thricane Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Jeg og mannen fyller 30 i år og fikk denne glupe ideen å kjøpe tredemølle til hverandre i bursdagsgave. Har mulighet til å koble opp mot Ifit og løpe gitte løyper mot andre som har polar pulsklokke. Er det noen som har dette hjemme? Vil unngå at dette ender opp som et dyrt klesstativ, så vurderer å ha den fremme i stua foran tven og heller flytte den ut når vi får gjester. Lurer på om vi går i samme fella som tusenvis av tvshopkjøpere har gjort, eller om vi gjør en superlur investering i helsa, siden vi ofte jobber kveld og da er den andre hjemme alene med barna. Da blir det å trene hjemme eneste mulighet for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #2 Skrevet 6. februar 2012 Det er jo helt opp til dere selv. Vi er selv på utkikk etter maskin, men jeg har trent hjemme i 9 år, med ergometersykkel, elipsemaskin, DVD-er og ute og jogget. Det er joggingen som har "vunnet mitt hjerte";- og på vinterstid hadde det vært kjærkomment med ei mølle. Men jeg jogger minst 10km, eller 1time. Avhengig av hva jeg når først, kommer også til og løpe opp mot halvmarathon etterhvert. Da trenger man en tredemølle i prisklasser MINST mellom 20 000 og 30 000... Og jeg VET at jeg kommer til og bruke den...Men fortsatt er det jo stor investering...FOR stor,- så må kjøpe meg uteklær og ustyr til jogging i strom, snø, is og all slags vær..Sukk... De beste,rimeligste møllene kan ofte ikke bli brukt i mer enn 1t, før det er "fare" for trøbbel,- så må de få avkjøles før neste gang de brukes..Er dere to, blir dere da avhengig av og ha hver deres kveld,- evt at en står opp FøR jobb og tar ei økt...Og det er jo ikke sikkert at det vil begrense deres trenign i det hele tatt.. Altså, send gjerne mail til Mylnasport, trenignspartner og andre som selger tredemøller. Forklar hve slags bruk dere ser for dere,- og dere vil få råd om hva som passer dere. Så kan dere evt gå på FINN, og finne ei lite brukt mølle billig Er dere utrent,- og skal begynne idrettskarrieren,- ville jeg uansett ikke kostet på meg noe dyr mølle...Kan få ok, brukt mølle ned til 2500 til 3500,- og bedre og beynne med det,-også legge i skikkelig hvis det "tar av"::.litt billigere klesstativ enn ei til nesten 20 000 ihvertfall..Det krever sin kvinne/mann og begynne og trene hjemme
thricane Skrevet 6. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 6. februar 2012 Tusen takk for et veldig bra svar. Har kjøpt ei mølle i "middelklassen". Har fått mer og mer sansen for løping, tidligere syklet jeg mest, men mye stillesittende jobb krever trening som løsner på stive skuldre. Og med både benskjørhet og blodpropp og annet moro i familiens gener tipper jeg dette er en god investering, bare vi klarer å bruke den:-P http://treningspartner.no/nordic-track/t-15-tredemolle-pa-lager-7.-februar Tror den passer fint til å løpe 10 km, men kanskje ikke maraton. Det har ikke jeg planer om heller, men mannen min kan nok finne på noe slikt. :-P
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Ting å tenke over: 1. LIKER du å løpe på tredemølle? Virkelig liker det altså? Jeg liker å løpe, men jeg hater å løpe på mølle, så her ville den blitt ubrukt. Jeg tror man virkelig må like veldig godt å løpe på en slik for å orke å motivere seg til å løpe på den hjemme når barna er i seng. 2. Tredemøller bråker noe helt vanvittig når du løper på dem. Vil barna dine sove seg gjennom dette? Du snakker om å sette den foran tv, men du vil neppe høre noe fra tv'en da. Dersom ungene dine har godt sovehjerte og du elsker å løpe på tredemølle så vil jeg tro at den blir brukt
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Har hatt tredemølle hjemme i ca fem år. Har fungert kjempe bra. Løper meg en 30 - 60 min tur mens jeg ser på fire stjerners middag etc.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #6 Skrevet 6. februar 2012 Har hatt tredemølle hjemme i ca fem år. Har fungert kjempe bra. Løper meg en 30 - 60 min tur mens jeg ser på fire stjerners middag etc. Bråker den mye? Jeg har en gammel elipsemaskin. Den bråker så jeg ikke kan høre TV. Det er irriterende!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Nei. Hører fint TV. Det som bråker mest er meg som peser... Har hatt tredemølle hjemme i ca fem år. Har fungert kjempe bra. Løper meg en 30 - 60 min tur mens jeg ser på fire stjerners middag etc. Bråker den mye? Jeg har en gammel elipsemaskin. Den bråker så jeg ikke kan høre TV. Det er irriterende!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Mannen har en nede i kjelleren som han bruker nå på vinteren. Den er så stor at det hadde ikke vært aktuelt å ha den i stuen selv om man kan slå den opp. Den er elektrisk og man kan sette den slik at man kan løpe oppoverbakke også.
ormeynglet Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Jeg har tredemølle i kjellerstua. Kjempegrei å ha der på vinteren, siden jeg ikke hæler å løpe ute i slaps og mange minus;) Kjøpte ei til knappe 15 000 hos Sportsmaster og er veldig fornøyd med den. Den har vekselsstrømmotor, så den trenger ikke hviletid. Flere programmer og innstillinger, samt vifte og hurtigtaster for fart. Kjempefornøyd, syns jeg fikk mye mølle for pengene.
Mikkemafian Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 Vi kjøpte til hverandre til jul i år. Den står i kjelleren og blir brukt hver dag! Nå er jeg en løpejente og synes det er veldig greit å bruke den når jeg er alene hjemme, når det er mørkt, glatt osv.. Er kjempefornøyd med investeringen!!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kikket faktisk på nettet i går på let etter en rimelig tredemølle. men har ikke peiling på hva som er verdt å kjøpe. Har egentlig ikke penger til overs å bruke. har sett på finn.no... Men er så utrolig frustrerende å ikke få gå ut å løpe. Er alene med datteren min og vil helst løpe en liten time hver eneste kveld men kan jo ikke gå fra henne når hun sover. heller ikke ha barnevakt hvr eneste kveld for så lite..... pluss at det hadde vært greit å ha på vinterstid uansett. så fant ut at en tredemølle ville blitt godt brukt for å vedlikeholde løpingen. Noen som har forslag på hva som er bra og ikke? hva bør jeg se etter? de dyreste koster jo 100 000 så regner med at de til 3000 ikke er noe å investere i.....
Mikkemafian Skrevet 6. februar 2012 #12 Skrevet 6. februar 2012 Jeg kikket faktisk på nettet i går på let etter en rimelig tredemølle. men har ikke peiling på hva som er verdt å kjøpe. Har egentlig ikke penger til overs å bruke. har sett på finn.no... Men er så utrolig frustrerende å ikke få gå ut å løpe. Er alene med datteren min og vil helst løpe en liten time hver eneste kveld men kan jo ikke gå fra henne når hun sover. heller ikke ha barnevakt hvr eneste kveld for så lite..... pluss at det hadde vært greit å ha på vinterstid uansett. så fant ut at en tredemølle ville blitt godt brukt for å vedlikeholde løpingen. Noen som har forslag på hva som er bra og ikke? hva bør jeg se etter? de dyreste koster jo 100 000 så regner med at de til 3000 ikke er noe å investere i..... 10 000 kostet vår mølle, og den skulle tåle bra bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå