Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk utslag på proteiner i urinen og hadde forhøyet BT, så ble sendt til sykehuset på kontroll. Fikk påvist svangerskaps.forgiftning og så så de at det var litt lite fostervann, skulle på ny UL om 2 uker. Noen som har erfaringer ang lite fostervann, syntes det hørtes lenge ut og vente 2 uker på neste kontroll. Er 37+4 i dag. Hva skjer om det blir for lite..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk utslag på proteiner i urinen og hadde forhøyet BT, så ble sendt til sykehuset på kontroll. Fikk påvist svangerskaps.forgiftning og så så de at det var litt lite fostervann, skulle på ny UL om 2 uker. Noen som har erfaringer ang lite fostervann, syntes det hørtes lenge ut og vente 2 uker på neste kontroll. Er 37+4 i dag. Hva skjer om det blir for lite..?

Synes det virket veldig lenge å vente? 2 uker?? Jeg søkte og fikk opp dette:

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Komplikasjoner-og-forebygging/For-lite-fostervann-oligohydramnion/

Skrevet

Jeg syntes også dette virket veldig lenge å vente.... Tror jeg hadde ringt og mast for tettere oppfølging! Det er ingen sjans å ta....

Skrevet

Eller jeg TROR ikke jeg hadde ringt og mast ,jeg HADDE ringt og mast.... Syntes mange leger /gynekologer tar alt for lett på ting... Har fått ett helt annet syn på leger etter jeg ble gravid faktisk...

Skrevet

Hmm, det var rart. Ny ul om to uker er vel forsåvidt en grei plan, men da under forutsetning om at urin, blodtrykk og andre symptomer på svangerskapsforgiftning overvåkes. Sikkert skjedd en glipp, og at du skal på en kontroll i mellomtiden.., ring og sjekk opp dette - og lykke til :)

Skrevet

Du må få deg en kontroll til om en uke!

Og ellers være obs på pannehodepine, unormalt hovne ben og ansikt, "stjerner" foran øynene, flimringer og vondt under ribbeinsbuen, generell uvelhet.

Du skal ha veldig lav terskel for å ringe inn evt. endringer.

Mener ikke å skremme, hos de fleste går det bra. :)

Men jeg har vært med på alvorlig sv.skps.fr. som forverret seg kraftig på én uke - fordi jeg trodde det gikk greit å vente på neste kontroll... Det var ikke gøy.

Lykke til!

Skrevet (endret)

Og ellers være obs på pannehodepine, unormalt hovne ben og ansikt, "stjerner" foran øynene, flimringer og vondt under ribbeinsbuen, generell uvelhet.

Men jeg har vært med på alvorlig sv.skps.fr. som forverret seg kraftig på én uke - fordi jeg trodde det gikk greit å vente på neste kontroll... Det var ikke gøy.

Lykke til!

Lykke til!

Hva kan det være om man har stjerner i øynene og ekstremt hovne ben?? Jeg har nemlig dette... Små ildfluer som flimrer rundt.. nevnte det til jordmor ,hun lo av meg å sa det hørtes alvorlig ut.. så jeg valgte å overse det siden hun lo det bort på en ekkel og sarkastisk måte..

Endret av ama<3
Skrevet

Det er også tegn på svangerskapsforgiftning. Også hvis du får feber, må du hvertfall ringe inn. Svangerskapsforgiftning kan utvikle seg veldig raskt, så synes to uker var lenge å vente. Så da burde du hvertfall følge med selv. Jeg hadde det selv i mitt forrige svangerskap og dette ble tatt på alvor. Så denne gang har de fulgt extra godt med på meg. så har følt meg trygg og godt tatt vare på :) viktig med gode jordmødre! Lykke til!!

Skrevet

Takk for svar jenter :D Jeg ringte og fikk ekstra time hos JM på fredag, så skal jeg snakke med fastlegen min ang lite fostervann og om det kan være lurt med en skjekk på det før temin :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...