Gå til innhold

Kaker i dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til dåpen skal vi kjøpe/lage:

- kransekake

- marsipankake

- ostekake

- sjokoladekake'

- daimiskake

- boller

- muffins

Føler vi bør ha en til iallefall. Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mange er dere? Synes det var unødvendig mange kaker i utgangspunktet.

Hva med suksessterte, hvis dere skal ha en til?

Skrevet

Hvor mange er dere? Synes det var unødvendig mange kaker i utgangspunktet.

Hva med suksessterte, hvis dere skal ha en til?

Blir 18 inkl dåpsbarn..

HI

Skrevet

Skal dere bare ha kaker??

Vi var noen og 20 i dåpen til storesøster. Vi hadde marsipankake, bostonkake og gulrotkake etter smørbrød. Det var mer enn nok.

Men som sagt vi hadde jo mat først, som gjestene spiste seg mette på.

Gjest Hemmeliganonym
Skrevet

Vi hadde kransekake, snickerskake, ostekake, marsipankake og eplrekake. Var 33 stk med middag først

Skrevet

Nei, skal ha middag med iskake til dessert først..

HI

Skrevet

Hehe da får dere vel kaker til å fylle fryseren med :o

Fristet med masse kake nå :D

Skrevet

Hehe da får dere vel kaker til å fylle fryseren med :o

Fristet med masse kake nå :D

Ja, jeg fikk lyst på eplekake..

HI

Gjest irismor
Skrevet

Tror det holder jeg :) Blir nok mye kakerester, men skal du ha en til så hadde jeg gått for en suksessterte.

Skrevet

Hva med et fruktfat med oppskjært frukt og noen godteriskåler med småsjokolader o.l. som mange setter pris på til kaffen?

Vi hadde til dåpen her, med 21 mennesker:

Marsipankake

Sjokoladekake

Muffins

Kanelboller

Sjokadedrøm (marengskake)

Oreokake

Kransekake

Rullekake

Fruktfat (gikk masse druer, melon osv)

Godteskåler og potetgull (var noen barn her)

Er vokst opp med bugnende kakebord i selskaper jeg og hadde skammet meg om jeg hadde invitert 25 gjester til to kakevalg. Alle skal finne noe de liker på kakebordet, alle skal kunne forsyne seg flere ganger uten å være redd det går tomt og alle skal bli så mette at de må kneppe opp knappen ;)

Restene kan man dele med naboene dagen derpå...

Skrevet

Her hvor jeg bor kan man aaaaaldri slå feil med verdens beste kaka. Eller kvæfjordkake som noen kaller den.

Skrevet

Å ha nærmere 1/2 kake per person er vel i overkant mye. Blir nok mye kake Å fryse ned

Skrevet

Kake kake kake! Dette var da langt i overkant allerede. Folkene skal jo få middag og dessert også. Er jo begrenset hvor mye det er plass til i en mage.

Skrevet

Mannen er kokk og til vår barnedåp hadde vi 31 mennesker inkl oss. Vi hadde forrett, hovedrett og tre kaker (marsipankake, sjokoladekake og hvit sjokoladeis ikake + is til barna og twist på bordet.

Det holdt, men nå er vi en slank normalspisende familie som synes det holder med 1-2 kakestykker etter middag med forrett og hovedrett.

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

VI var 15 stykker og hadde fire kaker, hvorav to var langpannekaker.

Tror vi hadde med nesten to kaker hjem igjen... Vi serverte aperitif og middag, og så kake og kaffe. Personlig tror jeg det er i overkant mye kake allerede, men nå vet jeg ikke hvordan dere er, kanhende dere er veldig glad i kaker :)

Suksessterte var en stor hit hos oss, eller hva med et fruktfat? Godt med noe friskt ved siden av kake synes jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...