søtespire Skrevet 7. februar 2012 #1 Del Skrevet 7. februar 2012 jeg er en jente på 27 år som av og til er aktiv her inne, er mye her og leser, og skriver av og til.... Etter å ha mistet 3 ganger, har vi vært hos gynekolog på et medisinsk senter, og prøvd ut både albyl-e og crinone, men mistet da også, for 4 gang... jeg mister akkurat når jeg kommer til uke 5 hver gang. så spurte hun meg nå om jeg ville bli henvist videre til spesialister i tromsø. er det noen som vet hva de gjør der? hun prata om at de kunne hjelpe meg til å få egget til å feste seg, hvordan gjør de det, er det noen som vet? jeg håper nemlig at jeg skal få prøve andre medisiner, fordi hvis det er på nytt en utredning så vet jeg ikke om jeg klarer mer av det.... eller hvis jeg må igjennom noe som er smertefullt og tar mange dager... men jeg trenger visst mer hjelp enn bare crinone og albyl-e tydligvis. alt er i skjønneste orden meg meg, og vi har tatt kromosomtest også og kromosomene våre er også helt i orden til meg og samboeren... så det er heller ikke det at vi ikke passer sammen som gjør at jeg aborterer. håper noen kan svare meg... jeg har alternativ og ta en ny runde med crinone og albyl-e ved neste graviditet, men hvorfor skulle det gå på 5 forsøk når det ikke gikk sist.... håper noen kan svare meg. klem fra fortvilte meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/
Erle79 Skrevet 7. februar 2012 #2 Del Skrevet 7. februar 2012 Hei kjære fortvilte deg. Jeg har alltid i bakhodet at de fleste abortene våre skyldes en eller annen kompleks årsak (med mindre vi bare har uflaks), og så innimellom erfarer vi en "vanlig" ufrivillig abort, som har en annen årsak, kromosomfeil hos fosteret etc. Det kan jo tenkes at det siste svangerskapet ditt endte med en "vanlig" abort, slik at medisinene virket som de skulle, men at en annen årsak gjorde det umulig for fosteret å være levedyktig. Da er det jo verdt å forsøke medisinene i ett svangerskap til... Selvfølgelig kan det jo også tenkes at Albyl-E og Crinone ikke har effekt i dine svangerskap, men gjør et forsøk til, da har du prøvd "alt". Takk også ja til tilbudet om videre oppfølging i Tromsø. Jeg vet at det er slitsomt, men da kan du i alle fall gå videre i livet og vite med deg selv at du gjorde alt som sto i din makt for å prøve og få barn. Alt slitet er verdt det hvis du bare klarer å komme deg over kneiken. Plutselig kommer det et svangerskap som varer lenger enn 5 uker og helt til mål. Jeg skjønner at veien frem virker vanskelig for deg nå, men vi er veldig mange som har blitt overrasket over hvor bra et påfølgende svangerskap plutselig kan gå. Og da angrer man ikke en eneste dag på kampen som man har kjempet, det lover jeg deg... Klem fra meg til deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/#findComment-143984872
søtespire Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #3 Del Skrevet 7. februar 2012 Tusen takk for svar... gynekologen min sa at hun hadde hatt pasienter hvor det hadde gått bra den femte gangen... så mirakler kan skje... men man blir fortvilt, og får seg en knekk hver gang man ser den første bloddråpen på papiret.... sist gang var jeg kjempeskuffa, siden jeg hadde fått medisiner og alt... man har jo et større håp da. men jeg tror jeg skal si ja takk til at hun skal sende brev til tromsø for videre utredning. og håper det er andre medisiner jeg kan prøve istedet. takk for et godt svar. jeg føler at alle blir godt tatt vare på inne på denne gruppen. klem:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/#findComment-143985032
Lille diamant Skrevet 12. februar 2012 #4 Del Skrevet 12. februar 2012 Hei kjære deg :-) jeg mistet jo 4 ganger før vi kom i mål på femte forsøket. På første forsøket med crinone mistet jeg også..men så fikk jeg klexane sprøytene i tillegg og da gikk det plutselig. Det kan være tilfeldigheter, men er glad for alt jeg prøvde. Så vil anbefale deg å bli henvist videre, for håp finnes det! Trodde aldri vi skulle få oppleve å få barn, men nå har vi klart det :-) og vi er glad vi prøvde de vi kunne prøve, selv om jeg gråt mine bitre tårer mange ganger underveis. Lykke til, håper du finner styrken til å prøve videre :-):-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/#findComment-143997283
Håpet ble virkelighet! Skrevet 13. februar 2012 #5 Del Skrevet 13. februar 2012 Jeg er også en av de som har fått barn på femte forsøk etter 4 stykk MA så ikke gi opp! Forstår så endelig godt fortvilelsen din over å ikke komme i mål, men som Erle79 sier så kan det være neste gang spiren sitter! Jeg mistet først 3 ganger i uke 7-10, så i fjerde svangerskap fikk jeg som deg albyl-E og crinone, mistet i uke 15 da, var langt nede etter endelig å ha gjort noe "anderledes". Ble gravid for femte gang med lite håp om å lykkes, men plutselig (selv om det føltes som evigheter) var jeg på ordinær ultralyd i uke 19, kom over de magiske 28 ukene og så 13 dager før termin ble jeg mamma til ei flott jente. Jeg ville også takket ja til utredning, finne ut hva de tilbyr av hjelp og støtte. ønsker deg masse lykke til! Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/#findComment-143997736
Lola2016 Skrevet 4. mars 2012 #6 Del Skrevet 4. mars 2012 Hvordan går det med deg "søtespire"? Min kusine mistet 5 ganger og fikk tilslutt hjelp i Porsgrunn. Hun fikk i det 6 svangerskapet abyl E, fragmin og Ovitrelle i sprøyteform. Hun fikk barn etter 6 forsøk. Det 7 forsøket med barn2 gikk også fint. Hun gikk da på samme medisinene:) Hun mistet i uke 5 alle 5 ganger. Håper virkelig lykken også smiler til deg snart! Stor klem fra meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/#findComment-144052180
søtespire Skrevet 5. mars 2012 Forfatter #7 Del Skrevet 5. mars 2012 Hvordan går det med deg "søtespire"? Min kusine mistet 5 ganger og fikk tilslutt hjelp i Porsgrunn. Hun fikk i det 6 svangerskapet abyl E, fragmin og Ovitrelle i sprøyteform. Hun fikk barn etter 6 forsøk. Det 7 forsøket med barn2 gikk også fint. Hun gikk da på samme medisinene:) Hun mistet i uke 5 alle 5 ganger. Håper virkelig lykken også smiler til deg snart! Stor klem fra meg! Tusen takk for svar fra dere alle. dette er det beste forumet hvor folk virkelig bryr seg om hverandre!! jeg er ikke her så ofte, men sjekker innimellom ) kosekatt: det går egentlig greit. jeg skal ringe gynekologen min idag, og høre mer om hvordan det foregår med videre utredning, det jeg egentlig håper er at de som er eksperter på dette kan foreslå noe annen medisin til meg. men jeg håper jeg slipper å reise dit fordi det er ganske langt dit... men hvis jeg kan prøve en annen medisin som kanskje kan hjelpe til at egget fester seg.. håper det:) jeg tror ikke jeg vil prøve igjen bare med albyl-e og crinone siden det ikke gikk sist gang. det er altfor tøft psykisk å miste på nytt igjen. jeg mister jo også i uke 5 alle gangene. virker ikke som om egget fester seg ordentlig. klem til alle som har gitt meg et godt svar!! det hjelper!! =) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907692-videre-utredning-h%C3%A5per-noen-har-noe-info-til-meg/#findComment-144052610
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå