Gå til innhold

Fler enn meg som synes valentinsdagen er tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Allerede nå begynner gnålet om hva jeg ønsker meg i valentinsgave, selvom ingen av oss egentlig har råd på dette tidspunktet i mnd å kjøpe unødvendige ting! Er det flere enn meg som synes dette er tull, eller kjøper alle gaver til kjæresten sin? Greit at man kan gjøre hyggelige ting sammen, men etter min mening er Valentinsdagen en amerikansk tradisjon, og i mine øyne like "uviktig" som halloween. Kjæresten ble nesten litt fornærma når jeg ba han om å ikke bruke unødvendige penger på gave.. ( Studerer begge to),

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... helt ok med ekstra kosekveld, men ikke gavepresset. I tillegg er den veldig tett på morsdagen, og i tillegg tett på bursdagene til nesten alle i min familie. Dyr tid dette.

Gjest sug lut
Skrevet

Komplett tull. Mer tull en halloween, faktisk, som har endel moro-faktorer, tross alt. Valentinsdagen er på linje med mors- og farsdag i handelsstandsronking. Kos fra kjærester, som kos til mødre og fedre, bør definitivt være en spontangreie som fordeles etter forgodtbefinnende utover året, type "gi meg en blomst mens jeg lever".

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Syns verken eller. Personlig har jeg aldri vært fan av å feire dagen, men jeg bryr meg lite om andre gjør det. De som feirer syns sikkert det er stas og det er fint for dem :)

Skrevet

Er gavepresset jeg tenker på ja. Han ble dritfornærma virka det som når han spurte hva jeg ønska meg i gave og jeg strengt ba han om å la vær å kjøpe noen ting. Har nettopp hatt bursdag og, og jeg vil ikke at han skal bruke penger på en sånn unødvendig dag. :P Hehe, uromantiske meg.. - HI -

Skrevet

Handelstandsronking faktisk :D

Jeg er altfor gammel, men kan ikke annet enn synes kvisete gutter på 16 år som kjøper rose og bamse til kjæresten sin er søte jeg da. Hadde falt pladask om jeg var en forelsket 16-åring selv...

å nekte like det fordi det er en "importert" feiring er bare teit å si, hvor mange av tradisjonene og feiringene våre er egentlig norske? Verden er blitt ganske liten etterhvert og ungdommene verden over lærer av hverandre og hermer etter hverandres tradisjoner. Sånn har det vært bestandig og det blir ikke mindre av det etterhvert.

At det er handelstanden som har funnet det på er like teit, det er etterspørsel og salg som styrer hva butikkene har i hyllene sine. Hadde ingen kjøpt valentineskort eller gaver hadde ikke butikkene tatt det inn heller.

Kommer aldri til å feire valentine selv, men mener absolutt ingen negative ting om at ungdommen velger å gjøre det heller.

Skrevet

Signerer deg jeg HI. Dustete greie, som nok er mer hipt hos ungdommer og kjærestepar, har jeg inntrykk av.....

Tull og tøys rett og slett!

Skrevet

En hver god anledning til å feire noe med et glass vin er da helt i orden. Skål for kjærleiken! ;)

Skrevet

Nå er vi begge to i midten av tjueårene og ble kjærester for noen mnd siden ( Han er ikke faren til mitt barn heller) men allikevel synes jeg hele tradisjonen er litt..teit faktisk, og velger å være så snusfornuftig å bruke pengene på noe mer fornuftig enn gaver til Valentines day ;) HI

Skrevet

Jeg har ikke tenkt veldig over det, men synes det er litt kjøpepress på slike dager.

Det er mange mange år siden jeg har kjøpt gave til farsdag, morsdag eller dette valentinesdagen.

Vi koser oss sammen med mor, far og som kjærester, men trenger ikke kjøpe gaver.

Skrevet

Virker som det er inn å ikke like valentin og halloween utad, men alle synes vel det er litt kos innerst inne tenker jeg. Skjønner ikke problemet jeg, er da hyggelig med slike dager.

Skrevet

Her er både jeg og min samboer enige om at det er tullete, så her forbigår vi den dagen uten noe mer mikkmakk.

Skrevet

Jeg tenker at skal vi feire ho Lucia, kan vi like gjerne feire han Valentin også. Om ikke annet så for likestilling? ;)

Det er jo en fin dag for de som aldri får noe på andre dager, og dem er det en del av. Det er faktisk menn som aldri kjøper en eneste blomst til sin utkårede, med mindre det er en spesiell anledning der de vet det er forventet av dem. Da er det bare greit med flere anledninger. Også er de jo valgfrie, så man kan godt droppe gaver om man er enige om det.

Akkurat som man kan droppe å lage lussekatter om man vil det. :)

Gjest Tullmusa83
Skrevet

Gledet meg i mange år som singel til å få kjæreste slik at jeg kunne la være å feire dagen. Nå har jeg samboer på 3 året og valentines dagen er en pose smash. Så ja det finne 364 dager i året jeg ville blitt mer imponert av en romantisk gest enn valentines.

Skrevet

Helt unødvendig og bare tull! Jeg hater generelt kommersielle dager der det forventes at man MÅ ha det gøy, romantisk eller hva det nÅ er.

Skrevet

Med tanke på at ingen vet hva valentines day faktisk står for, og hvem st. valentin var, så synes jeg dette er noe stort tull..

Wikipedia: Of the Saint Valentine whose feast is on February 14, nothing is known except his name and that he was buried on theVia Flaminia north of Rome on February 14, he was born on April 16.

Oioi. Velsignet skal du være.

Skrevet

Jeg sa klart ifra da jeg ble sammen med mannen min at jeg ikke ville ha noe på valentines day. Han har heldigvis respektert det, selv om alle maser om at jeg sikkert egentlig vil ha noe...

Takke meg til en mann som setter pris på meg hele året heller enn å komme med noe halvhjerta på en dag noen andre har funnet på.

Skrevet

For det første: Valentines Day feires pga FLERE katolske helgener.

For det andre: det er en svært gammel tradisjon, en tradisjon som på ingen måte er funnet på av handelsstanden

For det tredje: de som okker og aier over ENDA EN amerikansk tradisjon er direkte tåpelige.

Valentines Day er ikke en amerikanske tradisjon :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...