=Septbaby=Maispire<3 Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hei. Jeg har en baby på 4,5 mnd som fullammes. Om snaue 2 mnd begynner jeg å studere fullt igjen, og min samboer skal være hjemme med babyen. Jeg kommer til å være borte fra ca 8-16 hver dag. Planen er da å delamme (morgen,ettermiddag og kveld, evt natt) og gi mme på dagtid. Spm er om gutten min må vennes til mme? Er det sannsynlig at han vil ta dette når han aldri har smakt det før? Og må han evt tilvennes gradvis pga magevondt e.l. Har begynt med litt smaksprøver nå, og håper at han spiser litt fast føde også innen denne tid. Vil gjerne ha litt innspill på hvordan vi kan gjøre dette
butt Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Jeg innførste selv mme ved ca 4 mnds alder. Dette på grunn av at jeg hadde for lite melk, og måtte delamme. Jenta var veldig sulten stakkars, og ble veldig ivrig på mme. Hun var vent på flaske fra før, pga at jeg i begynnelsen hadde alt for mye, og måtte pumpe. Både tilvenning til flaske og mme gikk kjempefint her, men barn er jo veldig forskjellige da! Det jeg vil si, er at det er veldig forskjellig hvor godt babyene tåler mme. Jeg vet om mange som ikke tåler NAN (magevondt, gulper mye etc.). Jenta vår kastet opp store mengder etter NAN i et helt døgn etterpå, så vi prøvde oss på Hipp, og denne har fungert supert for oss. Det finnes vel to merker til, men jeg husker ikke navnet på dem i farten. Collett og Semper? Så jeg ville nok prøvd med små mengder i begynnelsen for å se om babyen tåler den bestemte mme. Masse lykke til, håpet du fikk svar på noe av det du spekulerte på!
julibaby10 Skrevet 8. februar 2012 #3 Skrevet 8. februar 2012 Min gutt er 6 mnd, prøvde nan for en mnd siden, og ville ikke ha. Tatt flaske siden han var 6 uker, så det var ikke problemet.. Vi har laget flaske hver kveld, og først i går drakk han 120 ml. Ellers har det vært veldig lite. Rynka på nesa og spytta det ut igjen. Jeg begynner å jobbe snart, så er glad vi startet med tilvenning ja! ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå