Rose -3. troll i 2012 Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 I morgen er jeg høygravid, dvs at dette er siste dagen som bare gravid.. Dette er mitt siste barn, og jeg kjenner at det er vemodig å tenke på. Men så tenker jeg også at dette er begynnelsen på resten av livet mitt.. Fra nå av går det bare framover, jeg kommer aldri til å hoppe tilbake.. Når dette svangerskapet er slutt, skal jeg aldri mer kjenne på plagene ved det å være gravid. Når fødselen er over, skal jeg aldri mer bekymre meg over den kommende fødselen. Lungene vil for alltid bare være mine, og jeg skal aldri mer hindres i å trekke pusten dypt. Jeg skal jobbe hardt for å komme ned i vekt, og skal aldri ha noe svangerskap som kaster kiloene på meg igjen. Når ammetiden er over, er puppene mine for alltid, vrengte levislommer som de er etter å ha gitt næring til 3 barn... Når bleietiden er omme så skal jeg aldri mer ha et bleiebarn. Når barnebarn kommer skal jeg med glede skifte bleie, men da blir de bare noen bleier innimellom... Når ungen blir så stor at jeg kan kommunisere med henne og hun kan fortelle meg hva hun vil, aldri mer oppleve frustrasjonen over å ha et gråtende barn, stå der hjelpesløs og ikke vite hva godt jeg kan gjøre for barnet... Uff så trist... det hjalp virkelig ikke... En epoke i livet er over..
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Hehe, så forskjellige vi er;) Mange av de punktene du skriver ned er jeg sjeleglad for at jeg ikke skal oppleve igjen. Det er fantastisk å tenke på at jeg aldri mer skal gå gravid, fordi dette siste svangerskapet har vært fylt med altfor mange plager. Må også innrømme at jeg ikke er så veldig fan av spedbarnsperioden, og gleder meg til vi er ferdige med nattevåk, bleier og amming. Ser selv frem til å få litt eldre barn som kan få oppleve alle de flotte tingene jeg selv opplevde i barndommen (alt fra teltturer i Norge til barneteater og idrett). Men det er jo godt at vi er forskjellige;)
Happy H Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 Ler!! Så søt du e Dette er også mitt tredje og SISTE svangerskap. Kjenner på kroppen at eg e ferdig no. 5uker til termin,og gleder meg til å bli ferdig. Bekkenet plager livet av meg om dagene, sliter m søvn,halsbrann og gode ting!!! Dette er jo "vanlige" gravide plager,men er glad det er siste gang kroppen skal igjennom d! Mitt siste og beste svangerskap så langt,men og d som gjør meg mest engstelig! D er liksom for godt til å være sant!! Etter to svangerskap tidligere m blødninger, svangerskapsdiabetes,svangerskapsforgiftning.. Så blir plutselig et svangerskap der eg e frisk og alt er bra skummelt!! Hehe..
Fru.Vestavind Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Hihi, no ein skal seie "aldri sei aldri"
Happy H Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Hihi, no ein skal seie "aldri sei aldri" Uff, ja farlig å være for skråsikker!!! Men blir ikkje et planlagt svangerskap til hvertfall!!
¤ frk. C med 3 små ¤ Skrevet 8. februar 2012 #6 Skrevet 8. februar 2012 Åhh, den var fin, Rose... Tenker ogsÅ litt sÅnn nÅ. Kjenner godt pÅ kroppen at graviditetene har blitt tyngre for hver gang og at det skal bli godt Å ikke gjøre det flere ganger. Spebarnstiden ogsÅ, man vet jo at den er slitsom.....men jeg bare husker det ikke!! NÅr jeg stÅr oppi det, sÅ kommer jeg pÅ det, bÅde nÅr det gjelder graviditet og baby. Men ettepÅ er det glemt, husker jo best det som er kos Å det er det som er skummelt!! Jeg lÅ sÅ og si de første 4 mnd denne gangen, kvalme, oppkast og migrene....mye elendighet og to barn fra før, huff! Og da tenker man jo, ALDRI MER!!! Meen....jeg husker det liksom ikke sÅ godt lenger....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå