Gå til innhold

Fødselen var i gang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På søndagen kl 07.30 våknet jeg av noe jeg trodde var magekramper. Fikk løs mage og følte meg litt ugrei. Det ga seg heller ikke, men jeg trodde ikke dette var rier. så timene gikk og noen timer senere, så kastet jeg opp mens jeg hadde magekramper. Så jeg var helt overbevist om at omgangsyken hadde kommet. Siden jeg også var så løs i magen. Men jeg var ikke kvalm eller hadde vondt i magen. Så jeg klarte ikke å slå meg helt til ro. Kl 13.30 ringte jeg føden og forklarte hvordan ting var. Fikk da beskjed om å komme inn, da dem trodde dette var rier. De hadde blitt litt sterkere også.

Jeg kom inn til sjekk og rier var det! Spent og klare var vi :) Men så uttover ettermiddagen kom feberen. Steig til nesten 39 og riene dabbet av. Tok også en CRP som var på 70. pga min feber, så fikk snuppa her noe høy puls. Og siden hun ligger i seteleie, så ville dem da ha meg på observasjon. Så jeg ble flyttet til observasjon på barsel på søndags kvelden. Feberen ble ikke noe bedre og CRP'en var oppe i 140 på mandagen. Så både jeg og snuppa ble nøye overvåket og dem ville ikke sende meg hjem. I dag var CRP'en sunket til 110, så den er på vei ned, feberen er borte, fått sovet, spist og alt er bra med snuppa. Så fikk lov til å dra hjem i dag, men må til sjekk på fredagen og jeg skal ha veeldig lav terskel for å ringe dem om det er noe :)

Så litt skuffa over at vi ikke dro hjem med jenta vår! Ble så klar når riene starter på søndagen, men det er uansett ikke lenge til! Termin er 25 februar og riene har gjort sitt. Og dem tror ikke på at jeg går til termin, da ting har myknet opp etter riene :) Men det var nok infeksjonen som satte ting i gang litt fortidlig her. Men siden hun er i seteleie og skal bli født naturlig, så kan hun gjerne komme før termin :P Men hun er ikke mer enn ca 2.9kg nå. så stor er hun ikke :)

Men jeg vil rose Ahus så masse! Både føden og barsel har tatt så godt vare på oss, så jeg gleder meg masse til å komme tilbake for å føde jenta vår :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oida! Kjept, men bra på samme tid! Kipt at hun ikke kom, men jammen bra at du hadde vett på å komme deg avgårde og få hjelp med infeksjonen. Neimen ikke sikker på om jeg hadde tenkt tanken en gang på å ringe føden :-S Bra at A-hus har tatt godt vare på dere alle!

Skrevet

Så bra at infeksjonen gikk ned. Kjedelig å reise hjem uten nyfødt baby, men så har hun det så godt i magen at det er nok bare til det beste

Neste gang dere reiser inn kommer hun nok:D

Lykke til

Skrevet

Ja jeg er så glad for at jeg er i bedre form :) legene og JM har liten tro på at jeg blir å gå til termin. Jeg har fått brun utflod, mormunnen er myk og jeg har vonde kynnere som kommer og går. Kjennes ut som at en ri kommer, men så kommer den ikke skikkelig i gang. så er i hvertfall en del modning her :)

Så dette blir spennende! Skulle jeg gå helt til termin, så er det ikke lange tiden heller :) men er så klar nå! Så i morgen blir bagen pakket på nytt :)

Skrevet

Hei Nutte. Høres ut som en ubehagelig opplevelse, men jeg ser både du og babyen har det bra og at du føler deg godt ivaretatt.

Kjempefint :) God bedring og lykke til med innspurten. Vi har termin samme dag ser jeg. Jeg satser på at han kommer før termin, noe begge brødrene gjorde, men vi får se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...