Gå til innhold

****IKM UKE 10****

Anbefalte innlegg

Så bra Dossa:) jeg skal hoppe på gubben etterpå så får håpe det ikke er så lytt:) Hehe

Ja vi hadde det veldig fint, er så heldig å ha en snill og kul svigerfamilie:) vi har vært i dyreparken, ridd på kameler og badet, brr det var litt kaldt:s ellers har vi spist masse, nevnte jeg at det var all inklusive:) masse gratis is, med sjokoladesaus og strø:) både lillegutt, gubben og jeg var i skyene:)

Så nå blir det masse trening fremover:) hehe

Fortsetter under...

Snupper, jeg savner dere <3 :)

Har hatt en skikkelig tur nede i kjelleren siste døgnene, en SKIKKELIG tur.. Har ikke greid å gråte, men alt svartnet helt. Føler meg litt bedre og ser litt lysere på ting nå. Snakket med mannen min i gårkveld og han skal dra og sjekke svømmerne. Så skal vi få i noen kartonger grapefruktjuice og nye esker pergo til mor :wub: Vi bretter opp armene sammen og prøver på ny med hvert vårt triks/bidrag.

Ellers er formen helt jævlig. Har hel forferdelig vondt i hodet, og blør voldsomt!!! Har ikke nevneverdige menssmerter så trenger ikke smertestillende, noe som er første gang i mitt liv jeg opplever! Tror magnesiumen hjelper enormt på endo og menssmertene mine altså! Sååå glad for det!! :D

Ville bare si at jeg har tenkt masse på dere jenter. Aner virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten dere <3

Stor klem til alle fra Fie, og suss på panna til Dossami :)

Søte deg lillefie. Er kjempe bra at dere jobber sammen som et team og at han støtter deg:) er vanskelig å være alene med alle tanker å følelser.

Husk nå er deg bare en vei fie, og det er opp:) ser for meg at spiren sitter denne pp med dobbel pergo og juice:) masse gode klemmer til deg søta<3

Ariel ble litt misunnelig på den ferien kjenner jeg :) hørtes super deilig ut :)

Dossa det er helt klart alle i ikm uke 10 sin tur nå :) ihvertfall for dere pergo damene :)

Lillefie sender deg en god og varm klem :) håper du tar en dag av gangen og kommer opp av kjelleren, godt å høre at mannen din stiller opp 100% godt å være to når man føler at det blir mye motgang :(

Ønsker alle en super dag :) nå er jeg straks ferdig på nattevakt og skal ta meg et bad når jeg kommer hjem og finne varmen før det er senga :) har hatt vondt i magen i hele natt vet ikke om det er pga proveraen men jeg blør jo nesten ikke,noe jeg hadde innbilt meg at jeg skulle gjøre når jeg hadde tatt de ;) ja ja ikke lett og bli klok på :)

Kose på :)

Endret av Tjo hei<3

****IKM UKE 10****

Mandag, 05.03

Amedillo

gutt2010-nybaby2012?

ingunn1504

Tirsdag, 06.03

Onsdag, 07.03

-ønsker3gull

-Gutt04+Gutt10+2012?

-Julestrømpa, 6PP

Torsdag, 08.03

-Dossa 19pp, dobbel pergo denne runden

-Tjohei <3 7pp andre runde med provera

-Severine

Fredag, 09.03

Lørdag, 10.03

Søndag, 11.03

Gravid

Inn i en ny PP

Da ble det ny pp på meg også, jeg skulle ikke hatt tanta på besøk før på søndag, men hun bestemte seg for å overaske meg på treningen uten å gi noen varsel i forkant :(

Så kjedelig Severine:( å bli overrasket med tanta på treningen er ikke særlig gøy:(

Her tror jeg aldri jeg har hatt så vondt. Men kanskje jeg har glemt det. Ligger rett ut og føles som det ikke bare er èn, men ti tanter på besøk!! :(

Jeg synes å huske at jeg aldri hadde vondt under mens jeg, men kan hende det er fordi jeg har hatt spiral og ikke hatt mens i fire år.

Jaja, de to første dagene er verst.. DET husker jeg;) dessuten over på fem dager for min del.. hver eneste gang.

Så er det bare å glede seg mot el, og nye forsøk:)

Annonse

God morgen jenter :)

Lillefiemor <3<3 så herlig å lese dine innlegg :D Det kommer alltid frem et smil da ;) Du er så god, skulle bodd nærmere hverandre. Det hadde vært koselig med deg som en god nabo ;)

Jeg skjønner at du datt ned i kjelleren, men ble sååå glad da du skrev at du har kravlet deg opp i stua igjen :) :)

Når skal du ta første dobbel pergo søta?

Jeg tar imorra, er da på dag 4 :)

Nå skal spiren for pokker sitte *ler* ;)

Severine, kjedelig at tanta dukker opp når du er på treninga og ikke forberedt. Det var slemt gjort av den dumme tanta :(

Blir koselig å slå følge med deg likevel da, sjøl om jeg skulle ønske at du slapp en runde til.

ønsker nr 3, masse god bedring :)

Det er vondt når tanta gir så mye smerter :(

Der er jeg heldig, for jeg har minimale med smerter, bare blør inni hampen så mye *blææ*

Ariel, ble det noe på dere igår ? *knis*

Nå har jeg fri time, så da får jeg jobbe litt ;)

HA en fin dag søtnoser :D

Awii snuppene mine :)

Så gode dere er! Misunnelig på sydenturen din Ariel, håper dere hadde det fint :)

Tjo hei: håper magen din er bedre snuppa, guri malla så mye vi må tåle for denne babylagingen altså <3

Julestrøpa: skjønner godt at du er frustrert over at det ikke kommer helt igang. Har hatt et par pp'r nå med smertene til stede uten blødningen et døgn før blodet kom. Blir helt tullete i hodet av det. Sikker på at du ikke er gravid?

Severine: dritt å få tantebesøk på trening! Baaah!

ønsker nr 3: stakkars, vet så inderlig godt hvordan det er med tantesmerter, hun er grusom enkelte ganger! God bedring.

Dossamisi: så merkelig! Jeg har minimale smerter jeg også nå for første gang i mitt liv. Kjenner bare en svaaaak murring av og til, men har ikke behov for smertestillende what so ever. Og jeg blør noe helt hinsides!! Har snart brukt opp to pakker grønn o.b på bare 1.5 døgn, og sitter i halvtimesvis på do og bare lar det renne. Er opp om natten og skifter. Hadde hodepine og feber i natt. Tror det er ganske tøft for kroppen å blø så mye. Dette må jo skyldes pergoen! Skal lese pakningsvedlegg :)

Det hadde vært kjempekos å være naboer jaaa :wub: Hihi! Skulle fått deg en boller i magen av meg hvis så var tilfellet iallefall, om ikke bolle som i baby, så hvertfall bolle som i kaffebrød :D Hihiihhihih!!

Jeg skal på foto shoot i dag. Mamma ønsker seg bilder av meg og min kjære og broren min og svigerinna mi til morsdagen, så vi har ikke annet valg enn å stille opp for fotograf :) Mitt lille "barn" skal være med også, vovven :) Mamma sier hu er bestemora hans så får bare joine på bildene han og, hehe :) Har ikke mye erfaring forran kamera (er makeup artist så jobbet en del bak), men har gjort en kul modelljobb for cd-cover for et rock band for snart 3 år siden. Hehe!

Ellers har jeg tatt kontakt med en husutleier i går. Vi må ha større plass og trenger et ekstra soverom. Dette er ved sjøkanten og ligger et stykke utom byen. Vi skal på visning på tirsdag :)

http://www.finn.no/finn/realestate/lettings/object?finnkode=33100990

Hva synes dere? Må være fint å ha barn der vel? :) Håper bare det er buss i nærheten for jeg kjører ikke.

Lillefiemor <3 Den leiligheta var jo kjempe fin og den nydelige utsikten da *smelt* :)

Løp på visning snuppa :D Hadde vært midt i blinken kan jeg tenke meg *smiler* og dere vil jo trenge 2 soverom vettu ;)

Snuppa når tar du første pergo pillene?

Jeg skal gomle i meg mine to imorra *nam* :) Krysser fingra for at jeg ikke får slike hetetokter som du fikk sist snuppa. Da blir jeg gående naken rundt i huset gitt :P

Julestrømpa, det er noe dritt når kroppen ikke kan oppføre seg som normalt *blæ* så jeg skjønner du blir frustrert.

Men man venter vel aldri forgjeves, ho dukker snart opp, gjør seg ferdig også går du løs på en ny runde og DA sitter spiren :) :) :)

Jeg sitter på jobb og retter bøker og lager ferdig plan for timene neste uke :) Flink jeg *knis*

Er helt alene, de andre gikk for over en time siden.

Nå er jeg oppe :) Argh har så sykt vondt i magen så vil egentlig bare legge meg igjen men må vel ja litt mat blir tomatsuppe med egg og rundstykker her i dag :)

Dossa jeg jobber 7 netter i strekk når jeg jobber natt så har jobbet tre har igjen fire så har ikke fri før på mandag ;) huff så lang dag du har da Dossa håper du er hjemme nå :)

Huff Lillefie som du blør da!! Ush av meg jeg bruker gul ob jeg så blør fint lite ;) pass på at du ikke får blodmangel da :)

Kose på :)

Da var det bare å hoppe inn i ny IKM-uke for meg også! Det er en liten trøst at tanta er spot-on (hihi) i forhold til dato da. Nå ligger jeg på akkurat 28 dager etter at tanta drev og tullet til for et par måneder siden..

I dag bestilte jeg meg EL-billigtester, har ingen erfaring med dette, så det kan bli spennende. Får inntrykk av at de fleste prøvere bruker disse EL-testene. Bestilte de via faktura, og til min store fortvilelse så måtte jeg oppgi personnummer. Av en eller annen grunn så ble derfor adressen endret til min folkeregistrerte adresse (hjemme hos mamma).. Selv om det er 5 år siden jeg bodde der sist! Det ble en rimelig panisk mail til kundeservice der jeg skrev inn min nåværende adresse... Ser med gru på hva som skjer hvis mamma åpner posten. (Hun kan fort gjøre det, da jeg er oppkalt etter henne - så vi har nesten likt navn! Det har faktisk skjedd ganske så mange ganger....) Vil virkelig ikke at hun skal vite at vi prøver, for da kommer hun til å mase noe innmari og legge masse press på meg! Hun har vært superfruktbar med 5 uplanlagte graviditeter og har ikke hatt noen plager.. Regner ikke med at jeg blir møtt med noe særlig forståelse med at jeg kanskje sliter litt med å bli gravid....

Uansett. Oi, dette ble langt. Ha en fin dag dere! Jeg sitter og koser meg med sjokolade og kjerringblad. Trengte litt trøst.

Tenker forresten også å kjøpe meg grapefruktjuice som jeg ser noen av dere andre gjør :) ... Vurderer også å ta vivag-tabletter etter mensen er ferdig for å sørge for at miljøet er så bra som det kan være der nede.. Noen som har prøvd dette?

****IKM UKE 10****

Mandag, 05.03

Amedillo

gutt2010-nybaby2012?

ingunn1504

Tirsdag, 06.03

Onsdag, 07.03

-ønsker3gull

-Gutt04+Gutt10+2012?

-Julestrømpa, 6PP

Torsdag, 08.03

-Severine

- Minimikro

Fredag, 09.03

Lørdag, 10.03

Søndag, 11.03

Gravid

Inn i en ny PP

Endret av Minimikro

Annonse

Dossasnupp: jepp, den ser helt herlig ut, og nå ser det ut til at vi får personlig visning dagen før fellesvisningen pga mannen min skal spille håndballkamp akkurat når fellesvisningen er :D

Jeg tror det er en fordel for oss :)

Jeg begynner med første pergoen i morgen, sammen med deg :) Dette blir vår måned <3

Ooouuch shit Minimikro! Håper du får endret mottakeradresse før det er for sent. Hvis ikke får du bare si til mor at det kommer en pakke dit som er privat som hun ikke må ta feil og åpne :)

Tjo hei: finnes det gul o.b? *hihi* Jeg bruker bare de feitschvære grønne og rosa og gigantiske nattbind i tillegg.

Bildene fra fotograferingen ble kjempefine :D

Sov godt snupper :wub:

Heisann hoppsann:)

Her er det masse som skjer for tiden. Holder på å pusse opp bad, leiligheten ser virkelig ikke ut. Er støv og shit over alt og jeg har støv på hjernen i tillegg... Så til helgen reiser mannen og jeg på hytta med et vennepar:) da skal vi endelig få testet ut de nye skiene som jeg egentlig hadde planlagt å bruke flere ganger i uken til trening:) jaja.. gleder meg:)

Så krysser fingrene for at disse arbeiderne er ferdige med badet til søndag sånn at vi kan begynne vaskingen til uken:)

Ellers har det blitt svært lite sex, faktisk ingenting siden mannen er redd for at det er for lytt der vi for øyeblikket bor nå!!:( er det mulig!!?

Hadde også ikm i dag, ingen mens så måtte bare teste og den ble negativ. Så da kommer nok faenskapen om ikke så lenge.

Lillefie: er så kjedelig å blø så mye, føler virkelig med deg. Synes vi skulle vært laget slik at mensen var som tiss, at vi måtte på do for å mense litt:) så da slapp vi alt av ob og bind:) haha

God natt søtinger:)

Hihihi, Ariel søta :)

Ja, det hadde virkelig vært praktisk å kunne mense litt ;) Blødningen har roa seg et hakk så nå er det en liten tørr flekk på o.b når jeg bytter. Håper jeg slipper å stå opp for å bytte..

Må din kjære bråke sånn når dere sexer da? Hihihi, bare be han om å ti stille, heeheh! :D

Right! Sov godt søtinger!

Ååååååå nei er ikke klokka mer *ugg*

Vesla våknet for en time siden med feber :( så da var det bare å gå ned for å gi paracet. Ho ville ikke sove så nå sitter vi og ser på en barbie film :)

Tror jeg skal prøve å sove litt mens ho ser film.

Blir jeg som må være hjemme med vesla imorra. Da vil sikkert snuppa bli hjemme også tenker jeg. Det kan ho velge. Er en fordel med å være i barnehagen, snuppa kan få bli hjemme ho også :)

Ariel, bare be mannen om å ikke bråke så mye når dere sexer :P

Kose deg masse på hytta og ute i løypene :)

Jeg skjønner godt hva du mener med støv på hjernen :P jeg hater å ha det rotete rundt meg.

Liker å ha det ryddig og rent :D

Lillefiesnupp <3 så artig at du også skal begynne med pergo idag :)

Jeg blør mindre nå så da slipper jeg å bruke up and go bleiene til vesla :P hahahaha......kunne nesten ha brukt slike.

Må bruke nattbind både på dagen og natta og helst to stykker :P

Så bra at dere skal få se leiligheten før visninga starter :) er jo en stor fordel *juhu*

Hva skal du i helga da søta?

Nå skal jeg prøve å sove litt :)

Dro på trening i går og trente kondis, det pleier å få fart på tanta, og det funket i går også. Så nå er det bare å vente til ny EL- periode. El-tester er kjøpt inn, så det blir spennende å se om jeg får utslag på dem. Har aldri prøvd det før, så dette blir nytt for meg.

Håper det går bra med vesla Dossa. Kjedelig med syke barn:(

Haha dere er så morsomme lillefie og Dossa:) digger dere:) heldigvis har ikke dette vært el uken, da tror jeg at jeg hadde eksplodert:)

Lillefie: krysser masse fingre for at dere får leiligheten:)

Dro på trening i går og trente kondis, det pleier å få fart på tanta, og det funket i går også. Så nå er det bare å vente til ny EL- periode. El-tester er kjøpt inn, så det blir spennende å se om jeg får utslag på dem. Har aldri prøvd det før, så dette blir nytt for meg.

Blir spennende:) husker første gang jeg testet etter el og fikk et smileannsikt, ble så glad skulle neste tro det var positiv g test:) tihii

Julestrømpa, blir spennende å bruke EL tester :)

Jeg bruker de med smilefjes rett og slett fordi jeg ikke orker det pese med å tolke om testen er positiv eller negativ :)

Ariel <3 du er søt da ;) blir varm i hjerte av dine ord *smiler*

Digger deg også :D

Det går litt bedre med vesla. Nå var det Gråtass filmen ho ville se :)

Krysser fingra for at ho blir frisk att i løpet av helga og at vi andre holder oss på beina.

Jeg har fått bretta sammen den store haugen med klær og rydda de vekk. Har nett satt på nok en ny vaskemaskin. Den går hele tida, føles slin ihvert fall :P To ganger om dagen går ho hvert fall :)

Blir litt klesvask med fem i familien.

Har fått vasket badene så nå må jeg dra frem støvsugeren og fjerne de store hybelkaninene som løper rundt beina mine :P

Må innom jobben seinere idag og hente pergo pillene mine.

Du må ikke glemme det Dossa :P

Puhh.. endelig blør jeg ikke så fælt mye, ei heller vondt! Enda godt det da. Nå er det bare tre,fire dager igjen så kan jeg begynne å glede meg til eggløsning. Juhuuu :))

Har bare en el-test liggende, fra ClearBlue, og har lyst til å virkelig slippe å kjøpe flere for å bruke på en og samme pp. Men samtidig.. el-tester er jo nesten viktigere enn gravid-tester. For ellers kan jo en hel pp suse forbi uten at jeg merker noe. Hmm.. derimot så pleier jeg å få vondt under eggløsning, så kanskje jeg bare vet og kjenner det når jeg bør teste. Hmrf... vanskelig. Men dyrt med pålitelige tester:(

Hva bruker dere? og tester dere el ofte?

Men dere, hva er pergo? og hvorfor ta dobbel pergo?

LilleFie-den leiligheten hadde nydelig utsikt. Håper dere får den! :)

Søta Ariel, hihi :D

Dossami: dakkal vesla, håper hun blir i fin form igjen kjapt og at dere andre berger :) Nettopp slukt to pergo nå, utålmodig i forhold til denne pp'n. Nettopp i dag fått vite om en ny graviditet av et skikkelig sliterpar så kan ikke fatte hva som er så vanskelig for oss heller. Jeg leste om ufrivillig barnløshet i går og forbanner meg over at jeg er 27, snart 28. Det er vi i alderen 25-35 år som dominerer gruppa med ufrivillige barnløse/infertile.

Faen at jeg kunne rote bort hele 20-årene på tullete forhold med sjuke mannfolk som ikke var verd å få barn med! Men på en annen side hadde jeg aldri truffet min vakre mann uten, så hell i uhell, og det Må bare bli hell i uhell i hell snart for oss!! Har så smertelig lyst på mitt første barn at jeg har fysisk vondt nå!

Snakka med mamma om det på tlf i sted. Hadde vært så perfekt å få baby i den nye leiligheten hvis vi får den. Gå trilletur med vogn langs sjøkanten og leke oss i fjæra når knøttet kan stå på egne bein. Sove ute i vogna med frisk sjøluft mens mor henger opp nyvaskede sengklær og babytøy i vinden. Lete etter krabber og grille pølser. Bare tærne våre om sommeren. ååååhhh :wub: Så er det bare minutter til fergen derfra så vi kan reise hos svigermor, eller hun kan komme på besøk til oss. Og jeg kan gå søndagsturer med svigerinna mi der ute for de bor noen kilometer unna. Blir helt fjern av dagdrømmingen :D Har en rund spisestue med stoler og kraftig bordbein som jeg skal få av mamma hvis leiligheten blir vår, så skal jeg pusse den opp og male det hvitt og ha lysekrone over. Nei nå må jeg slutte :)

ønsker 3 gull: takk, den ser helt magisk ut, håper sånn på at vi får den!!! Pergo er hormonstimulering i tablettform som stimulerer eggløsning. Det er en type fertilitetsbehandling som man kan få hvis man har problemer med eggløsningen eller trenger å få styrket eggkvaliteten. I mitt tilfelle er det sånn at jeg har endometriosevev som ligger og dekker over mange eggposer, så bruker pergo for å prøve å provosere de friske delene av eggstokkene til å slippe egg derfra. Jeg fikk dobbel kur som vil si to tabletter om dagen, mens enkel kur er en tablett om dagen. Det er i hovedsak gyn som avgjør om man skal ha enkel, dobbel eller trippel, og hvor mange kurer man får per resept. Jeg har fått dobbel for 4 pp'er og begynte i dag på min 2 kur. Det er en liten økning i flerling svangerskap med pergo :) Jeg tar gjerne imot tvillinger bare jeg blir gravid snart!

Jeg bruker btw el-tester fra babyplan.no. Kjøper pakke for 199,- med 18 el-tester og 3 g-tester. Man slipper frakt og toll siden summen er over 150 kr og under 200 kr. Genialt!

****IKM UKE 10****

Mandag, 05.03

Amedillo

ingunn1504

Tirsdag, 06.03

Onsdag, 07.03

-ønsker3gull

-Gutt04+Gutt10+2012?

-Julestrømpa, 6PP

Torsdag, 08.03

-Severine

- Minimikro

Fredag, 09.03

Lørdag, 10.03

Søndag, 11.03

Gravid

Inn i en ny PP

ojojoj, må jammen fjerne meg herifra igjen:) testet positivt hos legen i dag! spotting ble aldri noe mer:) veeeeldig tidlig da, men krysser alt for att dette blir suksess <3

Åååå gratulerer så masse gutt2010 :) Det var kjempe gode nyheter!!

Kose deg masse med den ny tilværelsen :D

Ønsker nr3, jeg bruker de EL testene der vi får et smilefjes. Jeg bruker de rett og slett fordi jeg ikke orker å stresse med om testen er negativ eller positiv.

Jeg begynner å teste på dag 14 og pleier å få smilefjes på dag 16-18 et sted :)

Nå har tanta forlat meg og jeg håper det blir lenge til neste gang ho banker på døra mi :D

Lillefiemor <3 jeg har også tatt pillene mine idag ;)

Dine tanker er herlige å lese :) jeg håper de beskrivelsene dine snart går i oppfyllelse :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...