Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ønsker høre fra noen som har erfaring fra bruk av sprøyter. Jeg har tatt sprøyter i 4 dager nå og synes jeg kjenner at ting skjer i eggstokkene. Føler at de er "tunge og ømme". Er dette normalt? Lurer på om det jeg kjenner bare er naturlig i forhold til at eggposene vokser, eller om jeg er i gang med å bli overstimulert eller noe... Dette er første IVF forsøk så er helt grønn på dette.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143907422-stimulering-med-spr%C3%B8yter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente masse. Tror ikke det var før dag 7 at det virkelig begynte, men da hadde jeg til gjengjeld skikkelig mageknip helt nederst i magen, ordentlig vondt gjorde det.

Nå hadde jeg, dagen før, vært til første ultralydkontroll og blodprøve, og legen hadde sagt at det så veldig fint ut og at det ikke var antydning til overstimulering, så jeg tok det ganske med ro. Det kom og gikk et par dager og så roa det seg, dagene etter det kjente jeg også at det skjedde noe der nede, men ikke på samme måte.

Ved neste kontroll (dag 10) trodde jeg at masse hadde skjedd, siden jeg hadde kjent så mye, men det hadde det ikke.

Dette er min 3. omgang med sprøyter, men jeg må innrømme at jeg ikke helt husker hvordan det var fra starten de to første gangene. Denne gangen har jeg kjent ting i alle fall fra dag 4; i dag er jeg på dag 7 og merker at jeg er stinn i magen, ømt og tungt som du skriver. Merker særlig stinnheten når jeg bøyer meg framover.

De forrige gangene følte jeg meg sprekkeferdig i alle fall dag 9-10, men jeg var ikke i nærheten av å være overstimulert.

Jeg tror vi foreløpig bare skal ta alt som gode tegn på at noe er på gang!

Hei og takk for tilbakemedlinger,

Godt å høre at det jeg føler er "normalt" og at jeg ikke bør være bekymret. Føler meg veldig stinn i dag, oppblåst. Ble til at jeg tok på et vidt skjørt, orket ikke tanken på en buske som strammer. Men ja, er jo glad for at noe er på gang, så tar det hele med et smil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...