Purr+Purrfect Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Kom i barnehagen i dag rundt kl 13. Skulle hente litt tidligere i dag fordi vi skulle få besøk. Jeg hadde jobbet natta og hadde fri på dagen i dag. De fleste barna er ute eller på fellesrommet. Inne på avdelingen er det ingen. Så hører jeg hylskrik fra et lite rom de har der til spising. Der ligger min sønn på 13 mnd i vogna under dyna og hylskriker. Han er gjennomsvett og glovarm. Og på gråten så tror jeg ikke han har ligget sånn bare i 2 min. Han ligger altså på et lite rom, med døra igjen, ingen på avdelingen og døra til fellesrommet er også lukket. De hadde altså ingen mulighet til å høre han. Det viser seg at han har vært sur og gretten i dag, sovet en del og ikke villet leke. De forsvarer seg med at de ikke kunne gå og bære på bare han hele dagen. Men de kan da for pokker ikke stappe han inn på et rom og lukke døra! Da fikk de jo ringt meg og sagt at han var dårlig da! Det er han også. Hadde feber og var tufs når vi kom hjem. Han har bare gått i barnehagen i 1 mnd og har vært mye syk, så innkjøringa er liksom ikke helt på stell ennå heller. Men dette er jo det verste man ser for seg, har jo ikke lyst til å levere han der igjen noengang egentlig. Forsøkte å få tak på ped.leder på ettermiddagen, men hun svarte ikke på telefon.. Hvor ille synes dere dette er? Føler meg ganske opprørt nå.
Gjest yrild Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Synes det er ille! Hadde blitt rasende! Det er deres jobb å passe på ham om de så må bære rundt på ham!
Zalosalutt Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Synes du skal ta det opp med ped.leder neste gang du leverer. Er mor/far urolige og bekymret kan det smitte over på barnet, som så kanskje ikke vil reagere positivt på barnehagen. Min erfaring er at de ansatte er lydhøre så lenge man er saklig og rolig i sin egen argumentasjon
Puppen og lillemor Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Dette må du absolutt ta opp!! Hvis han var sur og gretten og ikke i form så burde de ha ringt og bedt deg om å hente han
Blabb00 Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Beklager.. Men jeg hadde blitt lyn forbanna.. Og faktisk vurdert å skiftet barnehage.. Dette er svik!!
Marsipanmor Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Jeg hadde reagert ganske bra på det her jeg også.. hadde ikke bare tatt det opp med ped.leder men med styrer også.. det går jo bare ikke ann!
maxim Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 det skulle ikke vært mulig, et bedre allternativ for og ikke bære han hadde jo vært og sette han i vogna men ha vogna med seg der hvor de var, kan ikke bare stenge en unge inn på et rom
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Ja, jeg ville ha tatt en allvorsprat med styrer og bedt om at de tar en intern gjennomgang av episoden. Føler du deg ikke beroliget ville jeg ha byttet barnehage hvis mulig. Uff. Har minsten i bhg på tilvenning nå, og er kjempenervøs for at noe slikt kan skje med en litt stor bhg, mange vikarer etc. Mannen min (som har perm) skulle være der når han våknet igår og da hadde han vært i en gruppe for større barn på fm, og han fant gutten våres i noen andres soveklær og med smokk i vogna. Han som ikke bruker smokk...
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Rasende er vel et mildt uttrykk! Tror jeg hadde kleppet fatt i den som var ansvalig og gitt de inn. Gitt klar beskjed om at barn ikke skal lligge alene på denne måten, og krevd et møte med lederen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Å fy f***, jeg hadde vært griseforbanna!! Men - prøv Å puste og roe deg ned. Vær saklig; forlang et møte med ped lederen, og gjerne ogsÅ den som syntes det var fint Å pakke en baby inn i mengder av tøy for sÅ Å lukke igjen diverse dører slik at det var umulig Å høre nÅr gutten vÅknet. Men omviser at du du er fly forbanna og skriker og styrer, sÅ kommer de nok automatisk i forsvarsposisjon. SÅ prøv Å roe deg ned og vær sÅ saklig du bare kan. Dette høres ut som et mareritt for meg, og jeg hadde vært kjemperedd for Å levere ham dit igjen.. Uff, knyter seg i magen pÅ meg.. Starter bhg innkjøring pÅ gutten om 2 mnd nÅr han er ett År...
❁mamma til thea emine❁ Skrevet 10. februar 2012 #12 Skrevet 10. februar 2012 Å herregud!!! Det gÅr bare ikke an! Jeg vet egentlig ikke hvordan de gjør det i bhg der mi jente gÅr,for der har de et vogn-rom som man mÅ gÅ igjennom et rom og ett par dører for Å komme til...men jeg tror de sjekker med jevne mellomrom nÅr det ligger barn i vognene. hÅper jeg ihvertfall... Huff jeg ville sikkert ha grÅt ogsÅ vis jeg hadde funnet jenta mi sÅnn helt forferdelig!
Dorrimor ♂♂ Skrevet 10. februar 2012 #13 Skrevet 10. februar 2012 Uff, jeg fikk helt tårer i øynene av dette jeg! Hadde blitt helt fra meg om d var ungen min! Dette er jo omsorgssvikt fra bhg!! Man går ikke fra små barn sånn! De burde absolutt ha ringt deg, de av alle personer bør jo vite at barn som er veldig utav seg og grinete ofte er syke!! D verste er at de ikke har glemt han(som for seg også hadde vært grovt), m latt han være der fordi de ikke kan gå rundt å bære på han. Hva har de betalt for? Jeg forstår VELDIG godt at du er helt fra deg, d har du all grunn til, for dette er ikke akseptabelt!! Jeg er sjokkert!! I bhg hvor sønnen min går tar de feber m en gang noen barn virker tufs, og har de d eller virker veldig tufs uten feber ringer de! Og barna sover i skur hvor d alltid er en vakt tilstede helt til siste barn står opp. De fører også lister over når de sovner og våkner opp som vi kan se på når vi henter. Barna SKAL føle seg trygge i bhg, foreldrene også. Håper d ordner seg for deg og barnet ditt, føler m deg!!
bitthen Skrevet 11. februar 2012 #14 Skrevet 11. februar 2012 Dette MÅ du ta opp med barnehagen, slik skal det ikke være. Ikke bra. Bruker de ikke babysitter heller?
Anonym bruker Skrevet 11. februar 2012 #15 Skrevet 11. februar 2012 For å si det sånn, hadde du gjort dette hjemme med din sønn, og noen hadde sett det, så hadde de ringt barnevernet! Så alvorlig er dette. Dette må taes opp med ped. leder og de ansatte, dette kan de ikke gjøre under noen omstendigheter.
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 11. februar 2012 #16 Skrevet 11. februar 2012 Dette kjenner jeg er mitt verste mareritt med tanke på fremtidig barnehage opphold for min sønn:/ Kjenner jeg får en lmp i maven som ikke forsvinner med en gang..... Håper du holder oss oppdatert på hvordan denne saken går, for en sak Må det jo bli innad i denne barnhagen og med dere som foreldre.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå