Gå til innhold

Da må vi til barnelegen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa på 9 mnd går ikke tilfredsstillende opp i vekt.... veier nå bare 7400. Gått opp 100 gram på en uke og har dalt ned 3 kurver da på sikt. 70 cm har hun blitt. Hun har jo helt fra fødselen av ikke vært spes stor. Men jeg skjønner ikke at hun ikke legger på seg mer. Jeg ammer henne et par gang i døgnet. Hun spiser fulle posjoner med grøt, ei skive og frukt til lunsj og middag så appetitten hennes er jo bra. Men den siste uka har hun vært syk. Feber, vært plaget med tenner og fryktelig snørreteog i tillegg hoste, men har spist bra for det.

Spent på hva legen sier.... ser for meg innleggelse og tvangsforing....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det hørtes ikke bra ut. Det høres jo ut som mengden mat er fin, har dere forsøkt å berike maten med olje, evt kalori/proteinpulver etc? Har hun normal avføring, eller kan det være at hun ikke tåler melk eller gluten feks?

To av mine barn tåler ikke melk selvom blodprøvene er fine, så jeg vet noe om å føle på bekymringer ift kost/avføring/trivsel osv.

Lykke til, håper du får god hjelp!

Skrevet

Er 100 gram i uka veldig lite i den alderen?

Skrevet

I spedbarnsboka fra babyverden står det at gjennomsnittlig vektøkning fra 3 til 6 mnd er 150 gram pr uke, men at det er veldig individuelle forskjeller.

Gjennomsnittlig vektøkning :

0-3 mnd: 200 gr/uke

3-6 mnd: 150 gr/uke

6-9 mnd : 100 gr/uke

9-12 mnd: 50-75 gr/uke

100 gram i uka er altså ikke spesielt lite, men kanskje hun ikke følger sin egen kurve, slik at den har begynt å flate ut i fht gjennomsnittlig vektoppgang fra tidligere? Gjennomsnittsvekta for 9 mnd gamle jenter er 8600 gram, i følge: http://www.babysiden.com/2009/01/9-11-maneder.html

Her må vi tilbake og kontrollmåle høyden på gutten om noen uker, da 9 mnd kontrollen viste at han kun har vokst 2,5 cm på 3 mnd (fra 71,5 til 74 cm). Han strakk seg 20 cm fra 0-6 mnd så veksten har definitivt bremset voldsomt... :(

Skrevet

skjønner jeg har skrevet litt feil. 100 gram på 1 mnd skulle det stå så det er lite.....

Har rikelig med avføring og får så å si det samme som hun har gjort over lengre tid.

Blir greit å snakke med lege. Kommer fra en familie der mange ikke tåler melk.

Hun har mange bærsjebleier. 2 idag, de siste dagene har de vært litt sånn sennepsgule...

Skrevet

Hei! Sånn hadde vi det med jenta vår og. Ho gikk opp 500g i mnd til ho var 8 mnd og då slutta ho å gå opp. Veide 8760 ved 8 mnd og 8800 ved 12mnd! Ho hadde/har melkeallergi, fikk diagnosen når ho var 13 mnd, etter masse frustrasjon over leger som ikkje gjorde jobben sin! Når vi gikk over på Nutramigen og melkefri-kost fikk ho opp 2,2 kg på 3 mnd!!

Håper dere får svar og hjelp på sjukehuset, eg veit kor fortvilande det er når ikkje barnet ditt har det bra! Masse lykke til! Og stå på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...