Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Hvor mye husarbeid gjør dere mens dere er hjemme? og hvor gammel er den dere er hjemme med?
Hannah- Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Fint lite. 6 mnd. I begynnelsen hadde jeg ingen mulighet for å få gjort noe husarbeid, og nå er det liksom blitt en vane at mannen tar det meste. Defor jeg har så god tid til å sitte ved pc'n. (Han er hjemme han også da.) Men det er vel på tide jeg tar meg sammen egentlig...
♥ Min engel ♥ Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Min datter er 4 mnd. Mens jeg er hjemme vasker jeg klær, inn og ut av vaskemaskinen. Lager evt middag til samboer kommer hjem (ikke hver dag!) Ellers så går det i lett rengjøring på bad og kjøkken. Alt det tunge forventer jeg at vi gjør sammen (meg og samboer). Støvsuger også ett par ganger i uken mens mini sover.
chrisa78 Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 vesla mi runder straks 6mnd og jeg tar alt hjemme hender han handler hvis jeg ikke er ute å kjører men nå trives jeg veldig godt med å rydde å vaske jeg da så det går veldig fint
Hannah- Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Fint lite. 6 mnd. I begynnelsen hadde jeg ingen mulighet for å få gjort noe husarbeid, og nå er det liksom blitt en vane at mannen tar det meste. Defor jeg har så god tid til å sitte ved pc'n. (Han er hjemme han også da.) Men det er vel på tide jeg tar meg sammen egentlig... Egentlig overdrev jeg litt, jeg tar meg av klesvasken og mesteparten av ryddinga. Trenger ikke gjøre det verre enn det er kom jeg på. Men mannen tar helgevasken og lager middag de fleste dagene. Vi har knøttliten leilighet da, så det er greiest å bare være en her når det skal vaskes og flyttes på ting og sånn. Så da tar jeg med meg minstemann ut på tur.
Mini84 Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Lite, synes jeg selv, og det passer meg fint! Det er ikke husarbeid som prioriteres her. Jeg handler middag, eventuelt lager den om jeg rekker det, og rydder litt. Resten deler vi når han kommer hjem eller tar i helgen. Vi bytter på kveldsstell og legging, den som ikke gjør det rydder opp leker, mopper raskt over gulvet og setter på en maskin med klær. Dersom jeg lager middag rydder mannen opp, og omvendt. Hun er 8,5 mnd.
to tettitett Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Har heldigvis en vaskehjelp annenhver uke. Ellers tar jeg klesvask, oppvask og rydding på dagtid mens vi deler på middag og rydde unna lekene på kveldstid... Vi har to små, 1,5 år og tre måneder så det går i ett, vaskehjelpen er gull verdt!:-)
Hobbiten Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Jeg støvsuger, vasker bad/kjøkken, tørker støv, skifter alt sengetøy, lager middag, oppvaskmaskin, klesvask, går turer med vogn/hund når været er bra. Liker stortsett å gjøre husarbeid, og kjekt å ha noe å gjøre på også. Det er jo også litt trim da Får hjelp hvis jeg blir veldig sliten. Han tar seg av snømåking, bilen, støvsuging kjeller og av og til ellers i huset, rydding boder/kjeller, baby etter jobb/legging. Handling gjør vi sammen i helgen. Dette fordeles jo over uken(e)....så det er noe å ta seg til hver dag Det er slik det er nå når jeg er hjemme med lillemor på 5 mnd, men når det er jobb igjen må oppgavene fordeles annerledes.....
endelig mamma:) Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Jeg har stort sett sovet om dagene, og prøvd å komme meg ut på en tur. lager stort sett middag til de kommer hjem, men ellers blir det fint lite. Henger opp klær, og setter på maskiner da.. Men i dag er stuen, gangen og kjøkkenet blitt vasket:) Og gulvet på badet!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 Har heldigvis en vaskehjelp annenhver uke. Ellers tar jeg klesvask, oppvask og rydding på dagtid mens vi deler på middag og rydde unna lekene på kveldstid... Vi har to små, 1,5 år og tre måneder så det går i ett, vaskehjelpen er gull verdt!:-) Hva gjør vaskehjelpen? Vasker kun gulv eller mer? Vurderer seriøst å få noen til å gå over alle gulv her i huset annenhver uke. Rydding og støvtlrking tar jeg selv. Kommer vel til å bruke halvannen time eller to om hun skal gjøre skikkelig jobb. Hvor mye betaler dere timen?
helene0: jan09+jun11 Skrevet 7. februar 2012 #11 Skrevet 7. februar 2012 Jeg rydder og tar lett på overflatene, setter på klesvask, henger opp, handler og lager middag. Også henter jeg og leverer i bhg. De store greiene tar vi sammen rett etter leggetid for gutta eller i helgen. Jeg synes ikke jeg skal bruke all min tid på å gjøre husarbeid. Jeg skal og leke med gutten, slappe av litt, få i meg og han mat og få meg litt frisk luft. Da er det ikke tid til så veldig mye mer ila de 6 timene vi er hjemme alene på dagtid. Lillegull er snart 8 mnd
Lille- MO Skrevet 7. februar 2012 #12 Skrevet 7. februar 2012 Hjemme med gutt på 10 mnd, og gjør alt selv er alenemor, og jeg prioriterer enkelte ting ovenfor andre, så det er ikke alltid like ryddig her, men prøver å holde det rent og dyrehårfritt i allefall:)
mamma fra sandnes Skrevet 7. februar 2012 #13 Skrevet 7. februar 2012 Her gjør eg alt husarbeid..maen kjøre de to eldste i barnehagen og hente de.. Men ellers gjør eg resten.. Det vil sei, kasting av boss,handling,matlaging,vaske golv,vindu,bad,klær. Skifte på senger,legge på plass klær. Støvsuger,tørke støv,sette i oppvask og ta ut oppvask.hente posten,bære inn ved og fyre i ovnen..kle på ungene om morningen,lage middagen deres på tallerken,kveldsmat til de,og legger de.. Så mannen gjør ingenting kan du sei,så føle meg i grunn som alene mamma te tider.. Eller han kjøre de to eldste på dans og hu eldste på svømming,mens eg e hjemme med hu på 9 mnd.. Men håpe alt endre seg når eg begynne på jobb..
Knotten & lille persille Skrevet 7. februar 2012 #14 Skrevet 7. februar 2012 Alt. Er hjemme med minste på 5 mnd og her klipper mannen plenen og måker snø, that's it. Hender han henter mellomste i bhg også. Har alltid vært sånn så jeg er igrunnen vant med det. Er glad for at minste er en rolig baby for nå får jeg unna det meste på dagtid i uka. Mellomste var en krevende baby og da følte jeg at alt var på halv-tolv inntil hun begynte i bhg, er dessverre altfor glad i å ha det rent og ryddig.
zassy☆ Skrevet 7. februar 2012 #15 Skrevet 7. februar 2012 Vi deler på det, men han har gjort mest disse første månedene siden jenta vår kom til, hun er 6 måneder. Faktisk nå i det siste at jeg har deltatt mer igjen pga hun har vært veldig krevende. Men prøver stort sett å ikke gjøre husarbeid "hele tiden" men heller helgevask torsdager sammen og ellers blir det jo litt smårydding, ut/inn av oppvaskmaskinen osv i ukedagene. Vi har også faste vaskekvelder der vi tar alt av klesvask og handler sammen to ganger i uka. Faktisk stolt av meg selv fordi jeg gjør såpass lite, haha, men det er fordi jeg alltid har vært litt perfeksjonist og skal ha alt på stell, mens jeg nå faktisk greier å heller prioritere tid med babyen og få slappet litt av innimellom, og da er det greit at det ikke er plettfritt hele tiden
to tettitett Skrevet 7. februar 2012 #16 Skrevet 7. februar 2012 Vaskehjelpen tar bad, kjøkken, vinduer og alle gulv i hele huset. Bruker to effektive timer og betaler 500 for dette.. For vår del vel anvendte penger, siden vi har to små! Blir mer tid til leking og kos og jeg slipper å bli irritert hvis ikke mannen hjelper til:-) Har heldigvis en vaskehjelp annenhver uke. Ellers tar jeg klesvask, oppvask og rydding på dagtid mens vi deler på middag og rydde unna lekene på kveldstid... Vi har to små, 1,5 år og tre måneder så det går i ett, vaskehjelpen er gull verdt!:-) Hva gjør vaskehjelpen? Vasker kun gulv eller mer? Vurderer seriøst å få noen til å gå over alle gulv her i huset annenhver uke. Rydding og støvtlrking tar jeg selv. Kommer vel til å bruke halvannen time eller to om hun skal gjøre skikkelig jobb. Hvor mye betaler dere timen?
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 7. februar 2012 #17 Skrevet 7. februar 2012 Støvsuger og vasker 1-2 ganger ila uken+ tar skapdørene på kjøkkenet..vasker ca 3 maskiner i uken og rydder hver dag om det er noe rot:) Småen er 9,5 mnd og er redd støvsugeren, så jeg må enten vente til sambo er hjemme, eller så må jeg støvsuge med henne på hoften, hehe..og det skjer ikke ofte! Sambo tar seg av badet;) ...og andre ting dersom jeg trenger hjelp eller ikke har fått gjort noe:) Klarer ikke å slappe av om det er rotete og skittent her hjemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå