Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #1 Skrevet 6. februar 2012 Hvor syke var barna deres? Ble dere lagt inn på sykehus? Hvor lenge varte det?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Ingen sykehusinnleggelse nei, og det gikk over noen dager etter at de begynte på medisin.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Ingen sykehusinnleggelse nei, og det gikk over noen dager etter at de begynte på medisin. Hva slags medisin? Legen tror det er virus og da er det vel ingen medisin som fungerer? Vi har fått saltvann som skal inhaleres med inhalasjonsapparat, men det er vel egentlig ikke medisin?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 6. februar 2012 #5 Skrevet 6. februar 2012 Hva han som hadde ren bronkitt fikk husker jeg ærlig talt ikke, det er over 4 år siden nå. Men antar det var antibiotika. Har en som hadde asmastisk bronkitt over en periode på vel et halvt år, og da fikk vi innhalator med bricanyl og pulmicort(?) tror jeg det var. Mulig navnene er litt feile her, men det er så lenge siden at jeg ikke helt husker det nå. Saltvann høres litt snålt ut? Men jeg er jo ikke lege, så jeg aner ikke hva som er normalt å gi. Dere kan jo evt be om at en annen lege ser på barnet deres dersom du føler at behandlingen er feil eller uvirksom. God bedring til den lille i hvertfall
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 6. februar 2012 #7 Skrevet 6. februar 2012 Alle mine tre har hatt det. Det kan kun symptombehandles, dvs at antibiotika ikke har effekt. Ventoline/Pulmicort/Bricanyl er astmamedisiner og brukes som regel bare på barn over 2 år dersom de får astma pga viruset. Den vanligste behandlingen på små babyer er inhalasjon av saltvann. Dette fordi bronkiolitten tetter lungene med seigt slim og saltvannet løser det opp. I vanskelige tilfeller gis adrenalin via inhalasjon i tillegg. Min baby fikk astmalignende pust etter bronkiolitten og ble så tett at han fikk astmamedisin inhalasjon selv om dette vanligvis ikke har effekt på små babyer (6 mnd). Datteren min fikk det da hun var 10 uker, hun ble innlagt over natten, men bare behandlet med saltvann inhalasjon og ble bedre. De blir ofte bedre når de begynner med saltvann, men hosten og slimet kan bli igjen lenge etterpå. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #8 Skrevet 6. februar 2012 Bronkiolitt er ikke det samme som bronkitt. Bronkiolitt er det de som blir som sykest av rs-virus får, de som får pustevansker osv av rs-virus har utviklet bronkiolitt. Har to barn som har hatt ganske kraftige runder med rs-virus, men de fikk aldri problemer med pusten så de måtte legges inn. Var bare surklete, hostet og var forkjølet på en veldig slitsom måte i lenger tid enn en vanlig forkjølelse varer. Da det gikk rs-virus endte det med sykehusinnleggelse av 2 barn i barnehagen som har 60 plasser, de andre som ble syke ble ikke så syke at det var nødvendig. Det er virus ja, så antibiotika virker ikke.
Makkapakka Skrevet 6. februar 2012 #9 Skrevet 6. februar 2012 Ja vår jente hadde det når hun var litt over 2 år. Hun pustet veldig dårlig så hun var på sykehuset 1 natt. Vi kunne egentlig velge om vi ville ta henne hjem eller være på sykehus med henne, vi syntes det var tryggest å være på sykehus. Hun fikk ikke medisin utenom noe hun inhalerte/pustet inn, sikkert det samme som de over nevner. Det verste gikk over etter noen dager. Allerede dagen etter var hun mye bedre husker jeg.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2012 #10 Skrevet 6. februar 2012 De to yngste jentene mine hadde det. Begge var innlagt. Den eldste av de var vel innlagt i dager. Da reiste vi hjem, selv om legen ville ha oss en natt til. De fikk forstøvning hver 2. time de første dagene.
Gjest Ingen skal få! Skrevet 6. februar 2012 #11 Skrevet 6. februar 2012 Sønnen min på to har dette ofte. Sykehus med racemisk adrenalin, oksygen pluss hans vanlige astmamedisiner og betapred/fortecontin. Hver gang. Isolat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå