Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 7. februar 2012 #26 Skrevet 7. februar 2012 I noen situasjoner tror jeg vi må kunne legge fra oss ideen om å være pedagogisk, et barn som har høy feber og som ikke vil måle temperaturen har ikke noe valg i mine øyne, da det handler om å avdekke mulige alvorlige sykdommer, som meningitt for eksempel.
thricane Skrevet 7. februar 2012 #27 Skrevet 7. februar 2012 Måler stort sett under armen eller med øretermometer for å sjekke ca hvor det ligger. Blir tempraturen veldig høy og almenntilstanden dårlig, så tar vi den rektalt når de er små. Etter hvert som de blir store klarer de fint å beskrive hvor dårlige de er, så da vil ikke en halv grad være det som avgjør noe.
I scream for icecream! Skrevet 7. februar 2012 #28 Skrevet 7. februar 2012 Måler i rompa og synes det er helt tåpelig med de som sammenligner det med overgrep. Det hadde vært et overgrep å IKKE måle, mener jeg. Det er til barnets beste, og stiller seg på lik linje som alt annet de ikke vil, men som de likevel må. å si at man selv også må gjøre det fordi barnet ikke skal være den eneste, er også tåpelig. Skifter du bleie på deg selv, tvinger du deg selv på vekta hos helsesøster og tvinger du i deg selv medisiner du ikke trenger også da? Det er jo også ting barna mine støtt protesterer mot. De må jo likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå