Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Min datter på 15 måneder slår! Når hun blir sinna,så har hun nå begynt å slå. (Hvor hun har dette fra må fuglene vite,ingen andre i familien slår hverandre og hun går ikke i barnehagen og kan ha lært det der.) Saken er det at hun har et veldig temperamang,hun raser og blir helt "vill" når det er noe hun ikke får lov å røre. Og nå har hun altså begynt å slå. Når dette skjer så tar jeg hånden hun slo med,bestemt ned og sier at "nei,det er ikke lov å slå,da får ... vondt". Noe som egentlig bare resulterer i trassig blikk og at hun slår enda mer. Så da overser jeg henne. Og hun enten gråter/raser eller fortsetter med noe annet enn det som i utganspunktet gjorde henne sinna. Men hva GJøR man egentlig i sånne situasjoner da?? Skal man overse? Skal man "kjefte"? Skal man holde henne intil seg til raseriet legger seg,selvom det betyr en styrkeprøve av de sjeldne,da hun spreller for å komme løs? Jeg føler hun er aaaaltfor lita til å begynne å slå nå jeg!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Snakker hun? Mange barn kan finne på å slå av frustrasjon pga. manglende språk. Sier ikke at det er slik i ditt tilfelle, men kan det være det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå