augustmini Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Hei, Mini har til nå fått Holle sin hirsegrøt. Den har jeg blandet med mme (Hipp), og hun liker den veldig godt. Dette er en grøt som er merket med fra 4 mndr. Pakken begynner å bli tom, og hun er blitt 6 mndr nå. Jeg trenger innspill til hvilken grøt jeg kan gå over på. Jeg ønsker en grøt nå som ikke er glutenfri, jernberiket, usukret og "instant".. og jeg har aversjoner mot å bruke Nestle sine produkter etter alt jeg har lest om de. Jeg blir ikke klok, jeg vil gjerne fortsette å velge økologisk, men Holle sine fra 6 mndr er ikke særlig jernholdige. Hipp sine kommer veldig dårlig ut ift sukkerinnhold. Ellers finner jeg bare kokealternativer, og det har døgnet rett og slett ikke nok timer til. Skulle ønske jeg kunne fortsette med hirsegrøten, da den er naturlig rik på jern, men den er jo glutenfri, og det anbefales at gluten innføres fra denne alderen... Hun får litt frukt og grønnsaker utenom, men er bare helt i startfasen på smaksprøver her, ellers gir jeg grøt morgen og kveld.
Babyønske �� Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Holle har vel både havregrøt, fullkornsgrøt og speltgrøt fra 6 mnd? Jeg gir bare havregrøt til min jente fordi jeg vil holde gluteninntaket på et minimum(pga mistanke om intoleranse). Har til nå brukt Nestle sin God natt grøt, men nå har de puttet hvete i denne også, så derfor tenker jeg å gå over til Holle sin havregrøt, hvis de har den på helskosten her i byen.
Babyønske �� Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Holle har vel både havregrøt, fullkornsgrøt og speltgrøt fra 6 mnd? Jeg gir bare havregrøt til min jente fordi jeg vil holde gluteninntaket på et minimum(pga mistanke om intoleranse). Har til nå brukt Nestle sin God natt grøt, men nå har de puttet hvete i denne også, så derfor tenker jeg å gå over til Holle sin havregrøt, hvis de har den på helskosten her i byen. Ser nå du skriver du vil ha en jernberiket...hva hvis du lager Holle på mme?
Regina Phalange Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Ser du helst ikke vil bruke Nestle, men det er ikke til å komme i fra at God Natt Havregrøt vinner alle tester.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 For å si det sånn. Heller nestle sin grøt enn økologisk. Vet du hvor mye toksiner og drit man finner i økologisk mat? Og spesielt korn produkter.
augustmini Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 7. februar 2012 Takk for svar, ble dessverre ikke så mye klokere. Jeg vet lite om effekten av å blande Holle sin grøt med mme ift jern, er dette nok i seg selv? Dersom jeg bruker hipp 2, som er tilsatt mer jern er kanskje dette tilstrekkelig? Hun vil jo etterhvert bli introdusert til andre matvarer med jern. Kanskje jeg bare må legge til side mine synspunkter mht Nestle dersom det faktisk er de som leverer de beste produktene næringsmessig. Håpet jo på å finne en grøt som oppfylte alle mine kriterier, men småens kosthold kommer selvfølgelig i første rekke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå