Gå til innhold

****IKM UKE 10****

Anbefalte innlegg

Å så digge middager dere har:) i dag ble det bånnspagetti hos oss, og i morgen blir det salat:)

Så snille foreldre du har Dossa:) koselig at de vil passe barna:)

Vi skal jobbe hele vinterferien, så blir lite med noe ferie og hyttetur, men ikke lenge til påske:)

Fortsetter under...

God morgen snupper :)

Negativ EL-test i går samt helt tørr nedentil, hva skjer a?

Fortsatt negativ test i dag, hmmmm.... I følge planen skulle den vært positiv i dag, men skal teste igjen i kveld.

Hvordan går det med dere jenter? Noen som føler at EL er på vei?

God morgen snupper :)

Det er fri og ungene ligger på gulvet og leker med katta :) Idag skal de til mine foreldre og sove der til imorra :)

Og jeg er på dag 16 og håper å få et smil på EL testen seinere idag. Veit hva mannen og jeg skal gjøre uansett om jeg har EL eller ikke :P

Julestrømpa, jeg vil tippe at du får en positiv EL test når du tester ikveld :D Når pleier du å ha EL?

Hos meg pleier den å komme ca dag 16-18 :) så den skal være rett rundt neste sving :wub:

Katta vår Strofe skal til dyrlegen idag og snipp snipp ;) han skal vaksineres og chippes også. Nå går han til døra og vil ut, lurer på om han skjønner hva som skal skje :P

Dossa: Jeg har aldri testet etter EL, så kan jo ikke være helt sikker på når den er, men har alltid gått ut ifra når el-slimet kommer, og den varer en dag eller to.

Jeg har normalt 28 dagers syklus, og er på dag 13 nå. Hos meg pleier jeg ha 14 dager mellom mens - EL - mens. Mensen kom 1 dag forsent sist pp, så da er det jo mulig at EL ikke kommer før i morgen.... Hmmmm....

Er ikke lett dette her, men blir aksjelegging i kveld uansett :)

Annonse

Nå blir jeg forvirret her jeg Julestrømpa. Du sier du har 28 dagers syklus, med fjorten dager mellom mens-El-mens. Men er ikke det da 30 dager?? Spør fordi jeg trodde selv jeg hadde 30 dager ( i og med jeg har det samme som du skriver).. men regner man annerledes?Hmm.. lurer på hva jeg har da. Lenge siden jeg hadde denne syklusen pga spiral, men før det så var den slik ivertfall.

Jeg er ivertfall på dag 14 idag, har ventet på dagen idag for å ta el-test fordi det var den siste testen i boksen. Men igår kveld klarte jeg ikke vente.. men tror dere ikke jeg fikk feilmelding på ClearBlue sin test da dere?!!! Joooda.

Så idag.. som etter sigende skal være el-dag, så har jeg bedt mannen om å kjøpe med en ny boks med 7 tester. Men merkelig.. jeg kjenner såvidt noen murringer i magen, og ikke spor etter el-slim (selv om det har jeg aldri hatt noe særlig av), men pleier å ha myyye vondere enn dette! Hmm.. kanskje jeg ikke skal ha el denne måneden! Håper det da;)

Lykke til dere andre damer.. her får jeg først sjekket ikveld;)

Jeg fikk det flotte smilefjeset idag :D *juhu* Er på dag 16 og EL er i rute som forventa *smiler*

Vi er barnefrie ikveld så gjett en gang hva vi skal gjøre ikveld :P

Fikk lagt inn aksjer på dag 12 og 13 og idag så skal det vel gå bra eller hva jenter?

Bekymre seg for alt vettu :P

Nå har jeg henta pusen vår :)

Bare ligger og hviler i buret men kommer seg etterhvert fikk jeg beskjed om :)

Gutt04, kan jo hende at EL bare er litt forsinket denne gangen. Fortsett å teste så dukker nok EL opp i løpet av de neste dagene :)

Nå blir jeg forvirret her jeg JulestrØmpa. Du sier du har 28 dagers syklus, med fjorten dager mellom mens-El-mens. Men er ikke det da 30 dager?? SpØr fordi jeg trodde selv jeg hadde 30 dager ( i og med jeg har det samme som du skriver).. men regner man annerledes?Hmm.. lurer på hva jeg har da. Lenge siden jeg hadde denne syklusen pga spiral, men fØr det så var den slik ivertfall.

Jeg er ivertfall på dag 14 idag, har ventet på dagen idag for å ta el-test fordi det var den siste testen i boksen. Men igår kveld klarte jeg ikke vente.. men tror dere ikke jeg fikk feilmelding på ClearBlue sin test da dere?!!! Joooda.

Så idag.. som etter sigende skal være el-dag, så har jeg bedt mannen om å kjØpe med en ny boks med 7 tester. Men merkelig.. jeg kjenner såvidt noen murringer i magen, og ikke spor etter el-slim (selv om det har jeg aldri hatt noe særlig av), men pleier å ha myyye vondere enn dette! Hmm.. kanskje jeg ikke skal ha el denne måneden! Håper det da;)

Lykke til dere andre damer.. her får jeg fØrst sjekket ikveld;)

Kan jo være jeg som har misforstått helt også.... Men la meg forklare min tanke gang.

det tar 14 dager fra min fØrste mensdag til jeg får EL, og det tar 14 dager fra EL dag til jeg får ny mens, og det blir jo 28 dager.

Jeg har de siste 5 mnd skrevet ned hvilken dag mensen kommer på, og hvilken dag jeg får el-slimet, og det er ca 28 dager mellom hver mens, kan variere med 1 dag + - . Altså 14 dager mellom hver ting.

SkjØnner du hva jeg mener?

Hei jenter.

Sambo og jeg diskuterte i går om vi skal hoppe over en pp hvis vi ikke treffer blink denne runden her. Neste pp vil termin komme tett opptil jul, og vi helst unngå julebarn. Er selv født tett opptil jul og syntes hele barndommen at det var skikkelig kjipt.

Men så er jeg redd for å "kaste bort" en pp.

Er det noen andre som har tanker rundt dette?

Jeg vurderer også å prøve akkupunktur hvis det ikke går denne runden, er det noen her som har prøvd det tidligere og har noen erfaringer å dele, pris osv?

Kose på alle sammen :)

Julestrømpa.. jeg det gjør jeg. Da tror jeg jeg har samme syklus.

Vi får se nå da.. om det klaffer rundt el nå.. eller om tr kommer om ca fjorten dager. Da først får jeg se hva slags syklus jeg har.

Synes å huske det var slik før spiral for noen år siden ivertfall.

Merker ingenting i magen nå, og tror egentlig ikke jeg har el.

Merker dere forskjell på kroppen eller symptomer dersom dere slipper egg eller ikke under el?

Kanskje jeg ikke har el denne måneden, eller kanskje jeg har el men ikke slipper egg...

Annonse

Julestrømpa.. jeg har hatt samme tanken angående å hoppe over neste pp. Vi har ett barn født i november.. og klaffer det denne måneden, så blir det født da. Jeg husker jeg syntes det var så kjedelig å holde meg inne så mye fordi været var så forferdelig og kaldt. At jeg ikke kunne trille ute med en gang jeg kom hjem fra sykehuset liksom;) Så deilig det hadde vært med et vår, eller sommerbarn.. å kunne ut og trille og vise frem med en gang.. og i tillegg kunne ha gått turer og trent på den måten hver dag selv også.

Så jeg har faktisk vært inne på tanken å vente noen måneder.. kanskje prøve å få et mars- barn og utover.

Men så er det det at jeg jammen ikke blir yngre, og det blir bare lenger og lenger avstand mellom barna her da.

Dessuten er det ikke bare, bare å bli gravid!

Men når det gjelder det å bli født sent på året i forhold til skole, så er jo det varierende fra barn til barn hvor modne man er når skolestart kommer. Vesla vår har vært klar siden hun var tre år.. hehe.. og hun er dessuten en skarping, så det blir ikke noe problem at hun er yngst i klassen. Men vi har jo et par andre som er født i desember i familien(voksne nå) og de har også syntes bursdagen deres ble borte i alt julestyret.

Allikevel... skjer det denne måneden, så blir jeg superhappy! (da får jeg to barn født samme måned, og det er bare fint).

Skjønner at du tenker på det;)

Julestrømpa, jeg kan skjønne tankegangen din.

Jeg tenkte slik i mars i fjor, vi gikk ikke inn for å prøve og hva skjedde, jo jeg ble gravid :) lykken varte ikke lenge :( Ville hatt termin ca 22 desember da.

I og med at vi har prøvd nå i 19pp så kommer vi ikke til å hoppe over en måned. Tenk så fantastisk julegave det hadde blitt da :D

Jeg tar gladelig imot en spire uansett måned den blir født i :D

Hei jenter :-D Har vært så mye de siste dagene at jeg rett og slett ikke var klar over at jeg er på cd16 i dag! Trodde jeg var på cd15! Tok en el test i dag som er negativ, men det er jo ikke rart når den burde vært posistiv i forrigårds og i går :P Uansett er det lagt aksjer de dagene så er ikke mer å gjøre :) Sskal legge aksjer i kveld også og gjevnlig frem til ikm. Vet jo aldri når og om et evt. egg slipper tross pos test. Jaja, nå aner jeg ikke om jeg er i dpo land eller dbo (days before ovulation, haha). Har hatt noe ubehag på cd14 som jeg kanskje kan linke til en el, men hvem vet? Har aldri hatt el-symptomer før så..

Jøsse navn, skal si det blir mange skriveleifer med mobil :P

Anyways, den el testen ble positiv etter 10 min. Det er 5 min over tidsfristen, men har alltid fått blankt negativt resultat etter tidsfrist på blendahvite el tester før, så jeg tar resultatet med en klype salt jeg. Ser ut som det er rester av LH, eller starten på det.

Her blir det svinestrimler med bearnaise og salat til middag :) 5 kilo skal vekk før sommeren!

Hei jenter.

Sambo og jeg diskuterte i går om vi skal hoppe over en pp hvis vi ikke treffer blink denne runden her. Neste pp vil termin komme tett opptil jul, og vi helst unngå julebarn. Er selv født tett opptil jul og syntes hele barndommen at det var skikkelig kjipt.

Men så er jeg redd for å "kaste bort" en pp.

Er det noen andre som har tanker rundt dette?

Jeg vurderer også å prøve akkupunktur hvis det ikke går denne runden, er det noen her som har prøvd det tidligere og har noen erfaringer å dele, pris osv?

Kose på alle sammen :)

Vi har også tenkt å hoppe over neste pp, virker så kjedelig å ha bursdag midt i juleferien for et barn.. Jeg er såpass ung enda, at en måned fra eller til gjør egentlig ingenting! :)

Men hei... jeg leste nettopp at man bare har EL 1 til 2 ganger i året når man er nærmere 40??

Vet dere om dette stemmer?

Jeg mener... da KAN faktisk ikke mannen min og jeg hoppe over noe pp!!! Nå er jeg 38 år, og har jeg da ikke EL hver måned?? Er det virkelig sant??

Har jo hørt at man ikke slipper egg hver mnd. men er det såå sjeldent da??

Jeg tør ikke å gamble på pausemåned pga. alder og endo, så å droppe å prøve på desemberbarn er ikke noe valg her :) Greit å ha prøvd sammenhengende ift å bli henvist til ivf osv. tenker jeg.

Tror det blir assistert på oss dersom vi skal bli foreldre hvis jeg skal si hva magefølelsen sier. Vet ikke helt om jeg er opp for ivf forsøk fordi det er en sjuk belastning på kroppen, ingen garantier og veldig dyrt. Har ikke trua denne pp heller og føler egentlig at alt er jævlig bortkasta. Det deilige er at jeg klarer å ikke bry meg om det lenger, men har fokus på meg selv og mitt :) Hehehe :)

Du har så rett Dossa! Det blir jo verdens vakreste julegave i tilfelle:))

... og LilleFie.. jeg tenker litt som deg jeg også, at jeg har ikke alderen min på min side.. hvis jeg vil ha ett lite gull til;)

.. har jeg liksom "råd" til å vente og å gamble på dette? hmm.. nei, jeg tror kanskje ikke det likvel.

Ønsker3gull: Den gruppa som dominerer infertile og ufrivillig barnlØse er fra 25-35 år. Sjangsen for å unnfange etter man er 35 synker dramatisk. Husk man blir infertil ca.10 år fØr overgansalderen kommer, og vi har bare 4-500 egg å prØve å bli gravid på etter vi får vår fØrste menstruasjon som tenåringer. Tallene er dystre dessverre :( Samtidig er det jo en del som blir gravide når de er rundt 40 og også over, men det er mer normalt å ikke bli det. Ellen Arnstad var jo 45 når hun fikk sist her nå. Jeg er straks 28 og livredd for å ikke greie det nå. Angrer fordi jeg drØyde så lenge, men alternativet er jo å ha hatt barn med en komplett idiot til far dersom jeg hadde fått barn med noen fØr min nåværende samboer.. Sukk, det skal ikke være lett dette. Jeg tØr ikke å gamble på pausemåned, tenk hvis gullegget kommer den måneden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...