Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hello!!! Har hatt "falske" rier eller mensmurringer hvor magen blir super stram hver gang de kommer nå siden 04:30! De kommer faktisk regelmessige hver 10 -11 minutter og varer i ca. 60 sek. Men de er ikke sånn super vonde. Ringte føden og i følge dem var dette normalt siden terminen min er nå 9 feb og det er vanlig med sånne sammenstrekninger. Men er så usikker, klokka er nå 14:20 og har dem forsatt. Hva tror dere falske eller ei? :0)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer jo veldig regelmessig da! Hva med å ringe føden og bare be om en sjekk for å se om det er noe effekt av de. Da får du i alle fall svar på om det er tøyserier eller ikke ;-)

Skrevet

Jo, har ringt. De mener at det er allfor tidlig for meg å dra ned dit. Men får bare vente og se..

Skrevet

Om det er tøyserier eller ikkje er vanskeleg å vite.

Eg hadde berre "tøyserier" under sist fødsel, dvs dei vart ikkje vonde før vatnet vart tatt (1,5t før ungen var ute). Så om du ikkje plagast for ille, så er det berre å vente å sjå det ann:) Om det teke seg opp (kjem oftare eller blir kraftigare) så kan du heller reise inn og be om ein skjekk.

Ofte betre å gå heime enn å kjede seg på sjukehuset;)

Lykke til!:)

Skrevet

Med nr to startet det med meg på kvelden med "litt vondere" kynnere. Ga seg, men våknet av en om natta. Virket stilleom morningen, men etter et par timer kom de tilbake. Relativt regelmessige fra starten av, ca 10min i mellom, varte 30-60 sek. Kynnere med mageknip på en måte. Ikke veldig vondt, men vondere og strammere enn vanlige kynnere. Etter 3-4 timer tok de seg opp og da var det ikke tvil om at det var rier.

Lykke til:)

Skrevet

Jo, har ringt. De mener at det er allfor tidlig for meg å dra ned dit. Men får bare vente og se..

Håpre du ikke blir altfor sliten. Dersom du føler det begynner å tære på humøret, så ring de og hør om de kan tilby akupunktur f.eks. Enten for å få mer fart på riene, eller for å få de til å roe seg ned. Evt for å få noe å sove på slik at du kan samle krefter til ny innsats. Gjør det klart at du ikke har fått sove, selv om de sier "alle har det slik". Det er faktisk noen enkle ting de kan gjøre uten å bruke altfor mye ressurser på deg. Snakker av erfaring her :-P

Skrevet (endret)

Kjenner meg igjen. Har hele svangerskapet hatt mye kynnere men siste to dagene har de vært med litt sånn mageknip følelse og vart litt lenger enn vanlig. Følte de også kom såpass regelmessig i går at jeg tok tiden og det var 7-12min mellom hver gang. Men de tok seg aldri opp og innen jeg la meg så hadde det roet seg igjen og hadde kun mensmurringer på natten. I dag startet det litt utpå dagen igjen etter at jeg hadde vært i matbutikken, tur med hunden osv så tyderlig kroppen jobber litt ekstra. Men de er helt like som i går så jeg regner med det ikke er noe poeng å dra noe som helst sted enn sofakroken enda hvertfall for min del:)

Sikkert dette de kaller så fint modningsrier:)

Endret av Lilla-Turkis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...