_FIVRELLA_ Skrevet 7. februar 2012 #1 Skrevet 7. februar 2012 Her bruker vi vogna, men man kan jo ikke bruke den for alltid... Er bare redd han blander dag/natt om jeg legger han i senga. Erfaringer? Hva gjør dere?
teejay Skrevet 7. februar 2012 #2 Skrevet 7. februar 2012 Vi bytter på seng, vår seng, og vogn. Han har aldri vist noe tegn på at han ikke skjønner forskjell på dag og natt. Han sover hele natten :-)
chrisa78 Skrevet 7. februar 2012 #3 Skrevet 7. februar 2012 jenta mi blir 6mnd nå straks og jeg har bestandig lagt henne i senga på soverommet..hun sover 4 ganger pr dag i senga og det er jo lysere på rommet da enn på kvelden,ikke noe problem her hvertfall
_FIVRELLA_ Skrevet 7. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2012 Ok, kanskje jeg skal begynne med det imorra da. Blir vel en kamp mtp at ikke det rugger!
Hannah- Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Tenkte å satse på å bruke vogna til han ikke sover på dagtid lenger jeg.. kan man ikke det altså?
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Jeg tenker også å bare bruke vognen til dagsoving. I de fleste barnehager rundt omkring her sover de ute i vognen, så hvorfor skal jeg venne ham til sove i sengen på dagtid?
Leoliten Skrevet 7. februar 2012 #7 Skrevet 7. februar 2012 Vi har klart skille mellom dag og natt. Han ligger aldri i sengen om dagen, han er faktisk ikke på soverommet om dagen. Da sover han i lekegrinden sin. Dette har fungert veldig bra for oss. Han har sovet hele natten så og si fra starten. Kan telle på to hender antall ganger jeg har stått opp på natten for å gi han mat og han er snart 4 mndr.
zassy☆ Skrevet 7. februar 2012 #8 Skrevet 7. februar 2012 Her sover hun enten i senga eller i vogna på dagen, begge deler fungerer fint, hun blir ikke noe forvirra mht natt/dag. Sover best i senga si, tror hun har gode søvnassosiasjoner til den ettersom hun sover godt der på natta. Man kan selvfølgelig fortsette å ha dem i vogna selv om det byttes over til sportsdel, kanskje det var det FIVRELLA tenkte på?
*blomst* Skrevet 7. februar 2012 #9 Skrevet 7. februar 2012 Knotten her er 7 mnd og sover begge duppene sine i vogna, her funker det veldig bra og tenker vel at vi fortsetter sånn så lenge han sover på dagen
miepia30 Skrevet 7. februar 2012 #10 Skrevet 7. februar 2012 I vogn. Og fortsetter med det for "alltid". Storebror er 2 år og sover fortsatt der
Ooops I did it AGAIN Skrevet 8. februar 2012 #11 Skrevet 8. februar 2012 Varierer litt. Toåringen var avhengig av vogna og trille litt ute for å sove på dagen, og det ville jeg unngå denne gangen. Så om jeg er hjemme har hun stort sett sovet i senga si. Men siste dagene har hun ikke fått til å sove der, så da har vogna stått i yttergangen;) -13 grader og kuling ute, så det var jo uaktuelt...
Vilruge Skrevet 8. februar 2012 #12 Skrevet 8. februar 2012 Min lille på 6 mnd sover tre ganger om dagen. Som oftest en kort (ca 30 min) ca en time etter hun har våknet- denne sover hun i senga, en lang ute på tur i vogna (60-90 min) midt på dagen, og en kort (ca 30 min) i senga på ettermiddagen. Mini våkner hvis vogna stopper da :-) Så hun må nok vennes til å sove i stillestående vogn før bhg...
_FIVRELLA_ Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #13 Skrevet 8. februar 2012 Syntes det var et godt poeng det med at de må sove i vogn i barnehagen, så hvorfor venne dem til å sove andre steder? Men blir det ikke veldig hardt? Hva har dere i sportsdelen da? Ser mange legger dem ulike steder, og det kan jo være lurt slik at man slipper å være avhengig av noe for å få dem til å sove. Kjempefint at dere delte erfaringer! Takk:)
jaaada Skrevet 8. februar 2012 #14 Skrevet 8. februar 2012 eldste hos oss (25mnd) har aldri villet sove i sengen om dagen kun vogna og gjør det fortsatt mens minsta på 9mnd sover bra både i senga og vogna. når hun sover i senga har vi gardinene fra slik at hun får lyst soverom. har aldri hatt problemer om nettene:)
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 8. februar 2012 #15 Skrevet 8. februar 2012 Syntes det var et godt poeng det med at de må sove i vogn i barnehagen, så hvorfor venne dem til å sove andre steder? Men blir det ikke veldig hardt? Hva har dere i sportsdelen da? Ser mange legger dem ulike steder, og det kan jo være lurt slik at man slipper å være avhengig av noe for å få dem til å sove. Kjempefint at dere delte erfaringer! Takk:) Jeg har også selv tenkt på om det blir hardt, men de er jo ikke så tunge småbarna, så jeg har slått meg til ro med at det sikkert er godt nok for ryggene deres å ligge i sportsdelen med litt polstring under. Jeg har Voksi urban posen oppi sportsdelen, den gjør det jo litt mykere. Siden det er mitt første barn, vet jeg ikke helt hva man har i sportsdelen når ungene sover ute om sommeren? Bruker man en annen tynnere pose? Ligger de da på lammeskinn f.eks? Kanskje jeg skal legge ham i sengen inni mellom slik at han venner til å sove flere ulike steder...? Hmm, ikke så lett dette.
PetitAnge Skrevet 8. februar 2012 #16 Skrevet 8. februar 2012 Min (8 mnd) har alltid sovet i vogna på dagtid. Bruker fortsatt dypbagen, men den begynner å bli seriøst trang nå Hun sover så innmari godt i den, bedre enn i sportsdelen. Tenker å fortsette å bruke vognen til dagsoving, har evt en mellomstor vugge som kan brukes som dagseng (i stua.) Tror egentlig ikke det hadde vært noe prob å legge henne på soverommet, annet enn at hun kanskje hadde sovet litt "for godt" og lenge
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2012 #17 Skrevet 8. februar 2012 jenta mi blir 6mnd nå straks og jeg har bestandig lagt henne i senga på soverommet..hun sover 4 ganger pr dag i senga og det er jo lysere på rommet da enn på kvelden,ikke noe problem her hvertfall Sover jenta di på 6 mnd FIRE ganger per dag? Hvor bittesmå er de lurene da? Når legger hun seg for natta og står opp da? Jeg får ikke presset mini til mer enn 2 lurer på 30 minutter per dag, han er 6 mnd og...
_FIVRELLA_ Skrevet 8. februar 2012 Forfatter #18 Skrevet 8. februar 2012 Min kan også sove opptil 4 lurer om dagen, men det er om han har sånne deilige 20 minutters lurer... Noe han har en tendens til å ha:( Prøvde å legge gutten min i sprinkelsenga ved første lur i dag, men det var ikke spesielt populært. Kunne høre han tenke: Hvor pokker er den greia som pleier å være over hue mitt og hvorfor rugger det ikke?! Så imorgen skal jeg la han sove i vogna men med "bremmen" nede og uten å vugge;)
julibaby10 Skrevet 8. februar 2012 #19 Skrevet 8. februar 2012 Min gutt på 6 mnd sover best i vogna ute. Ganske var på lyder :-/ Han sover 30-60 min på første lur, og 1,5-2 t på andre lur. Hender han slår til med 3 timer. Inne sover han sjelden lengre enn 1 t i slengen. Enten i senga eller i vogna.. Jeg jobber i barnehage, og mange sover ute i vogn. Har da vognpose når det er kaldt, ellers ligger de som regel rett i sportsdelen på vogna med dyne/pledd over seg, og de sover såå bra! NOen sover også inne på madrasser og andre har hatt med reiseseng. Utrolig hva ungene tilpasser seg altså
1frafør_1påvei Skrevet 9. februar 2012 #20 Skrevet 9. februar 2012 Sover alltid i vogna på dagen (1 dupp ca kl.09-09.30: I vogna i gangen) 2 dupp 11.00-13.00: I vogna ute 3 dupp 15.30-16.00: I vogna ute Her sover han definitivt best i vogn ute i frisk luft! heldigvis er det mildt vær her vi bor
chrisa78 Skrevet 9. februar 2012 #21 Skrevet 9. februar 2012 (endret) jenta mi blir 6mnd nå straks og jeg har bestandig lagt henne i senga på soverommet..hun sover 4 ganger pr dag i senga og det er jo lysere på rommet da enn på kvelden,ikke noe problem her hvertfall Sover jenta di på 6 mnd FIRE ganger per dag? Hvor bittesmå er de lurene da? Når legger hun seg for natta og står opp da? Jeg får ikke presset mini til mer enn 2 lurer på 30 minutter per dag, han er 6 mnd og... hun står opp kl 0700 ca,sover fra 09 til 10,så fra 12 til 13,ca 15 til 16 og så i seng 1930, da sover hun stort sett natten gjennom men ikke alltid hun har 4timer på dagen,hender det blir 45min også eller en lang lur på 3timer i vogn om vi er ute å går...hun har helt fra fødsel hatt godt sovehjerte og her i huset ser vi virkelig at søvn avler søvn ofte har hun en halvtime fra 1700 til 1730 også så det blir jo fort fire ganger det da men så lenge hun sover så godt om natten lar jeg henne legge seg når hun vil,hun viser tydelig når hun vil sove og da er det bare å legge henne ned å gå ut...men vi har dager vi også som alle andre hvor alt sklir ut da Endret 9. februar 2012 av chrisa78
Gjest isimagen Skrevet 11. februar 2012 #22 Skrevet 11. februar 2012 jenta mi blir 6mnd nå straks og jeg har bestandig lagt henne i senga på soverommet..hun sover 4 ganger pr dag i senga og det er jo lysere på rommet da enn på kvelden,ikke noe problem her hvertfall Sover jenta di på 6 mnd FIRE ganger per dag? Hvor bittesmå er de lurene da? Når legger hun seg for natta og står opp da? Jeg får ikke presset mini til mer enn 2 lurer på 30 minutter per dag, han er 6 mnd og... hun står opp kl 0700 ca,sover fra 09 til 10,så fra 12 til 13,ca 15 til 16 og så i seng 1930, da sover hun stort sett natten gjennom men ikke alltid hun har 4timer på dagen,hender det blir 45min også eller en lang lur på 3timer i vogn om vi er ute å går...hun har helt fra fødsel hatt godt sovehjerte og her i huset ser vi virkelig at søvn avler søvn ofte har hun en halvtime fra 1700 til 1730 også så det blir jo fort fire ganger det da men så lenge hun sover så godt om natten lar jeg henne legge seg når hun vil,hun viser tydelig når hun vil sove og da er det bare å legge henne ned å gå ut...men vi har dager vi også som alle andre hvor alt sklir ut da Dere misforstår hverandre. Chrisa78 sin baby sover 3 lurer på dagtid - men 4 GANGER i løpet av døgnet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå