miepia30 Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Dere som gir smaksprøver før 6 mnd, hva og hvor mye gir dere? Ble plutselig redd for at jeg er litt for ivrig. Frøkna har fått avocado, pære, fersken, eple, Risgrøt. Avocado 2 ts, frukt i sånn Babyfeeder, eplemos 2 Ts, grøt 2 spiseskjeer. Hun er bare 4 1/2 mnd og får ellers kun pupp. Men legger dårlig på seg så tenkte det var greit å begynne litt ettersom det kan ta tid å komme opp i porsjoner som monner hva gjelder vekta og også benytte det gyldne vinduet fra 4-6 mnd til å tilvenne smaker. Men lurer nå på om jeg tar for hardt i. Hva gjør dere andre?
♥ Min engel ♥ Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Dere som gir smaksprøver før 6 mnd, hva og hvor mye gir dere? Ble plutselig redd for at jeg er litt for ivrig. Frøkna har fått avocado, pære, fersken, eple, Risgrøt. Avocado 2 ts, frukt i sånn Babyfeeder, eplemos 2 Ts, grøt 2 spiseskjeer. Hun er bare 4 1/2 mnd og får ellers kun pupp. Men legger dårlig på seg så tenkte det var greit å begynne litt ettersom det kan ta tid å komme opp i porsjoner som monner hva gjelder vekta og også benytte det gyldne vinduet fra 4-6 mnd til å tilvenne smaker. Men lurer nå på om jeg tar for hardt i. Hva gjør dere andre? Hei, når er ikke snuppa mi 4 mnd før neste uke. Men har idag gitt henne pittelitt banan på en baby ts. Kun for å se om hun tok det inn i munnen og smakte eller om hun tok tungen ut uten å smake, refleks. (leste på den bloggen:barebarnemat). Hun smakte på bananen så da tenker jeg at hun er klar for smaksprøver Jeg kommer til å gjøre som deg å gi litt avokado, pære, grøt osv. Men som du sier så begynne i det små med smaksprøver. Vil jo ta litt tid før vi er oppe i en porsjon grøt (kvelds). Og en porsjon frukt/grønnsaksmos på dagtid. Jeg kommer til å være ivrig på kveldsgrøten fordi snuppa har i det siste krevd pupp hver 3.time om natten, og det er kjempeslitsom. Jeg sover så dårlig fra før av, så håper det hjelper på nattesøvnen hennes
miepia30 Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2012 Jenta mi spiser også hver 3 time på natta nå! Slitsomt. Var ikke sånn tidligere, da kunne det gå 5 timer. Men hva skal man gjøre liksom, hun må jo få mat når det er det hun vil ha, hun legger dårlig nok på seg fra før. Prøver å tilby ofte på dagen så det ikke blir en ond sirkel hvor hun spiser masse på natt og derfor er mett på dagen.
1down Skrevet 7. februar 2012 #4 Skrevet 7. februar 2012 Mener ikke å kuppe tråden, men lurer på hvilke grønnsaker dere gir som smaksprøver? Kan man gi det meste? Her har vi prøvd mye frukt med stor suksess, men ønsker å gi mer grønnsaker. Har gitt gulrot og søtpotet, men hva med feks kålrot og brokkoli? Kan man gi det? Andre grønnsakstips?
♥ Min engel ♥ Skrevet 7. februar 2012 #5 Skrevet 7. februar 2012 Mener ikke å kuppe tråden, men lurer på hvilke grønnsaker dere gir som smaksprøver? Kan man gi det meste? Her har vi prøvd mye frukt med stor suksess, men ønsker å gi mer grønnsaker. Har gitt gulrot og søtpotet, men hva med feks kålrot og brokkoli? Kan man gi det? Andre grønnsakstips? http://barebarnemat.blogspot.com/p/oppskrifter.html Jeg har lest masse på denne bloggen. Masse bra oppskrifter her
♥ Min engel ♥ Skrevet 7. februar 2012 #6 Skrevet 7. februar 2012 Jenta mi spiser også hver 3 time på natta nå! Slitsomt. Var ikke sånn tidligere, da kunne det gå 5 timer. Men hva skal man gjøre liksom, hun må jo få mat når det er det hun vil ha, hun legger dårlig nok på seg fra før. Prøver å tilby ofte på dagen så det ikke blir en ond sirkel hvor hun spiser masse på natt og derfor er mett på dagen. Ja, sant det er slitsomt! Jeg og tilbyr puppen ofte på dagtid for at det kanskje skal hjelpe på natten, men neida. En venninne kommenterte "hun henger jo på puppen din hele dagen"! Så hååååper det hjelper med grøt. Ser jo at det er både og med den grøten. Hjelper på noen, men ikke på alle :-/ Aner ikke hvordan mini legger på seg for tiden, skal heldigvis på kontroll neste uke, så da får jeg se hvordan hun ligger ann ift vekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå