Gå til innhold

Kjæledyr og oppførsel

Anbefalte innlegg

Er det noen med kjæledyr her inne som har merket noe forandring i oppførselen deres etter at de ble gravid?

Har en nydelig og god hund som har begynt å bjeffe på folk hvis de går for nærme når vi går tur. Dette har han aldri gjort før, akkurat som om han skal passe på meg.

Har en katt som også har oppført seg litt merkelig i noen uker nå. Er 13 uker på vei :)

Endret av hun&henne+en liten skatt
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907661-kj%C3%A6ledyr-og-oppf%C3%B8rsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen nå, men da jeg var gravid med datteren min for 13 år siden hadde vi en katt som forandret seg da jeg ble gravid. Den likte å ligge under spisebordet, og hoppet frem for å "ta meg" hver gang jeg gikk forbi... Var i grunn ganske slitsomt :(

Har det også sånn med hunden, han skal passe på meg heeele tiden! På badet, på rommet, og det verste for han er når jeg drar hjemmefra. da står han å piper etter meg. Kos synes jeg, slitsomt synes samboer:p

Jeg har en hund som skulle bare ligge og kose med meg i sofaen hele tiden, dette var spesielt merkbart de første ukene da jeg var kjempekvalm og bare lå i sofaen. Hun skulle bare opp til meg og kose, ikke opp til samboeren min og kose. Merket dette veldig godt :)

Annonse

Har en katt som merker at jeg er gravid. Til vanlig er hun ingen kosekatt, men når jeg er gravid blir hun plutselig veldig kosete med meg. I tillegg drar hun fram alt av ullklær (votter, bodyer, gensere o.l.), drar de med seg overalt og tygger på de... Det gjør hun aldri ellers, men gjorde det samme forrige gang jeg var gravid.

Forrige gang begynte hun også å tisse rett utenfor sandkassa mot slutten av graviditeten min. Håååper hun ikke gjør det denne gangen....

Gjest Mamma til 1 +spire <3

Sist jeg var gravid hadde vi en liten hund (som svigers har nå), han skulle ligge ved siden av meg eller på fanget mitt hele tiden. Han var til vanlige ganske kosete, men ikke sånn at han absolutt skulle ligge og passe på hele tiden når jeg slappet av. Synes dette var veldig morsomt og koselig, men samboer ble litt lei av at hunden nesten aldri skulle kose med han som han ellers pleide å gjøre :P

Nå har vi en mye større hund, som fortsatt er valp så er ikke noe sånt nå... heldigvis!! han er 5mnd og veier rundt 30 kg :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...