeg våkner hele natta og er så redd for at det skal være noen der. Ekkelt at han ikke ligger der rett ved siden av meg som han altid pleier. Vi har 3 barn sammen så jeg er jo ikke helt alene.. Han er enda ikke kommet hjem, men kommer heldigvis om en time, så slipper å sove en urolig natt i natt. Men om dagen går det greit, da er jeg ikke redd.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Hehe, bor du her i Stavangerområdet? Nei, jeg er ikke redd når jeg er alene hjemme, jeg nyyyyter det. Bare suller rundt og gjør akkurat som jeg vil, tar gjerne en selvpleiekveld på badet eller går lange turer, eller ser film med et glass vin i hånda. Men så har jeg en hund på 50 kg og 70 cm i huset med meg da!
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 jeg elsker å være alene
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 Feler???? Jeg må være dum. Skjønner ikke hva feler betyr. Feler som i mange fioliner. Enlighten me! Mener du at du er redd på noe vis så er vel ikke det uvanlig for mange når de er alene hjemme, tror jeg. Fele har 4 ekstra strenger under de 4 synlige. DET har ikke fiolin sorry, men måtte bare
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #14 Skrevet 7. februar 2012 Jeg var husredd om kvelden og natten, men har blitt bedre etter at gutten vår kom til. Vil jo ikke at han skal merke noe, og jeg er tross alt moren hans som skal passe på han, ikke være livredd.
frk Nilsen Skrevet 7. februar 2012 #15 Skrevet 7. februar 2012 Synes det er deilig å være hjemme alene en kveld :-) Ser på serier, filmer som mannen ikke er like begeistret for som meg, leser, strikker (en gang i skuddåret) tar et glass vin.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #16 Skrevet 7. februar 2012 Feler???? Jeg må være dum. Skjønner ikke hva feler betyr. Feler som i mange fioliner. Enlighten me! Mener du at du er redd på noe vis så er vel ikke det uvanlig for mange når de er alene hjemme, tror jeg. Fele har 4 ekstra strenger under de 4 synlige. DET har ikke fiolin sorry, men måtte bare haha...det er ekte dialekt..er det ordet vi bruker her:) eg fele veldig på kveldene (stavanger) HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #17 Skrevet 7. februar 2012 Hehe, bor du her i Stavangerområdet? Nei, jeg er ikke redd når jeg er alene hjemme, jeg nyyyyter det. Bare suller rundt og gjør akkurat som jeg vil, tar gjerne en selvpleiekveld på badet eller går lange turer, eller ser film med et glass vin i hånda. Men så har jeg en hund på 50 kg og 70 cm i huset med meg da! eg e siddis ja:P HI
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #18 Skrevet 7. februar 2012 Lilleva..kan jeg låne hunden din? hehe HI
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. februar 2012 #19 Skrevet 7. februar 2012 Hehe, bor du her i Stavangerområdet? Nei, jeg er ikke redd når jeg er alene hjemme, jeg nyyyyter det. Bare suller rundt og gjør akkurat som jeg vil, tar gjerne en selvpleiekveld på badet eller går lange turer, eller ser film med et glass vin i hånda. Men så har jeg en hund på 50 kg og 70 cm i huset med meg da! eg e siddis ja:P HI Nesten naboer da!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. februar 2012 #20 Skrevet 7. februar 2012 Lilleva..kan jeg låne hunden din? hehe HI Hehe, ja, han hadde sikkert bare stokost seg med å bli lånt bort!
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #21 Skrevet 7. februar 2012 Tenkte faktisk på det i kveld at jeg skulle hatt en svær vakthund:) Har en liten katt da, men den hadde ikke brydd seg litt en gang hvis det kom noe uventet besøk..hun er lat og sover nesten hele dagen hehehe:P HI
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. februar 2012 #22 Skrevet 8. februar 2012 Jeg feler litt om kveldene når det er mørkt og barna er i seng. Men samtidig så nyter jeg det litt også Synes det er litt ekkelt og legge meg alene, men det går som regel greit. Er blitt litt vandt med det også, samboeren har vært vekke nesten hver fredag-lørdag siden litt før jul.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #23 Skrevet 8. februar 2012 Du FÆLER nok Feler er ikke et ord i denne sammenhengen, men fÆler er "Eg vart heilt fÆlen" betyr at man ble helt skremt og redd. Nei, jeg blir ikke redd av å vÆre alene hjemme Det skulle tatt seg ut, siden jeg er alenemor, og har vÆrt det i over 10 år
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #24 Skrevet 8. februar 2012 Det var et dialektord jeg aldri har hørt før Jeg liker å være alene, men vi bor i et strt gammelt hus og må gå et lite stykke til nærmeste nabo, så om natta er det litt skummelt! Kan ikke se åndenes makt eller noe for å si det sånn! Men ellers koser jeg meg med ungene, og nyter at fjernkontrllen er MIN når de er lagt!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #25 Skrevet 8. februar 2012 I stavanger sier vi det. "eg var skikkelig felen i går ( vi drar på e, feeelen) eller " "fele du og"..... :=) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå