Gå til innhold

matpakke i barnehagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jo ikke ha på hva som helst siden den ikke ligger kjølig (for det gjør den vel ikke?) Jeg klarer liksom bare å se for meg kjip varm gulost eller brunost.

Hva har deres barn på matpakka?

Alt man må gå å gruble på da.. Enda er det 1,5 mnd til hun begynner.

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos "oss" ligger heller ikke matpakken kjølig. Så jeg kjøpte (på Obs) en liten kjølebag på 6 liter og noen fryseelementer. To elementer holde bagen og alt opp kaldt en hel dag.

Så nå sender jeg med yoghurt, egg og andre ting om fikk meg til å grøsse tidligere.

Skrevet

Det var ikke dumt!

Hører gjerne fra flere også :-)

Skrevet

Kan jo ikke ha på hva som helst siden den ikke ligger kjølig (for det gjør den vel ikke?) Jeg klarer liksom bare å se for meg kjip varm gulost eller brunost.

Hva har deres barn på matpakka?

Alt man må gå å gruble på da.. Enda er det 1,5 mnd til hun begynner.

:-)

Ikke gå til innkjøp av nye ting før du har spurt i barnehagen. Det er flere barnehager som ha r kjølerom hvor matboksene settes inn.

Skrevet

Tenkte jeg skulle se første dag når det er innkjøring hvordan de gjør det der. Bare tenkte det var greit å ha noen forslag hvis det ikke finnes kjølemuligheter. :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

I vår barnehage legges matboksene i kjøleskapet. Vi trenger kun å ha med mat til frokost, men om jeg leverer en stund før frokost så legges matboksen i kjøleskapet.

Skrevet

vi har med mat til et måltid ved 2-tiden, og matpakka ligger i kjøleskap :)

Skrevet

Alle de til sammen 4 barnehagene mine barn har gått i har hatt kjøleskap til matpakkene. Får håpe det er det i deres barnehage også.

1åringen har ofte på leverpostei og prim. Greit med noe som kan smøres på. Brødskiver er vanligvis basisen i matpakka til både 1åringen og 5åringen, men putter ofte i noe i tillegg: Liten yoghurt, noen druer/jordbær/agurkbiter/eplebåter/en bananbit etc. (alt etter hva vi har og hva barnet liker og kan spise, sender f.eks. ikke med eple til 1åringen, redd det settes i halsen ). Har vi hatt noe med pasta eller makaroni til middag og det er rester, havner ofte det matboksene dagene etter.

Skrevet

Her er det kjøleskap i bhg, så her er det yoghurt og hva som er ønskelig

Skrevet

Kjøleskap her og, har på makrell, ost, leverpostei, prim osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...