Anonymor Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Legges kl 20.00 om kvelden og sover natten igjennom til en plass mello 06- 08.00. Er dette virkelig så unormalt? Eller "sjokkerende" ? Grunnen til at jeg spør er at folk reagerer så veldig på dette. Hun spiser ikke på natten. - Vi del ammer., hun får pupp igjennom hele dagen men en flaske eller to om kvelden. Jeg regner med det er dette som gjør at hun sover så godt. Hun legger fin på seg og er aktiv og tilfreds ellers. Men jeg blir sannelig litt usikker når folk reagerer så veldig på hun og sovingen... Hva tenker du/dere om dette? Ps: Dette er IKKE et skryte innlegg ol.
Hannah- Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Det er ikke sjokkerende eller unormalt, men min på 6 mnd har sovet mer enn 3 timer i strekk nøyaktig 2 ganger siden han ble født. Og det er heller ikke unormalt. Men en tanke slitsomt. Så du er heldig, nyt det!
Gjest yrild Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Hvis du hadde fullammet hadde det vært relativt uvanlig ja :-) Men MME er ikke så lett fordøyelig som morsmelk så da kan det hende at de sover lengre strekk. Kos deg med det :-) man vet aldri hvor lenge det varer...!
Skoobidoo Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Hei og hå... Det er noen som har det. Heldiggris ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Har hørt om babyer som også gjør det når de blir fullammet, men tror ikke det er så vanlig, men NYT DET! Med min førstemann var det mat hver 3 time om natten frem til 6 mnd. Denne gangen opplever jeg at hun kan sove 5-6 timer i strekk uten mat, og syns det er bra:) Fullammet/fullammer.
Mamma4livet Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Det er nok uvanlig ja, men så lenge hun legger på seg så er det jo ikke noe problem. Kos deg! Jeg må opp 2-4 ganger hver natt.
Petrine +spire=❤ Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Det er nok ikke det som er mest vanlig, men heller ikke sjokkerende. Min lille ble fullammet i 3 mnd så fikk han en kveldsflaske. Men han sov hele natten fra han var 6 uker. Babyer er forskjellig så bare nyt det
Anonymor Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 7. februar 2012 Ja, jeg regner med det er MME `n som slår inn ja. Jo, jeg nyter det så absolutt, kjempe deilig er det såklart. Så lenge hun legger på seg greit osv. Men jeg kjenner melkeproduksjonen min er dårligere nå som hun sover hele natten og ikke er oppe å spiser. Så noen "haker" er det selvsagt med en sovebaby ;-)
Gjest Mamma til 1 +spire <3 Skrevet 8. februar 2012 #9 Skrevet 8. februar 2012 Nyt det! Hehe. Lille vår sov hele natten gjennom fra vi kom hjem fra sykehuset, det gikk jo selvfølgelig ut over ammingen og om nettene pumpet jeg så ofte jeg kunne selvom det ikke hjalp så veldig så det ble delamming en stund til all melka var borte. Men som sagt, nyt det! Her snudde det da lillesnupp ble 6-7mnd, våknet rundt 1-2 om natta og skulle ha mat igjen, var et lite sjokk etter 6mnd med luksus
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #10 Skrevet 8. februar 2012 Stå opp en gang om natten og pump deg for å opprettholde melkeproduksjonen, dersom du er redd for å miste melka. Melkeproduksjonen går jo ned når brystet er fullt av melk i mange, mange timer. Morsmelk kan oppbevares i romtemperatur i 6-8 timer, så bare sitt på sengekanten med utstyret klart på nattbordet, og velt over i senga og sov igjen etterpå ;D Melka kan du gi babyen på morgenen; den bør ikke fryses om den først har stått i romtemp i timevis. Gratulerer med sovebaby!! Her sov ikke gutten 6 timers intervall før han var 6 mnd gammel - slitsomt, men helt normalt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå