Gå til innhold

Mammaklær.....

Anbefalte innlegg

Skal til Oslo i helgen, og trenger desperat noen nye mammaklær. Gjerne litt ordentlige klær som vanlige bukser og penbukser, skjorter, fine topper, lett pyntet kjole etc.

Er det noen som har noen butikker å anbefale i oslo. (som gjerne ikke er svindyre). Vi skal bo på hotell i nærheten av slottet, så om butikkene ikke ligger alt for langt unna her så er jo det supert. Ellers så kommer vi med bil så er ikke krise om vi må litt utenfor heller.

Har ofte handlet en del mammaklær på H&M, men i de butikkene jeg har vært har det vært lite utvalg i det siste... (Var bedre sist gang jeg gikk gravid synes jeg) Men det er sikkert forskjell på dem, så om noen vet om noen kjedebutikker med godt utvalg tar jeg gjerne imot tips på det også ;)

Jeg sliter med bekkenløsning og orker ikke å traske rundt på måfå etter klær, kjekt å bare kunne gå til en butikk man vet har litt forskjellig å velge i:)

Håper noen har noen gode forslag til meg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907561-mammakl%C3%A6r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

I Bogstadveien ligger kleskjeden Zara som har mye fint, er ikke helt sikker på om de har mammaklær, men du kan jo ta en titt innom nettsiden og sjekke først :) Du har også Polarn O. Pyret + Den kule mage :)

Endret av hun&henne+en liten skatt

:) Den kule mage på Glassmagasinet som ligger ved domkirka i nærheten av Oslo S. Har ikke vørt der selv, har kun bestilt fra Nelly.com, og jeg ser svangerskapet og den kule mage har mange av de samme klærne og merkene de har på Nelly.com

Kan anbefale mamalicious, de har utrolig mye fint, liker spesielt de strechy one size singlettene de har i svart og hvit, flatterende passform og gode å ha på.

Kan også anbefale treggingsene fra BOOB, gode å ha på, pene å se på og ganske god kvalitet. MEN dyre, koster 599 kr. Men dette er på en måte et basisplagg du kan ha lenge, legg penger i basisplagg og så kan du kjøpe litt billigere plagg til ha ved siden av/utenpå.

Håper du finner mye fint!!! :)

Endret av BABY-JENTE

Jeg bor i oslo, og jeg finner absolutt ingenting. lindex på city selger ikke mammaklær lenger, isåfall har de gjemt de godt. zara selger heller ikke lenger. HM er heller ikke noe å skryte av. har ikke vært innom polarn. den kule mage og svangerskapet er ganske dyre butikker. må si jeg er svært skuffa over utvalget for gravide. syns de har mest fint på nett, men jeg orker ikke bestille da jeg er usikker på strid. anbefaler deg rett og slett å kjøpe noen.strømpebukse, lange singletter og genseren som skal være litt store.

Annonse

Da jeg var gravid sist (fem år siden) så mener jeg å huske at både Lindex og Kappahl hadde mammaklær?? Litt usikker på sistnevnte men lindex hadde. Er det slutt på det over hele landet eller bare i de lindexbutikkene jeg går i? Enig i at det er utrolig lite mammaklær å få tak i, har jo lyst til å prøve dem på også spesielt siden det ikke er av billigste sorten i nettbutikker.

Ja, det er få butikker og dårlig utvalg.

Men igjen, jeg har funnet veldig mye fint på Nelly.com, og det er også andre nettbutikker som selger mammaklær. Jeg synes ikke det er så vanskelig å bestille når du vet at du kan returnere det i samme embalasje uten å betale for portoen. Mitt generelle tips er å bestille plaggene i strl man vanligvis bruker, med mindre man legger på seg veldig, veldig mye, da kan man gå opp en strl. Det er verdt å prøve det for å føle seg vel, hvis man ikke finner noen ting i butikkene.

Det spørs jo litt hva man er ute etter. Jeg er 25 år og har en ganske formell/sporty klesstil, er ikke så glad i for mye "romantiske" plagg i duse farger osv. Men for de som liker det, kan jeg anbefale Ellos og Laredoute.

Ps det er forresten fortsatt salg på mammaklær på de ulike nettsidene, spesielt sommerklær :-)

Endret av BABY-JENTE

Svangerskapet hadde INGENTING som falt i smak! Rotete og fint lite koselig butikk.

Jeg har et par bukser fra H&M, noe fra topshop, overdeler har jeg bare kjøpt i litt større størrelser enn vanlig...

Utvalget er ekstremt dårlig i Oslo også - som alle andre steder!

Svangerskapet hadde INGENTING som falt i smak! Rotete og fint lite koselig butikk.

Jeg har et par bukser fra H&M, noe fra topshop, overdeler har jeg bare kjøpt i litt større størrelser enn vanlig...

Utvalget er ekstremt dårlig i Oslo også - som alle andre steder!

Kjedelig, da skal jeg ihvertfall ikke gå dit.

Vil fortsatt anbefale deg å netthandle siden du ikke fant noe.

Det er en skam at gravide ikke skal få gå i fine klær!

Ihvertfall i vårt samfunn, hvor vi har penger og ressurser i bøttevis, det er nesten så jeg får lyst til å begynne å designe mammaklær og åpne min egen butikk. (ingen god ide, jeg er elendig til å sy... :-P)

Jeg synes det er veldig rart at det er så lite utvalg i gravideklær. Har inntrykk at flere enn noen gang får barn, (eller er det kansje jeg som legger merke til de nå) og utvalget i barnetøy har jo eksplodert de siste årene.

Hvorfor skal ikke vi gravide kunne velge i litt ok tøy?Mye av det som er i kjedebutikkene ser ikke mye pent ut.

Men tror at butikker som babyshop også har litt mammaklær, kanskje det er mest ammetopper..

• 3 uker senere...

Jeg forsøkte to dager denne uka og finne noen kjoler eller tunikaer i litt lang/vid/a-fasong, men tror dere jeg fant noe da??? Dette er utrolig vanskelig! Burde jo ikke være sånn da. Greit nok at jeg ikke er så nøyen, verken nå eller ellers - MEN visse grenser er det jo da! Uansett jeg trenger jo klær på kroppen... Hjertesukk! Sorry! ;)

Annonse

Jeg har også slitt med å finne mammaklær som er fine. En dag gikk jeg inn på en Vero Moda og spurte om ikke hun kunne hjelpe meg å finne noe som ble fint til (den stadig større) magen. Fikk kjempeservice, og gikk derfra med en svæææær handlepuse full av fine ullgensere, poncho, basicgensere og topper. Alt kunne kombineres med hverandre og jeg kan bruke det etter graviditeten også :) Kjempefornøyd! Et belte under puppene gjør susen på en vanlig genser eller poncho sånn at man ikke har på seg en "sekk" ;) Ellers er jeg veldig fornøyd med mammajeansene på H&M!

Jeg har også slitt med å finne mammaklær som er fine. En dag gikk jeg inn på en Vero Moda og spurte om ikke hun kunne hjelpe meg å finne noe som ble fint til (den stadig større) magen. Fikk kjempeservice, og gikk derfra med en svæææær handlepuse full av fine ullgensere, poncho, basicgensere og topper. Alt kunne kombineres med hverandre og jeg kan bruke det etter graviditeten også :) Kjempefornøyd! Et belte under puppene gjør susen på en vanlig genser eller poncho sånn at man ikke har på seg en "sekk" ;) Ellers er jeg veldig fornøyd med mammajeansene på H&M!

Jeg var faktisk på H&M sin mammaavdeling idag, og jeg er faktisk litt uenig med deg angående jeansene. Mye dårlig snitt og lavt nivå på tekstilkvaliteten. Greit at disse buksene ikke skal brukes i mer i noen måneder, men allikevel. Det var noen unntak, men... Selvfølgelig kan man kjøpe større størrelser i feks store gensere, tunikaer osv. Men jeg er ikke så fan av å gå i posete klær, rett og slett fordi jeg ikke kler det. Jeg har kjøpt meg en genser som var stor i stilen, men i en strl "mindre" for at den skulle være mer ettersittende. Men selv ikke det så bra ut. Jeg så rett og slett tykk ut. Men en hver får prøve seg fram og se hva som passer egen kropp :-) Vi er jo forskjellige!

Tror ikke jeg har et eneste mammaplagg.. Eller jo, har en silkebluse fra H&M fra førstemann ;)

Her går det i lange singletter og gensere, tunikaer, bukser som er lave i livet, thights osv osv.

Klart meg gjennom to svangerskap uten å måtte handle noe ekstra ordinært, så håper å klare det samme denne gangen.

Finner mye på Gina Tricot :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...