Leoliten Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hei! Jeg sitter her med min fantastiske sønn på snart 4 mndr og koser meg. Hadde nettopp besøk av en venninne som sa hun var gravid med nr 3. Og jeg kjente at jeg ble misunnelig. Jeg vil også bli gravid igjen, men det er kanskje litt tidlig å tenke på det allerede eller? Mest sannsynlig blr jeg ikke gravid med det første heller, har ikke fått tilbake mensen ennå.... Men kjente liksom at jeg savnet å være gravid og vil veldig gjerne være det igjen! :-) Hvor lang tid mener dere det burde være mellom barna?
nelliik m/blå & rosa Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Jeg fødte mitt 2.barn for 11 dager siden, dro hjem dra sykehuset to døgn etter at hun var født og så skulle jeg gjøre et ærend på apoteket 4 dager etter fødselen - mens jeg sto der og ventet på at det skulle bli min tur, havnet jeg ved siden av graviditetstestene og tenkte nostalgisk at "jeg gleder meg til neste positive test"!! hahaha! Det skjer ikke med første for å si det sånn, men guuud så flott og spennende det er å være gravid. Den følelsen# Og ventingen, gleden, bekymringene, fødselen, barselstiden og hele tilværelsen som mamma. Det er fantastisk!!!!!! Pga nattamming med første fikk jeg ikke mensen igjen før han var 9 mnd, og da, når tiden var der at man kunne begynne å produsere igjen... ønsket vi mer tid med gullgutten vår alene. For aldri mer skulle vi sette til verden ett førstebarn, alle etter han vil være søsken. Så når det kom til syvende & sist, var ikke vi klar for barn nr to før han nærmet seg 2 år (og da gikk det desverre ikke like raskt som vi ønsket og håpet på), så her ble det 3år og 3 mnd mellom prinsen og prinsessa vår - noe som idag virker helt perfekt, da han er så snill & god med henne, passer på og er skikkelig stolt over sin lillesøster <3 Og at dette ikke blir siste søsken som kommer i den flokken, er vi sikre på Er "bare" 25, så når det blir...vites ikke, men ikke før vi er klare selv hvertfall. For nå skal vi bare kose oss med lillemors baby-og todlerperiode sammen med storebror, og være en familie på 4. Oss fire <3 Og det er helt magisk å si det!! Jeg blir både rørt, stolt, glad osv inni meg når jeg tenker på oss 4 og de to nyyydelige barna våre Nyt tiden, og "bestem" dere for barn nr 2 når bare dere to er klar for det og ønsker det =))
Leoliten Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er nok mer enn 25... he he... jeg er 33 og mannen min 34, så jeg vil ikke vente for lenge. Men det er som du sier, vi skal aldri få et første barn igjen, og jeg vil definitivt nyte tiden med han nå. Men er det helt feil av meg og ønske å bli gravid igjen til sommeren/høsten i år?
Leoliten Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 6. februar 2012 Jeg fødte mitt 2.barn for 11 dager siden, dro hjem dra sykehuset to døgn etter at hun var født og så skulle jeg gjøre et ærend på apoteket 4 dager etter fødselen - mens jeg sto der og ventet på at det skulle bli min tur, havnet jeg ved siden av graviditetstestene og tenkte nostalgisk at "jeg gleder meg til neste positive test"!! hahaha! Det skjer ikke med første for å si det sånn, men guuud så flott og spennende det er å være gravid. Den følelsen# Og ventingen, gleden, bekymringene, fødselen, barselstiden og hele tilværelsen som mamma. Det er fantastisk!!!!!! Pga nattamming med første fikk jeg ikke mensen igjen før han var 9 mnd, og da, når tiden var der at man kunne begynne å produsere igjen... ønsket vi mer tid med gullgutten vår alene. For aldri mer skulle vi sette til verden ett førstebarn, alle etter han vil være søsken. Så når det kom til syvende & sist, var ikke vi klar for barn nr to før han nærmet seg 2 år (og da gikk det desverre ikke like raskt som vi ønsket og håpet på), så her ble det 3år og 3 mnd mellom prinsen og prinsessa vår - noe som idag virker helt perfekt, da han er så snill & god med henne, passer på og er skikkelig stolt over sin lillesøster <3 Og at dette ikke blir siste søsken som kommer i den flokken, er vi sikre på Er "bare" 25, så når det blir...vites ikke, men ikke før vi er klare selv hvertfall. For nå skal vi bare kose oss med lillemors baby-og todlerperiode sammen med storebror, og være en familie på 4. Oss fire <3 Og det er helt magisk å si det!! Jeg blir både rørt, stolt, glad osv inni meg når jeg tenker på oss 4 og de to nyyydelige barna våre Nyt tiden, og "bestem" dere for barn nr 2 når bare dere to er klar for det og ønsker det =)) Gratulerer med nr 2 forresten! :-)
81-Mamma<3<3 Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Jeg ser ikke noe galt i det. Vi har to nå. 21/2 og 4 md. Mulig vi prøver på nr 3 til høsten. Vi vil gjerne ha de tett vi. Og, det er ikke sikkert man blir gravid, eller man kan miste o.l. Så jeg for min del tenker: heller for tidlig, enn å måtte vente lenge!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Hos oss er det i underkant av 2,5 år mellom gutta. Jeg synes det er fint. Eldste er såpass stor at han klarer seg selv, han skjønner det meste av det vi prøver å forklare, har lært seg å vente på tur og kan uttrykke følelsene sine med ord. Da tror jeg det blir enklere å unngå sjalusi bla. For meg var det også uaktuelt å få nr 2 før, for jeg hadde ikke fått bekkenet mitt helt på plass før det. Jeg tenker at alt mellom 1,5 år og 3,5 er en fin avstand mellom søsken Men om kroppen din er klar og du synes det er fantastisk å være gravid, så er det jo ikke noe i veien med å bli gravid til sommern (det blir jo 1,5 år det)
Gjest Kira 1+1 underveis Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Hei! Jeg sitter her med min fantastiske sønn på snart 4 mndr og koser meg. Hadde nettopp besøk av en venninne som sa hun var gravid med nr 3. Og jeg kjente at jeg ble misunnelig. Jeg vil også bli gravid igjen, men det er kanskje litt tidlig å tenke på det allerede eller? Mest sannsynlig blr jeg ikke gravid med det første heller, har ikke fått tilbake mensen ennå.... Men kjente liksom at jeg savnet å være gravid og vil veldig gjerne være det igjen! :-) Hvor lang tid mener dere det burde være mellom barna? Vi får barn nr 2 på førstkommende mandag (hjelp!!!), og datteren vår er snart 2 år og 4 mnd. Vi er på samme alder som dere, og tenkte litt at det blir nå eller aldri. Nå er vi vant til bleieskift og litt våkennetter, så da var det like greit å fortsette med det;) Brukte nesten et halvt år på å bli gravid, og kjenner at det er veldig greit at jeg ikke ble det med en gang. Rett og slett fordi jeg i dette svangerskapet har vært mye sengeliggende pga bekkenet (som jeg hadde null plager med i forrige). Og da har det vært strålende å ha en 2-åring som kan gjør endel ting selv, fordi jeg sliter med å løfte henne. Så enkle ting som at hun går inn og ut av bilsetet selv og at vi har byttet til stor seng som hun også går opp i selv. Så derfor har det vært perfekt for oss at hun har blitt såpass gammel at hun både klarer endel ting selv, og at kommunikasjonen mellom oss er lettere enn hva den var da hun var yngre. Men det som passer for oss, passer kanskje ikke for andre. Så tror man må kjenne litt på magefølelsen sin, og finne det riktige tidspunktet (hvis det finnes*s*). Lykke til:)
nelliik m/blå & rosa Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Jeg er nok mer enn 25... he he... jeg er 33 og mannen min 34, så jeg vil ikke vente for lenge. Men det er som du sier, vi skal aldri få et første barn igjen, og jeg vil definitivt nyte tiden med han nå. Men er det helt feil av meg og ønske å bli gravid igjen til sommeren/høsten i år? Jeg syns ikke det er helt feil av deg å ønske å bli gravid igjen til sommeren/høsten i år, nei =) Hvis det passer for dere, syns jeg dere skal go for it!! Følg magefølelsen som ei over her skriver, det er det viktigste at det føles rett ut for dere Og kjenner jeg meg selv rett, har jeg nok sikkert også lyst til å gå gravid igjen til sommeren/høsten thihi... Vi mistet nemlig to ganger før lillemor satt, så jeg vet alt om at det kan ta lengre tid enn planlagt. ønsket vårt var egentlig 2,5 års mellomrom.. Men 3 år og 3 mnd virker likevel veldig bra nå Så plutselig er vi gravid igjen ;D Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå